חנה לוי אטלי: "מעמק ירוק נהפוך לעמק של בטון וטורבינות רוח מפלצתיות בגובה 180 מטרים"

חברת המועצה בכפר תבור הצטרפה למטה המאבק למניעת הקמת טורבינות באזור העמקים ופנתה לשרים להגנת הסביבה והאנרגיה במטרה שיחשפו את מכלול הסכנות הכרוכות במיזמים. צילום: אלבום פרטי

חנה לוי אטלי, חברת המועצה ויו"ר האופוזיציה בכפר תבור הצטרפה למטה המאבק למניעת הקמת טורבינות באזור הצפון ותפעל להוביל את המאבק בכפר תבור.
לדבריה היא קיבלה את ההחלטה בעקבות איום הטורבינות שלטענתה יפגע בחיי התושבים אשר בחרו לגור באזור כפרי ורגוע.
בתום סקירה ארוכה שקיבלה לוי אטלי מאנשי מקצוע בעניין היא גם החליטה לשגר מכתב לשרים להגנת הסביבה והאנרגיה בדרישה לבצע סקר ושיתוף תושבים הכוללים הדמיה של הטורבינות וכל זאת לאחר שהמשרדים יחשפו את המידע, ויחלקו עלוני הסברה בדגש על הסכנות הבריאותיות הצפויות לתושבים (כל זאת טרם אישור התכנית).
במכתב לשרים כתבה אטלי: "ברצוני להביא לידיעתכם כי תושבים רבים בכפר תבור ובמועצה אזורית גליל תחתון, עמק יזרעאל, עמק המעיינות, גלבוע וכפר תבור מביעים חשש אמיתי לאיכות חייהם ולפגיעה בריאותית ונופית בעמק הירוק שהיה לאחד משכיות החמדה שיש למדינת ישראל (אסם התבואה של ישראל).


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אטלי: "בחודשים האחרונים מגיעות אליי פניות מקרב תושבים המביעים את מורת רוחם על כך שמדינת ישראל על משרדי הממשלה השונים, בדגש על המשרדים שאתם אמונים עליהם מקדמים באופן פרוע ולא מידתי מיזמים פרטיים של בעלי הון המבקשים להגדיל את קופתם העשירה והדשנה על חשבון איכות חייהם הבריאה והשלווה של תושבי העמק. די להביט בתכניות המוצגות לוועדות השונות ולהבין כי האזור הולך לשנות את צביונו ואופיו מעמק ירוק ופורה לעמק של בטון וטורבינות רוח מפלצתיות בגובה 180 מ'. דבר המאיים על בעלי הכנף ועלול לשבש את מארג החיים של הסביבה. עובדה שהדברים נעשים במחשכים לא בשקיפות וללא שיתוף התושבים ואף גרוע מכך ללא שיתוף הרשויות הממונות – תוך יצירת מסלול ירוק ליזמים ולבעלי ההון ומסלול אדום לתושבים. לאור התפיסה באזור וכנבחרת ציבור אני סבורה שנכון יהיה לקיים כנס תושבים גדול במסגרתו תסביר הממשלה לרבות משרדי הממשלה השונים הבטחון, הבריאות והחברה להגנת הטבע את מכלול הסכנות הכרוכות במיזמים מסוג זה שכבר בעבר הוכיחו כי הם יוצרים פגיעה בריאות ונופית קשה מאוד שלא ניתן להשיב את המצב לקדמותו והדבר הינו בגדר פגיעה בלתי הפיכה. אני דוחה בכל לשון ניסיון לקדם את התכניות באופן בו הן מקודמות כיום ומתנגדת לפגיעה בתושבים, באורח החיים ובצביון הכפרי הייחודי של המקום ובכוונתי לרתום את כל הכוחות העומדים לרשותי על מנת לייצר את המודעות לסכנות ולהשלכות של הקמת טורבינות מפלצתיות באזור זה", כתבה לוי אטלי לסיום.

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|

תוכנית 'הזנק להנדסאים' במכללה הטכנולוגית נוף הגליל מעניקה לסטודנטים מעטפת ייחודית

|

16 מרצים במכללה הטכנולוגית נוף הגליל החלו קורס מרצים של מה"ט

|