חוזרים הביתה: משלחת של 115 תלמידים מנוף הגליל חזרה השבוע מהמסע לפולין

ראש העיר רונן פלוט ליווה את המסע ואמר בטקסים: "חובתנו להבטיח: לעולם לא עוד"

כמדי שנה יצאה בשבוע שעבר משלחת של 115 תלמידים ומלווים למסע בפולין. התלמידים ביקרו במחנות השמדה ובקברי אחים השתתפו בטקסים רשמיים וסיירו באתרים היסטוריים בפולין המספרים את סיפור השואה.
את הטקסים והמפגשים המרכזיים במסע ליווה ראש העיר רונן פלוט שהגיע לפולין על מנת להיות עם התלמידים ולחזק אותם ברגעים הקשים "באתי לכאן כדי לחבק אתכם ולומר לכם עד כמה אני גאה בכל אחת ואחד מכם" אמר פלוט בהתרגשות.
במפגש קבלת השבת שהתקיים במבנה ציבור בקרקוב ראש העיר הפתיע את התלמידים כשחילק להם שי סמלי שהביא עמו – מחזיק מפתחות הנושא את תפילת הדרך מנוף הגליל :" זה מכל תושבי נוף הגליל" אמר לתלמידים "העיר כולה מחזקת אתכם וגאה בכם".


רונן פלוט: "יש רגעים שהם מעל רגעים שהם מעל לפוליטיקה של ימין ושמאל, מעל לוויכוחים אידיאולוגיים, מעל לאג'נדות שמוליכות אותנו ואפילו מעל למציאות הקיומית של כאן ועכשיו ."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בראש המשלחת עמד נציג הנהלת משרד החינוך בוריס ברודסקי ומטעם העירייה, פאולה לאם – חיים ואלכס קוזאק. כמו כן השתתף נציג מד"א, חבר המועצה לשעבר אלון חלפון, מורים ומאבטחים. אחד מרגעי השיא של המסע היה ביקור בקבר אחים בעיירה צ'נסטחובה שמציינת 77 שנים לחיסול הגטו בו נספו באכזריות למעלה מ 300 יהודים בהם נשים, ילדים ותינוקות. "אני מבקש מכל איחד מכם לזכור שהגרמנים הנאצים היו בני אדם כמוני וכמוכם בשר ודם, שהגיעו עד לדרגת שפל נבלתי נתפסת והפכו לחיות פרא" אמר פלוט והוסיף כי חובתם של כל בני אנוש להבטיח לעולם לא עוד וחובתו של כל יהודי לעשות ככל שביכולתו להבטיח את קיומה של מדינת ישראל חזקה ובעלת יכולת להגן על עצמה בכל זמן.
ראש המשלחת, פאולה לאם חיים ציינה את התהגותם המופתית של חברי המשלחת מנוף הגליל לאורך כל המסע "התלמידים ייצגו את העיר ואת המדינה בכבוד רב, ניכרת ההכנה המצוינת למסע והעבודה המדהימה של צוותי החינוך בבתי הספר אורט "שרת" ו"אלון". ראש העיר פלוט הודה למלווים ולמארגני המסע וציין את פועלו המיוחד של ראש המשלחת בוריס ברודסקי שמלווה את משלחות העיר זו השנה ה 23 ברציפות :"בוריס לקח את המסעות לפולין כמפעל חיים, פועלו ותרומתו ראויים להערכה רבה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

מהעירייה נמסר כי ראש העיר פלוט החליט לצאת למסע לפולין למרות עומס העבודה לקראת החגים על מנת להעביר את מסר חשיבות המסע והנצחת השואה. פלוט עצמו העלה ביום שישי פוסט והסביר: "יש רגעים שהם מעל רגעים שהם מעל לפוליטיקה של ימין ושמאל, מעל לוויכוחים אידיאולוגיים, מעל לאג'נדות שמוליכות אותנו ואפילו מעל למציאות הקיומית של כאן ועכשיו . רגע כזה שייך ל 115 בני נוער שלנו שמגיעים למקום לפולין ושם, במקום הנורא שבו קרתה הזוועה הקשה ביותר בתולדות האנושות ועמינו, הם מניפים את דגל ישראל, שרים בראש את ההמנון הלאומי וגאים בהיותם יהודים."