ולתפארת מדינת ישראל: יקי חץ מיקנעם- בין מדליקי המשואות בטקס יום עצמאות ה-69

משרד התרבות והספורט פרסם את רשימת 14 מדליקי המשואה בטקס הממלכתי לנעילת יום הזיכרון ולפתיחת אירועי יום העצמאות שיערך ב- 1 במאי בירושלים, ביניהם יקי חץ מיקנעם המושבה שבמועצה אזורית מגידו. "זו הגשמת חלום עבורי. אני לא יכול להסביר את ההתרגשות העצומה". לפני כשנה וחצי הובא באתר עמקניוז בהרחבה סיפורו של חץ, שעל גבורתו בלחימה הוענק לו עיטור העוז ובהמשך פרס ביטחון ישראל

כבוד: משרד התרבות והספורט פרסם השבוע את רשימת 14 מדליקי המשואה בטקס הממלכתי לנעילת יום הזיכרון ולפתיחת אירועי יום העצמאות שיערך ב- 1 במאי בירושליםובינהם: יעקב (יקי) חץ, בן 71, מיקנעם המושבה. חץ, לוחם מילואים בגדוד 66 של חטיבה 55 במלחמת ששת-הימים הוא כיום פעיל מרכזי בהנחלת מורשת הקרב של ירושלים. טרם המלחמה היה חץ לוחם בחטיבת הצנחנים, בסדיר ולאחר מכן במילואים. הפלוגה של חץ לחמה בקרב גבעת התחמושת בו נפגע מפקד המחלקה שלו.

יקי חץ כלוחם מילואים בגדוד 66 של חטיבה 55
יקי חץ כלוחם מילואים בגדוד 66 של חטיבה 55

חץ הוביל את חיילי המחלקה בקרב הקשה על הבונקר הגדול ועל פעולתו זו הוענק לו עיטור העוז. במהלך מלחמת יום הכיפורים לחם בסיני. לצד שירותו ארוך השנים במילואים עבד חץ ברפא"ל ועל עבודתו הוענק לו פרס ביטחון ישראל. חץ מביא לידי ביטוי את עוז הרוח של הלוחמים ואת הניצחון הדרמטי במלחמת ששת הימים. הוא ידליק את המשואה לכבוד גבורתם של נכי צה"ל, לזכרם של החללים שנפלו בקרבות ובשם האלמנות והיתומים.
הטקס יעמוד השנה בסימן ירושלים ו- 50 שנה לשחרור העיר. בטקס כל אחד ואחת ממדליקי המשואות יספר את סיפורה של ירושלים מהזווית האישית והמיוחדת שלו.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


חץ הוא חבר ועד יקנעם המושבה ומחזיק את תיק הספורט. הוא פעיל איכותי ומעורב מאד במושבה בו הוא מתגורר, משפיע ותורם לפיתוחה ושגשוגה. כחלק מדרך חיים הוא ספורטאי למופת ומשתתף קבוע בטריאתלון אותו מובילה המושבה עם מחלקת הספורט של המועצה האזורית מגידו מידי שנה. איציק חולבסקי ראש המועצה בירך את חץ עם פרסום ההודעה על בחירתו: "כל הכבוד ליקי חץ תושב המושבה יקנעם ומועצה אזורית מגידו, שגילה אומץ לב ומנהיגות למופת בקרב ההרואי בגבעת התחמושת והצטיין בעבודתו ברפאל ועל כך קיבל את פרס בטחון ישראל. יקי מביא כבוד גדול למשפחתו, למושבה יקנעם, למועצה אזורית מגידו ולכל לוחמי הצנחנים בעבר ובהווה". ועד יקנעם מושבה: "אנו תושבי המושבה מברכים את יקי חץ על בחירתו להדליק משואה ליום העצמאות בטקס המרכזי בהר הרצל בערב יום העצמאות הקרוב. יקי פעיל במשך שנים בקהילה בתחומים רבים כמו גם פעיל בהעברת המורשת של שיחרור ירושלים לדורות הבאים כבוד גדול וגאווה לכולנו".
יקי חץ: "שאני אדליק משואה בהר הרצל בפתיחת חגיגות יום העצמאות, מבחינתי, היה מבחינתי חלום שאי אפשר להיר. עכשיו כשזה פתאום מתגשם ההתרגשות היא עצומה. הכי מרגש אותי זה שהחברה מגדוד 66/7, יעמדו איתי ועם משפחתי בטקס".