ויקרא שמו בישראל: מיטל

הישוב החדש בעמק המעיינות יכלול בעתיד 270 משפחות, וכבר כעת גרות בשכונה הזמנית 14 משפחות שעלו על הקרקע בקיץ 2020 ומצפות לבניית ביתן החדש. השם 'מיטל', נולד מתוך חיבור לקינת דוד, הקינה שנשא דוד על שאול ויהונתן לאחר מותם בקרב מול הפלישתים שנערך על הר הגלבוע

ועדת השמות הממשלתית אישרה את השם מיטל לישוב החדש שמקימה המועצה האזורית עמק המעיינות יחד עם החטיבה להתיישבות, משרד השיכון וקרן קימת לישראל.
במכתבו לוועדת השמות כתב יורם קרין, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות: "אנו פועלים לחיזוק ההתיישבות בעמק ובסמוך ליישובי ההר-מירב ומעלה גלבוע. בעקבות הקמת שכונת 'שלפים' בין קיבוץ שלוחות לקיבוץ רשפים (קהילה מעורבת המבוססת על גווני היהדות השונים) נוצר ביקוש גדול להקמת ישוב מעורב לדתיים וחילוניים, ובשנת 2014 החלה המועצה האזורית לפעול להקמת הישוב החדש על ההר. יש לציין כי מעבר למשמעות המיוחדת של השם מיטל, המועצה רואה בשינוי השם צורך מהותי לאפשר ליישוב החדש למצב את עצמו באופן עצמאי מכפר הנגמלים מלכישוע, ולבנות זהות יישובית, קהילתית ייחודית משלו. זהות זו מהווה בסיס חיוני ליכולתו של היישוב לגייס ולקלוט משפחות חדשות כחלק מתהליך הצמיחה של היישוב, זאת כמובן לצד קיום פעילות קהילתית ענפה בשילוב ובשותפות עם כפר הנגמלים מלכישוע, הכוללת אירועים משותפים, פרוייקטים משותפים ושיח מפרה בין מלכישוע והיישוב החדש. אנו מתרגשים ושמחים עם הקמת ישוב וקהילה חדשים בעמק המעיינות ומבקשים ופונים בזאת לוועדת השמות הממשלתית בבקשה לשנות את שמו של היישוב מלכישוע לשם 'מיטל', כאשר כפר הנגמלים ימשיך להחזיק בשמו בנפרד מהיישוב".
הישוב החדש יכלול בעתיד 270 משפחות, וכבר כעת גרות בשכונה הזמנית 14 משפחות שעלו על הקרקע בקיץ 2020 ומצפות לבניית ביתן החדש על ההר תוך כדי שצופים בעבודות הפיתוח המתרחשות בשטח.
גרעין המשפחות מגובש ומלווה את תהליך הקמת הישוב מתחילתו, ולאחרונה אף התקיים תהליך בחירת המגרשים בישוב.
השם 'מיטל', נולד מתוך חיבור לקינת דוד, הקינה שנשא דוד על שאול ויהונתן לאחר מותם בקרב מול הפלשתים שנערך על הר הגלבוע. בדומה לשם היישוב 'מירב' הסמוך, השם מיטל נועד לבטא משמעות נגדית לקללת דוד את הגלבוע: "הרי בגלבוע, אל טל ואל מטר עליכם…." (שמואל ב', פרק א'). שם זה מבטא קריאה לשפע של מים, צמיחה והתחדשות על הגלבוע, כיאה להקמת יישוב חדש על ההר.
כפר הנגמלים מלכישוע אשר הוקם בשנת 1976 כהיאחזות נח"ל יהפוך מישוב מוסדי למוסד הממוקם בשטחו של הישוב החדש וימשיך לעשות את מלאכת הקודש ומתן המענה בטיפול לנגמלים מסמים ואלכוהול.

 

 

מרכז רפואי העמק: 2 רופאים בכירים מונו וקודמו

|

"דמותו של רן תחסר לנו מאוד ביציע"

|