הצהרת כוונות: הפועל עפולה ניצחה בדרבי את גלבוע/גליל

עפולה נותרה מושלמת גם אחרי הדרבי האזורי:  הקבוצה של רועי פרל הפגינה יכולת מצוינת ולא הותירה סיכוי לגלבוע/גליל 86:77. האולם בעפולה עילית לבש חג, והקהל המקומי היה באקסטזה (700). ברנדון בראון הפגיז 27 נקודות. גורם בגלבוע/גליל: "קיבלנו סוג של סטירה מצלצלת. עפולה ניצחה בצדק"

יש רק מושלמת אחת בעמק: הפועל עפולה ניצחה הערב (ג') את גלבוע גליל בדרבי הלוהט של העמקים ושמרה על מאזן מושלם בליגה.

חניכיו של רועי פרל סיימו את הקרב האזורי הגדול עם חיוך ענק ויותר פשוט לא הותירו סיכוי לגלבוע עם ניצחון אדיר באולם בעפולה עילית, שהערב לבש חג לכבוד הדרבי המסקרן.

הקהל העפולאי גדש את היציעים
הקהל העפולאי גדש את היציעים

ולא, זה לא היה צמוד כמו שכולם ציפו, כי אם להיפך הוא הנכון: עפולה הייתה טובה הרבה יותר וניצחה בזכות. אומנם ההפרש בסיום היה רק 9 נקודות, אבל במהלך המשחק זה הרגיש כמו הפרש של 20. למאמן רועי פרל מגיעים כל הסופרלטיבים האפשריים, על עבודת ההכנה לקראת הדרבי ולא פחות מכך על ניהול משחק אדיר.

קאוול בלתי ניתן לעצירה

כיאה למשחק דרבי טעון האווירה ביציעים הייתה מרטיטה. למעלה מ – 700 אוהדים גדשו את היציעים של האולם המשודרג בעפולה עילית, וסיפקו מופע שהזכיר את הימים הטובים בליגה הבכירה.

רגע לפני שריקת הפתיחה יו"ר הפועל עפולה, יוסי מלכה, העניק תשורה לקפטן גלבוע/גליל, חואקין שוכמן, ששיחק בעונה שעברה בעפולה (כרטיס כפול). אבל מהנקודה הזו בערך הסנטימנטים נשארו בצד ושחקני עפולה עלו לפרקט כמו אריות שרוצים לטרוף כל מה שנקרה בדרכם.


כבר בג'מפ בול הראשון חניכיו של רועי פרל נראו הרבה יותר נחושים. הם הכתיבו את הקצב והיו עדיפים בכל פרמטר, וירדו להפסקה ביתרון דו ספרתי 42:32. גם הרבע השלישי היה בשליטה מוחלטת של העפולאים והסתיים ביתרון מבטיח 67:50.
ברבע האחרון גלבוע גליל ניצלה כמה איבודי כדור שטותיים של עפולה והצליחה לצמק את הפער עד ל-מינוס 5 נקודות בלבד, אבל אקורד הסיום היה שייך לעפולה, שהתעשתה במאני טיים וסיימה את הערב עם ניצחון משכנע ויוקרתי על היריבה המרה 86:77.


מעבר לעובדה שעפולה הציגה כדורסל מצוין, גם האוהדים שלה, שנראו די צמאים לקרבות הדרבי, סיפקו מופע מחשמל ונתנו רוח גבית לקבוצה. וגלבוע גליל? הקבוצה של אריאל בית הלחמי פשוט לא הגיעה מוכנה לדרבי. זה משהו שיכול לקרות, אבל השאלה היא כיצד זה ישפיע עליה בהמשך.

בן צבי מעפולה ניווט את המשחק
בן צבי מעפולה ניווט את המשחק

אלמלא דמיטריוס טרידוויל (20 נקודות), זה היה נגמר בתוצאה גבוהה יותר. וכשזה קורה מול עפולה, כמובן, זה הרבה פחות נעים והרבה יותר כואב. וכן, זה גם הופך את החגיגה של העפולאים לגדולה הרבה יותר.|
אחד מאנשי גלבוע גליל סיכם בסיום את המשחק בטון מאוכזב ואמר: "מתישהו היינו אמורים לקבל את הסטירה וזה קרה היום. עפולה רצתה יותר, נלחמה יותר, וגם ניצחה בצדק".