הפצצה של פלוט: תוכנית הבראה ופיטורי עשרות עובדים

ראש הנבחר של נצרת עילית רונן פלוט הודיע השבוע על כוונתו ליישם תכנית הבראה והתייעלות בעירייה ולהשתמש בכסף להשקעה בתושבים בתשתיות, גינון, חזות עיר ושדרוג כל השירותים של העירייה.

תכנית ההבראה של פלוט היא לדבריו פועל יוצא ותוצאה של הגרעון הכבד שירש עם כניסתו לתפקיד. על פי אנשי הכספים בעירייה הגרעון המצטבר מסתכם במלעלה מ 70 מיליון שקלים. פלוט קרא את המספרים, למד את הבעיות, התייעץ עם אנשי מקצוע, שיתף חברי מועצה ובסופו של דבר יצא בהכרזה שהרעידה את העירייה.
״יוצאים לתכנית הבראה, מפטרים 150 עובדים, מקצצים בכספי התמיכות ומגדילים את השירותים לתושבים באופן שיורגש בכל בית ובכל פינה בעיר".

• "הדבר האחרון שהייתי רוצה זה לפטר עובדים בעירייה"

פלוט נשמע נחרץ אבל רחוק מלהיות שמח : "אני עושה את הדבר הנכון אבל בלב כבד. הבטן מתהפכת לי, ההרגשה איומה. הדבר האחרון שהייתי רוצה זה לפטר עובדים בעירייה, לא חשבתי שזאת תהיה הכניסה שלי לתפקיד".
פלוט אמר כי רשימת המיועדים לפיטורים תקבע על ידי ועדה בלתי תלויה המורכבת משלושה אנשי מקצוע בכירים ואובייקטיביים לחלוטין: מנכ"ל העירייה ליאור פלג, היועצת המשפטית עו"ד אולגה גורדון וראש המנהל העירוני לאה ספיר.

• יעשה מיפוי צרכי העיר

השלושה נתבקשו למפות את הצרכים של התושבים כצעד ראשון וקובע :"יש לי הרגשה שהעירייה שכחה את מי היא משרתת. האנשים פה קצת התבלבלו. אנחנו לא משרתים את עצמינו, העירייה לא משרתת את עובדיה אלא את תושביה. קודם כל ולפני הכל התושבים חשובים וצריך לתת להם תמורה מלאה".
פלוט אמר כי בכוונתו לחדש את האמון של התושבים בעירייה ובהמשך גם בעיר. היה פה מצב של חוסר אמון וזה מה שגרם לתושבים להצביע ברגליים ולעזוב את העיר. אני רוצה לא רק לחדש את האמון אלא לחזק אותו ולהביא למצב שבו התושבים יהיו גאים בעיר כי היא באמת עיר איכותית שיש מה להתגאות בה. אני רוצה גאוות יחידה, אני רוצה שהילדים ילכו בראש מורם ויהיו שמחים ומאושרים שמקום מגוריהם הוא בנצרת עילית".

עתיר ידע והייטק: המהפך של פניציה

|