הפועל עפולה: "מבחינה כלכלית הכי עדיף לסיים במקום ה-6"

אחרי שהקבוצה העפילה לפלייאוף העליון, במועדון מתעסקים בחישובים כלכליים. רק 2 שחקנים יש להם מענק על הגעה לפלייאוף העליון, יתר השחקנים יקבלו מענקים במידה והקבוצה תסיים במקומות 1-5: "המקום ה-3 הכי פחות טוב מבחינה כלכלית"

למרות שבחודשיים האחרונים הקבוצה נקלעה למשבר ולא השכילה לנצח 8 משחקים רצוף (6 תיקו ו-2 הפסדים), הרי שבסופו של דבר הפועל עפולה עמדה במבחן התוצאה כשהעפילה לפלייאוף העליון.
העובדה שהקבוצה עברה במהלך העונה טלטלה רצינית עם חילופי המאמנים ובמקביל התמודדה עם אתגרים כלכליים לא פשוטים,  אלה דברים שרק מעצימים את ההישג של הקבוצה.
למרות העלייה לפלייאוף העליון, אחרי ההפסד לבית"ר ת"א/רמלה (1:2) חלק משחקני הקבוצה מיררו בבכי על כר הדשא. התחושה הכללית בקבוצה הייתה כזו: "ציפינו להיות בפלייאוף אחרי ניצחון, אבל לצערנו זה לא קרה. העיקר הוא שהקבוצה עמדה ביעד".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במחזורים שנותרו עד לסיום העונה (7 משחקים) בעפולה יתרכזו בשני נושאים עיקריים. הנושא הראשון הוא סוגיית המאמן והניסיון להשאיר את אופיר חיים (אתמול, לאחר מועד סגירת הגיליון, הייתה אמורה להתקיים פגישה בין ההנהלה למאמן).
הנושא השני שמעסיק את ההנהלה קשור לפן הכלכלי. ל"חדש בעמק" נודע כי רק ל-2 שחקנים בקבוצה יש בחוזה סעיף של מענק על הגעה לפלייאוף העליון. יתר השחקנים יש להם מענקים על מקומות 1-5. כלומר, ככל שהקבוצה תסיים גבוה יותר בטבלה כך היא תצטרך לשלם לשחקנים מענקים בהתאם.
בקבוצה כבר החלו בחישובים של כדאיות כלכלית. "אם נסיים במקום ה-6 זה הכי טוב לקבוצה מבחינה כלכלית. מצד שני, אם נסיים במקום ה-3 בטבלה זה יכול להיות האופציה הכי פחות טובה לקבוצה בהיבט הכלכלי", כך טוענים גורמים המעורים בפרטים.