הפועל עפולה: הנהלה בלי שיניים

העימות בין גיא דיין לניסן יחזקאל, האינטריגות בחדר הלבשה והלכלוכים על המאמן. מזה תקופה ארוכה שריח רע של ריקבון עולה מחדר ההלבשה, וההנהלה פשוט מתעלמת מהמציאות הכואבת ומגששת באפלה. אורי דוד בטור אישי

האירוע השערורייתי שהתרחש בשבוע שעבר בין ניסן יחזקאל לגיא דיין אולי הפתיע את ההנהלה, שמתעלמת מהמציאות הכואבת וממשיכה לגשש באפלה, אבל זה לא הפתיע אותי.
יש פתגם רוסי שאומר: "מי שהולך לישון עם כלבים שלא יתפלא אם הוא קם עם פשפשים". בהנהלת עפולה לא צריכים להיות מופתעים ממה שקרה, כי מזה תקופה ארוכה שריח רע של ריקבון עולה מחדר ההלבשה, והם פשוט סותמים את האף בכוונה.


כולם מדברים על האינטריגות בחדר ההלבשה, על שחקנים בכירים שמלכלכים על המאמן תחת כל עץ רענן, ועל מאמן, שכנראה, סימן לעצמו מספר שחקנים בפנקס השחור. וכל זה קורה מתחת לאפם של חברי ההנהלה. כן, כן מתחת לאפם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כולם יודעים את זה וכולם מדברים על זה. ומה ההנהלה עושה בנדון? רוב הזמן היא מעלימה עין, את מה שאפשר לטייח היא מטייחת, ומדי פעם מקיימת שיחות הרגעה כלליות, שהן בערך כמו מתן פלסטר לחולה לב.
שלא תתבלבלו לרגע, בעיות בחדר הלבשה, כישלון בתוצאות וקצר בין מאמן לשחקנים, הם חלק בלתי נפרד מהכדורגל. אבל כשלא מטפלים בהם בעיתוי הנכון, או שכן מטפלים אבל ביתר סלחנות, כפי שהנהלת עפולה עושה לרוב, אז זה יכול להוביל לחורבן.
הנהלת עפולה, יש להודות, היא חסרת שיניים. יש שיאמרו שהיא רכה מדי, טובה מדי או אפילו נאיבית מדי. ואני אומר שזה כל הדברים ביחד. כשם ששחקנים ומאמנים נמדדים בתוצאות, כך גם הנהלה חזקה ויעילה נמדדת בקבלת החלטות ברגעים קריטיים, מה שלא קורה בינתיים בהפועל עפולה.
צר לי לבשר לכם, אבל כל עוד ההנהלה לא תשנה את גישתה ותהיה סמכותית יותר ו"רעה" יותר-כנראה שאין יותר מדי סיבות לאופטימית.