הערן זהבי של אסי גלבוע

הסקורר המחונן של אסי גלבוע, אבי מלכה,שכבש ארבעה שערים בשלושת מחזורי הפתיחה, שולח מסר אופטימי לאוהדים ("מבטיח שהקבוצה לא תהיה במאבקי הירידה"), מפרגן לאבי דנן ("מקצוען אמיתי, מזכיר לי את מוריס אוזן"), ויש לו בקשה צנועה: "אל תדברו איתי כל כמות השערים, אני לא רוצה לנאחס"

עם ארבעה שערים בשלושת מחזורי הפתיחה, באסי גלבוע מתחילים להפנים עד כמה העונה הנוכחית של הקבוצה תלויה בחלוץ אבי מלכה. האמת, יכולת הכיבוש של מלכה לא מפתיעה אף אחד. מי שעקב בשנים האחרונות אחרי ליגה א' צפון מכיר היטב את הביצועים של החלוץ ברחבה. בכל קבוצה שבה מלכה שיחק, הוא ניפק את המספרים שלו. לא בכדי, יו"ר הקבוצה אוהד אפרים, הזיז בקיץ הרים וגבעות בכדי להנחית אותו בגלבוע. "היה לי חשוב להביא חלוץ עם קבלות", הכריז היו"ר לאחר החתמתו של הסקורר, וכנראה שהוא ידע על איזה קבלות הוא מדבר.

• חלוץ שמספק מספרים

שימו לב לממוצע הכיבושים של החלוץ. בעונה שעברה הוא כבש 19 שערים, לפני שנתיים 18, לפני שלוש עונות 20, ובעונה שקדמה לה הוא הרשית 21 שערים. אם גם בעונה הנוכחית הוא ישחזר את אותה יכולת כיבוש מרשימה, ואין סיבה שזה לא יקרה, באסי גלבוע יכולים להיות רגועים. "בבקשה אל תדבר איתי על כמה שערים כבשתי. אני מפחד לנאחס את עצמי", ענה מלכה בחיוך כשנשאל בפתיחת הראיון עימו על העובדה שהוא כבש 4 שערים בשני מחזורי הפתיחה. "בדרך כלל אני פותח את העונה בצליעה ולאט לאט אני נכנס לקצב לקראת המאני-טיים של העונה. אבל העונה פתחתי בסערה. אני שמח שזה עוזר לקבוצה ומקווה שזה רק ימשיך ככה".

הנחיתה בליגה א' הייתה רכה עבורכם?   

"זה נכון שעלינו מליגה ב' באופן מפתיע, אבל יש לנו מאמן מצוין שעשה לנו הכנה יסודית וזה מאוד עוזר לנו להתמודד גם בליגה א'. עוד לפני שהודיעו לנו שאנחנו חוזרים לליגה א', התאמנו ארבע פעמים בשבוע כמו קבוצות בליגה א'. אבי דנן הוא מאמן מקצוען ויסודי, ורואים שהוא עבד עם מוריס אוזן. הם מאוד דומים".

 

• צפו בראיון שעשינו עם אבי מלכה, בפתיחת העונה, לפני ההקפצה המפתיעה לליגה א'. לחצו כאן

 

הופתעת מפתיחת העונה של הקבוצה?

"לא ממש. יש לנו קבוצה טובה עם הרבה שחקנים מנוסים, כאלה שעשו משהו בליגה א'. תוך כדי התנועה גם קיבלנו חיזוק. מאור אושרי ויניב דרעי שידרגו את הקבוצה. יש פה שחקנים שבאו מתוך אהבה למקום ולא רק בגלל הכסף. הכל נעשה ברוח טובה ובכבוד למקום ולהנהלה. קיבלנו מתנה משמיים וחזרנו לליגה א' מוקדם מהצפוי ואין לנו כוונה להיות בשר תותחים של הליגה".

עם האוכל בא התיאבון

אסי גלבוע פתחה את העונה בליגה א' עם בקשה צנועה: קודם כל לא להסתבך בתחתית. אלא שאחרי תיקו וניצחון בפתיחה, נראה כי במועדון מתחילים להבין שהשד לא כל כך נורא ואפשר להשיג הרבה יותר מזה. "כרגע המטרה היא לעבור ממשחק למשחק ולצבור כמה שיותר נקודות", אומר מלכה בטון דיפלומטי, "ואם בהמשך נראה שאנחנו נושקים לצמרת אז לא נגיד לא לפלייאוף העליון. בכל מקרה, אני מבטיח לאוהדים שבשום שלב העונה הקבוצה לא תהיה מועמדת לירידה".

אומרים שאתה מעורב גם בהבאת השחקנים לקבוצה?

"אני משחק בקבוצה הזו ומאוד מחובר למקום ולאנשים כאן. חשוב לי שהקבוצה תצליח ואני עוזר למועדון בכל מה שאני יכול".