הסכסוך בין יקנעם למגידו : חולבסקי מסתער על הכנסת במטרה לבטל את הסיפוח

מרתון פגישות של ראש מוא"ז מגידו עם שרים וח"כים בניסיון לבטל את תכנית הסיפוח של ישובים ממוא"ז מגידו. חולבסקי: "זה לא מאבק פוליטי אישי שלי. זה מאבק על הבית ואני מרוצה ומעריך את ההתגייסות של שותפינו". צילום: דוברות מוא"ז מגידו

המאבק הטריטוריאלי המתוקשר בין העיר יקנעם ברשותו אלפסי לבין מוא"ז מגידו בראשותו של חולבסקי תופס תאוצה. כזכור כפי שפורסם לראשונה בעמקניוז, לאחרונה הועברה החלטה במועצת העיר יקנעם ובתיאום עם משרדי ממשלה על הכוונה לספח  לתחום שיפוטה של העיר 3- ישובים השייכים לתחום שיפוטה של מועצה אזורית מגידו: יקנעם המושבה, אליקים, ומושב עין העמק וכן מאות דונמים הנמצאים בין אליקים לפארק 'מבוא כרמל'.
בעקבות זאת יצא ראש מוא"ז מגידו חולבסקי למאבק גדול בניסיון לבטל רוע הגזירה, והשבוע קיים מרתון פגישות עם שרים וחברי כנסת מכול גווני הקשת הפוליטית במטרה לרתום אותם לביטול כוונת סיפוח שלושת ישובי המועצה ליקנעםה העיר.
בכנסת נפגש חולבסקי עם הח"כים סימטרוסביץ מהבית היהודי שגם סייר ברחבי המועצה, איתן ברושי ופרץ ממפלגת העבודה, וסלאלם ג'אברין מהרשימה המשותפת שהביעו תמיכה במאבקו.
בנוסף גם אירח השבוע חולבסקי את השר קרא שהביע גם הוא תמיכה בעמדת המועצה ונכונות לסייע במאבקו.


חולבסקי קיבל חיזוק נוסף למאבקו לאחר שגם ראשי הישובים המיועדים לסיפוח ליקנעם החלו לפעול מול גורמים בכירים בליכוד שהבטיחו לסייע להם ולהתנגד נחרצות לכוונתו של אלפסי לספחם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


חולבסקי: "זה לא מאבק פוליטי אישי שלי. זה מאבק על הבית ואני מרוצה ומעריך את ההתגייסות של שותפינו. כבר עכשיו ברור שלא ניתן לתלוש ישובים ממרקם חייהם ולעקור אותם מקהילתם. לשמחתי, אנו זוכים לתמיכה גדולה ולהבנה ציבורית ופוליטית רחבה כי המהלך שאלפסי מנסה לעשות הוא בלתי מתקבל על הדעת!" כך אמר ראש המועצה לאנשי הישובים, לאחר שנפגש עם עמיר פרץ בכנסת."
במקביל למאמציו של חולבסקי בכנסת, נמסר לעמקניוז ממוא"ז מגידו, כי חולבסקי קיבל חיזוק נוסף למאבקו לאחר שגם ראשי הישובים המיועדים לסיפוח ליקנעם החלו לפעול מול גורמים בכירים בליכוד שהבטיחו לסייע להם ולהתנגד נחרצות לכוונתו של אלפסי לספחם והם פועלים בנחרצות ובנמרצות לסיכול התכנית בקרב הדרגים הפוליטיים.
ממוא"ז מגידו נמסר עוד כי במקביל למאבק הנחרץ בכוונת הסיפוח של אלפסי, התקיימו השבוע פגישות בכנסת בשורה של נושאים העומדים על סדר היום וביניהם פגישה חשובה עם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בעניין פרוייקט אשכול בתי הכלא, פגישה עם חברת הכנסת קרין אלהרר, בדיון מיוחד של הוועדה לביקורת המדינה, שם הציג את הצרכים של המועצה בכל הקשור התכנית לשיפוץ ושדרוג כביש 66.