הסגל הזוטר במכללת עמק יזרעאל מציג: כאן שובתים

300 מרצים החברים בסגל מוחים על תנאי העסקתם ובעקבות זאת החליטו להשבית את הלימודים ללא הגבלת זמן

הסגל הזוטר במכללת עמק יזרעאל, המאוגד בכוח לעובדים לא יפתח את סמסטר ב' במכללה. החל מהיום בבוקר ישביתו 300 המרצים, את הלימודים במכללה ללא מגבלת זמן. המרצים מוחים על תנאי העסקתם כמורים מן החוץ.
"הקמנו את וועד העובדים על מנת לתקן עוולות של שנים בתנאי ההעסקה ולאפשר את הגשמת השליחות של כולנו במחקר והוראה אקדמיים, תוך דרישת שוויון ושותפות בקידום האקדמיה", אומר עופר כרמל מתרגל בחוג לתקשורת וחבר הנהגת הוועד, ״היחס למרצים מן החוץ הוא כמו לנותן שירות ארעי, אבל הציפיות מאתנו הן כמו מסגל בתקן, באופנים אלה תנאי העבודה שלנו לא מעוגנים בשום הסכם קבוע ומנגד דורשים מאיתנו חשיבה תכנונית ארוכה, התמסרות וזמינות לסטודנטים, ונגישות לצרכי ההנהלה המשתנים – אך בלי הידיעה שבסמסטר הבא תהיה לנו עבודה, הדרה מתקציבי מחקר, ויחס הנהלתי מרוחק", מוסיף כרמל.
במכללת עמק יזרעאל לומדים כ-5000 סטודנטים במגוון חוגים: רב תחומי המחולק לחטיבות, וכן שתי מחלקות לעבודה סוציאלית ואנגלית, ביה"ס גורן לאמנות ועיצוב ומכינה.
״ציבור הולך וגדל של מורים מן החוץ- עתידה של האקדמיה בישראל- מואס במעמד המכובס הזה ויוצא להיאבק", אומר יורי אמינוב רכז ענף ההשכלה הגבוהה בכוח לעובדים. "העובדה שסמסטר ב' לא יפתח הוא שלב חשוב במאבק הזה".