המחאה עוברת מכביש 66 לבירה ירושלים

מאות מתושבי מגידו יפגינו מחר בשעה 12:00, מול משרד התחבורה בירושלים בדרישה לכלול את כביש 66 בתוכנית החומש של משרד התחבורה.

משנים יעד: מאות מתושבי המועצה האזורית מגידו צפויים להפגין מחר בשעה 12 בצהריים מול משרד התחבורה בבירה ירושלים בדרישה לכלול את כביש 66 בתכנית החומש של משרד התחבורה. ההפגנה, בארגון המועצה האזורית מגידו, עמותת אור ירוק, תנועות הנוער ומועצת התלמידים באזור מגידו, הינה המשך למאבק ציבורי מתמשך לאור הקטל שגובה כביש הדמים 66.
המפגינים ידרשו משר התחבורה, ישראל כץ, לכלול את שדרוג הכביש בתכנית החומש הקרובה של משרד התחבורה.
בהודעה של המועצה נכתב: "הכביש נחשב אחד המסוכנים בישראל וגבה בעשור האחרון מעל 40 הרוגים ומעל אלף פצועים בדרגות שונות. כמעט בכל יישובי המועצה האזורית מגידו ישנם משפחות שכולות או משפחות בהם אחד מבני המשפחה נפצע מתאונה בכביש 66.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בשנים האחרונות, עם התגברות התאונות הקטלניות בכביש, יזם משרד התחבורה שורה של שיפורי בטיחות בכביש לרבות מעקה הפרדה בחלקו, עבודות אלו הביאו להחרפת המצב כאשר שדה הראייה של הנכנסים והיוצאים מהכביש נפגע קשות.

עבודות אלו הובילו לתאונות רבות בחודשים האחרונים. אך לפני מספר שבועות התקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת דיון מיוחד בו הודיע מנכ"ל נתיבי ישראל כי ידרוש אף הוא את הכנסת הכביש לתכנית החומש. לדבריו הצטרפו כל חברי הוועדה ויו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הגדיר את הנסיעה בכביש "פחד אלוהים". קיימת תמימות דעים בקרב אנשי מקצוע, נבחרי ציבור וכל ראשי הרשויות הגובלות בכביש כי הכביש חייב לעבור שדרוג לשני נתיבים בדחיפות", לשון ההודעה.

עתיר ידע והייטק: המהפך של פניציה

|