"המושכות במועצה צריכות לעבור לדור הצעיר"

מודע לצרכים של אוכלוסיות העיר, חושב מחוץ לקופסא ונחוש לקדם פרויקטים בכל תחומי החברה בבירת העמק. עדיאל אילוז, חבר מועצת העיר עפולה מסכם כהונה ראשונה ומוצלחת במועצת העיר, מציג בגאווה את ההישגים שהוביל ומסמן את היעדים לחמש השנים הבאות

"יש לנו תפקידים חשובים כחברי מועצה", עדיאל אילוז

תוצאות הבחירות האחרונות בעפולה הובילו לכניסתם של חברי מועצה צעירים, יצירתיים, משכילים ואכפתיים, כאלה שנחושים להוביל שינוי משמעותי. בין הבולטים מבינהם הוא עדיאל אילוז, שעומד בראש סיעת היזרעאלים ובימים אלה מנהל קמפיין ממוקד במטרה להגדיל את כוחה של הרשימה.

• "ה-7 באוקטובר? חוקי המשחק השתנו"

הוא בן 45, נשוי לרעות, ואב לאביב, גאיה ויהלי. ביום יום הוא משמש כמנכ"ל מתחם 'עפולה-טק'. כמו יתר המתמודדים לבחירות לרשויות, גם הקמפיין שלו נעצר ב-7 באוקטובר והתובנות בעקבות הלחימה התחדדו בקרבו: "העיר עפולה כמו כל מדינת ישראל, צריכה להבין שחוקי המשחק השתנו ונדרשות התאמות מהותיות – בכדי להבטיח את הבטחון האישי של התושבים. זה מתחיל בשינוי אסטרטגיה עירונית, דרך קידמה טכנולוגית, נוכחות פיזית של כוחות הבטחון, שיפור מערכת המעקב והבקרה ויישום תוכניות בטיחות במוסדות החינוך. צריך לתפיסתי גם לקדם בניית תוכניות משמר שכונתית לחיזוק תחושת האמון והבטחון של התושבים".

• "הצלחתי לגייס הכי הרבה תקציבים ממשרדי הממשלה"

הקדנציה של אילוז הייתה דינמית והתמקדה בעשיה למען התושבים, בהתנדבות מלאה חשוב לציין.
את ההישגים המשמעותיים הוא מזהה לדבריו בכל תחומי הפעילות עליהם היה אמון: "כמחזיק תיק צעירים הצלחתי להביא מלגות חסרות תקדים לסטודנטים העפולאים", אומר אילוז: "כמחזיק תיק הנוער בנינו שני מרכזי נוער חדישים ברחוב וולפסון וברובע יזרעאל וכמחזיק תיק איכות הסביבה, הצלחנו למנוע הקמת 2 תחנות כוח מזהמות שהיו אמורות לקום במרחביה ובאזה"ת מבואות הגלבוע. הצלחנו גם לסגור את מפעל שיבולת דגן – הישג מאוד משמעותי מבחינתי ועבור התושבים. מימוש הבטחת הבחירות המרכזית שלי הייתה הקמת בית ספר שוהם, כמו כן, הוקמו עשרות גני ילדים, גני שעשועים ושיפוץ מסיבי של הפארק העירוני. בימים אלה הצלחתי לגייס מיליוני שקלים, להקמת חווה חקלאית וצפריה, שתעסיק אנשים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים. בנוסף עלה בידי להביא תקציב לבניית שלושה בתי ספר נוספים בעפולה עלית (אלומות, מעיין וכרמים בעמק). בכלל, עצם העובדה שכחבר מועצה חדש הצלחתי לגייס הכי הרבה תקציבים ממשרדי הממשלה, שמסתכמים בעשרות מיליוני שקלים נותנת לי סיפוק אדיר".
אילוז כבר מסמן את תחומי הפעילות הבאים בהם ירצה לפעול, באם יזכה לקבל מנדט רחב מהתושבים: "נדרוש לקבל בקדנציה הבאה את תיק החינוך, קהילה, נוער וצעירים, איכות הסביבה, התחדשות עירונית, שיפור חזות העיר והשרות לתושב. אני באמת חושב שהמושכות צריכות לעבור לדור הבא, המוכשר והצעיר – וזה הזמן שהציבור יעריך את העבודה המסורה שעשינו למענו".

• על הפרק: תפקיד ממלא ראש העיר

את הרשימה מובילים יחד עם אילוז מורן קריצר, הנדסאית אדריכלות, שפועלת רבות בהתנדבות לקידום הקהילה, ומקימת המיזם "אימהות לא אוגרות בעפולה". קריצר הוצבה במקום השני ובמקום ה-3 הוצבה רחלי שלום לוי, בעלת משרד עו"ד, נוטריונית ומתנדבת מזה כשלוש שנים בתנועת הצופים. "אם התושבים יתנו לנו את אמונם בקלפי וסיעת היזרעאלים תהיה חזקה, נוכל להשפיע בתחומים הכי חשובים לעיר, ואף לדרוש תפקיד ממלא מקום ראש העיר", אומר אילוז.

מה גילית במהלך הכהונה על עבודת חבר המועצה?
"שהקשבה פעילה לדאגות ולצרכים של הקהילה היא חיונית. זה מאפשר לי להבין טוב יותר את האתגרים ולפעול ליישום פתרונות – עם איזון אינטרסים מתחרים. לחבר מועצת העיר יש תפקיד חשוב בהשפעה ובהשתתפות בקבלת החלטות בעיקר בתחום השיפוט שלו. לדוגמה, שתי הצעות לסדר שהגשתי במועצת העיר בנושאי הסייעות העירוניות והסדרי תנועה ברובע יזרעאל התקבלו ועשו שינוי משמעותי".

במי תתמוך לראשות העיר?
"אנחנו סבורים שאין טעם בתמיכה במועמד כזה או אחר. נדע ליצור שיתופי פעולה מוצלחים ופוריים עם כל ראש עיר שיבחר. הצלחנו לייצר הרבה מאוד הישגים  בכהונה האחרונה –  ונדע לעשות הרבה יותר עם לפחות שלושה נציגים במועצה הבאה. על ידי שמירה על ניטרליות, נקיים את עקרונות הדמוקרטיה, ונבטיח שהאינטרסים של העיר והתושבים יקבלו עדיפות על פני השתייכות פוליטית אינדיבידואלית".