"המושבה העפולאית" בקרית אתא

שבעה שחקנים שהיו שותפים לעלייה ההיסטורית של עפולה ללאומית בעונת 2012/13-שחר סימנטוב, מתן נחמני, אורן עידו, שחף הילמן, גבע ברקאי, ג'וני טננבאום וטרס שולקובסקי-חזרו לשתף פעולה בקרית אתא מליגה א' בניסיון לשחזר עלייה נוספת. טננבאום: "כיף להגיע לקבוצה שיש בה כל כך הרבה חברים טובים. חזרתי ליהנות מכדורגל". ברקאי: "אחד משך את השני לקבוצה. אנחנו חברים טובים גם מחוץ למגרש". צילום: "בסט בול"

אחת הקבוצות המדוברות של הקיץ בליגה א' צפון היא עירוני קרית אתא, שבנתה סגל שחקנים נוצץ במיוחד, כזה שכבר הדביקו לה את הכינוי המחייב "גלאקטיקוס", עוד לפני שריקת הפתיחה של העונה.

כינוי נוסף שכבר הוצמד לקבוצה השאפתנית מהקריות הוא "מיני הפועל עפולה". מדוע? הסיבה לכך פשוטה: לא פחות משבעה שחקנים  שהיו שותפים לעלייה ההיסטורית של הפועל עפולה ללאומית בעונת 2012/13 איחדו כוחות במדי עירוני קרית אתא, וזאת בשאיפה לעשות עלייה נוספת לליגה הלאומית.

 

• האם יצליחו לשחזר את ההישג

רשימת האקסים של הפועל עפולה כוללת את הקשר הוותיק שחר סימנטוב, שממשיך עונה נוספת במועדון מהקריות, המגן הימני טרס שולקובסקי והקשר אורן עידו, שבעונה האחרונה שיחקו בעירוני נשר. כמו כן, הבלם גבע ברקאי והחלוץ מתן נחמני, שניים שפתחו את העונה הנוכחית בבירת העמק, אך בהמשך נודע להם שהם לא בתוכניות של המאמן ניסן יחזקאל ונאלצו לנדוד לקרית אתא.
וזה עדיין לא הסוף: גם המגן השמאלי המנוסה ג'וני טננבאום, שלאחרונה סיים הליך משפטי ארוך ולא נעים מול הפועל עפולה וכן הבלם שחף הילמן, שהיה שותף לאותה עלייה היסטורית של עפולה ושיחק אשתקד במכבי הרצליה, הצטרפו לאחרונה למקהלה המתגבשת בקרית אתא.

 

 

"הקשר בינינו היה קיים גם בתקופה שכבר לא שיחקנו ביחד בעפולה. אנחנו חברים טובים גם מחוץ למגרש. עבור רובנו החיבור נוצר בהפועל

עפולה, אבל יש כאלה שגם הכירו עוד קודם לכן", אומר הבלם הוותיק גבע ברקאי (37), ששיחק בעפולה במשך שלוש עונות ולאחרונה הצטרף

גבע ברקאי, בא בגלל החברים
גבע ברקאי, בא בגלל החברים

לקרית אתא.

עד כמה החיבור הזה יכול לתרום לקבוצה?

"חיבור בינינו זה משהו שרק יכול לתרום לקבוצה. אנחנו מכירים אחד השני היטב, הן ברמה המקצועית והן ברמת האופי. ברור שאנחנו חלק מהקבוצה והחיבור צריך להיות בין כולם אבל זה מקל בצורה משמעותית על תהליך החיבור בקבוצה".

למה בחרת ללכת דווקא לקרית אתא?

"אחד מהגורמים המשמעותיים שבגללם הגעתי לקרית אתא זה בגלל החבר'ה שאני מכיר פה. זה לא סוד שמשכנו אחד את השני. לא בטוח שכולנו היינו מגיעים לקרית את אם לא היה את החיבור הזה בינינו עוד מימי הפועל עפולה".

אתם מסוגלים לשחזר עלייה נוספת ביחד?

 

ברקאי, כהרגלו, נותר צנוע ושומר על פרופיל נמוך: "אני לא רוצה לצאת בהצהרות. מדובר בקבוצה שנבנתה מחדש. עשינו הכנה אינטנסיבית לקראת העונה הזו ומשתדלים לדבר פחות מחוץ למגרש. אנחנו מודעים לזה שהליגה השנה צפויה להיות חזקה יותר מהעונה החולפת, כי יש עוד כמה קבוצות חזקות שהשקיעו תקציבים גדולים. זה לא נכון לדבר על עלייה כשעדיין לא פתחנו את הליגה".

טננבאום - חוזר למגרש
טננבאום – חוזר למגרש אחרי חצי שנה

• ג'וני טננבאום: חזרתי ליהנות מכדורגל

המגן השמאלי ג'וני טננבאום, עוד אחד שהיה שותף לעלייה של הפועל עפולה, נוסע מדי יום לאימונים בקרית אתא ונהנה מכל רגע. את הנסיעה לאימונים, שלדבריו נמשכת קצת יותר מחצי שעה כל צד, הוא עושה בצוותא עם החלוץ המקומי מתן נחמני.

עבור המגן השמאלי הוותיק, שלפני מספר שנים עבר להתגורר בעפולה, זו קדנציה שנייה בקרית אתא, לאחר ששיחק במדיה לפני כעשור כשהקבוצה שיחקה אז בליגה הארצית.
"קרית אתא זה המקום היחיד שחשבתי לעבור אליו אחרי שסיימתי את ההליך המשפטי מול הפועל עפולה", אומר טננבאום, שחוזר לשחק כדורגל אחרי היעדרות של כחצי שנה, תקופה לא פשוטה שבה היה שקוע בהליכים משפטיים נגד הפועל עפולה. "החזרה לקרית אתא היא סוג של סגירת מעגל עבורי. שם עשיתי את הפריצה שלי לפני 12 שנה ועברתי לרעננה.
ברגע שקרית אתא רצו אותי ידעתי שאני אחזור לשם. אותם אנשים שהכרתי לפני כעשור בקרית אתא עדיין מנהלים את המועדון. ראיתי שזה מועדון רציני עם שאיפות גדולות. מועדון שטוב לי להיות בו. בנוסף הרבה חברים טובים שלי נמצאים שם והם דאגו שגם אני אצטרף".

 

לא מפריע לך הנסיעות לקרית אתא?

" אני עושה את זה בכיף גדול יחד עם מתן נחמני. המרחק הזה לא מרתיע אותי. בעבר כשגרתי בהרצליה נסעתי לאימונים בעכו, נסיעה שנמשכה כשעה וחצי. הנסיעות האלה לא מפחידות אותי, במיוחד לא כשאני מקבל בקרית אתא את מה שאני מקבל.
פה אני משתף פעולה עם החברים טובים שלי ומקבל יחס טוב מהמועדון. אחרי תקופה לא פשוטה שחוותי בחצי השנה האחרונה, סוף-סוף חזרתי ליהנות מכדורגל".

 

אותה הגנה שהייתה בעפולה

טננבאום, ששיחק במשך 4.5 שנים בבירת העמק ונחשב לאחד השחקנים האהובים בקרב אוהדי עפולה, מספר בהתרגשות על החיבור המחודש עם חבריו הטובים. "זה מרגש מאוד להגיע לקבוצה שיש לך שם כל כך הרבה חברים טובים. כל ההגנה שלנו שיתפה פעולה ביחד בעפולה", הוא מספר בחיוך, "אני מגן שמאלי, טרס מגן ימני ושחף וגבע בלמים. בקישור יש את שחר סימנטווב ואורן עידו, והחלוץ שלנו זה מתן נחמני.
זה פשוט מדהים. אני לא חושב שיש לזה תקדים בקבוצה אחרת בארץ".

בתשובה לשאלה האם החיבור המחודש בין כולם נובע מצירוף מקרים או שמא מדובר במהלך מתוכנן של ראשי המועדון, ענה המגן שמאלי הוותיק: "אני לא חושב שזה צירוף מקרים. אנשים שמנהלים את המועדון העדיפו להביא שחקנים מנוסים עם 'קבלות' במטרה לבנות קבוצה איכותית שתיאבק על העלייה. מבחינתם, להביא שחקנים שכבר מכירים אחד את השני ומחוברים ביניהם זה רק יכול לתרום לקבוצה. אני מקווה שכולם ירוויחו מזה".

 

 

מאמן מועדון הג'יו ג'יטסו מעפולה יריב ביטון ממשיך לקטוף תארים בזירה הבינלאומית

|

כבוד: ליאור מתגלגלת כל הדרך אל המדליה

|

שרשרת הישגים לנבחרת ההתעמלות של עפולה

|