"המוטו שלי: בניית בתים שבהם גם אני ארצה לגור"

אחרי קריירה מרשימה, שכללה תפקידי פיקוד בכירים במשטרת ישראל, עשה עמיר נוי הסבה לתחום היזמות והבנייה. היום, אחרי שעשרות דיירים מרוצים מתגוררים בפרוייקטים שלו ברובע יזרעאל בעפולה ובמרכז העיר, הוא בונה את ה"דבר הבא", פרוייקט "העבודה" בשכונה הכי מבוקשת בעפולה

בשנים האחרונות עוברת העיר עפולה, בירת העמק מהפכה של ממש בענף הנדל"ן. אלפי יחידות דיור כבר נבנו בעיר, שכונת רובע יזרעאל מתפתחת ומונה כיום כ- 4500 תושבים, בכל רחבי העיר צצים בניינים חדשים ועל הפרק כבר מתוכננות תוכניות לבניית יותר מ-10.000 יחידות דיור נוספות. מרבית הבנייה תנוקז בשנים הבאות לשכונות C1, מורדות עפולה עלית, פרוייקט מחיר למשתכן וגולת הכותרת, בנייה עצומה של אלפי יחידות דיור בסמוך לכפר הנוער ויצו ניר העמק – במסגרת הסכם הגג שעשוי להוביל את העיר לקבלת סטטוס חדש: מטרופולין חמישי בישראל.

• מהמשטרה- לענף בנייה

השגשוג והתחלות הבנייה הרבות הובילו יזמים רבים מכל רחבי הארץ לבנות בעיר ולהשקיע. לצידם בונים גם החברות המקומיות בכל האזורים והשכונות בעיר. אחד היזמים הבולטים והמוערכים בעיר עפולה בשנים האחרונות הוא עמיר נוי, שצבר בתקופה זו מוניטין מרשים ואמין בענף.
נוי, אוטוטו 60, תושב מושב מרחביה בעמק יזרעאל, נשוי למרלן, אב לשלושה ילדים, וסב לשני נכדים.
ברזומה שלו שירות של 28 שנים כקצין במשטרת ישראל – במגוון תפקידי פיקוד בכירים. בין היתר שימש נוי כסגן מפקד קורס קצינים של משטרת ישראל, מפקד תחנת עפולה וראש ענף הדרכה וכשירויות של המחוז הצפוני.

הדמית פרויקט "עבודה"- בניין בוטיק יוקרתי ברחוב העבודה בעפולה
הדמית פרויקט "עבודה"- בניין בוטיק יוקרתי ברחוב העבודה בעפולה

לפני כשמונה שנים, לאחר שיצא לגמלאות עשה נוי הסבה לקריירה שנייה שנראית לעת עתה לא פחות מוצלחת, הפעם כיזם נדל"ן.
"כל השנים אהבתי את כל מה שקשור לתחום הבנייה והיצירה ולכן זמן קצר לאחר שפרשתי מהמשטרה פניתי ללימודי פיקוח בנייה במרכז הבנייה הישראלי. היה ברור לי שבעבודה כמפקח בנייה אצליח לשלב בין הידע המקצועי שלמדתי – לכישוריי הניהול והפיקוד שאותם רכשתי מניסיוני הרב כקצין במשטרה. בסופו של דבר החלטתי לקפוץ מיד למים העמוקים ולבנות בעצמי כיזם, במקום לשמש כמפקח בנייה בפרויקטים של אנשים שישכרו את שירותיי", מספר נוי.

• "אני לא מאמין בשגר ושכח"

מיד עם תום הלימודים זיהה נוי את אותו פוטנציאל נדל"ני בעפולה והחל בבניית בתים דו משפחתיים. הפרוייקט הראשון היה בשכונת רובע יזרעאל בעפולה.
"היה ברור לי מתחילת הדרך שהדבר החשוב בבניית פרוייקט זה הניהול הנכון והפיקוח ההמוקפד מול אנשי המקצוע", אומר נוי, “אלו כישורים שרכשתי בעברי במשטרה ולכן כל התהליך היה טבעי בעבורי. זה מתחיל מזיהוי פוטנציאל לקרקע אטרקטיבית, רכישתה עם כל ההליך הפרוצדוראלי וההתנהלות מול הרשויות הרלוונטיות. מיותר לציין שזה מאתגר ומורכב מול הבירוקראטיה בישראל. בשלב הבא אני מקפיד להיות מעורב לפרטי פרטים בהליך התכנון, למרות שיש מהנדס ואדריכל. בשלב הבא עולים על הקרקע ומתחילים לבנות. מרבית העבודה פה היא מול בעלי מקצוע, כל אחד בתחומו – תוך שילוב כל אחד בעבודה של השני – מבלי שיפריעו אחד לשני. זה למעשה התהליך הניהולי של הפרוייקט. השלב האחרון זה המכירה. הוא מתבצע לקראת סיום המכירה כאשר הכלל החשוב מבחינתי הוא ההתנהלות האישית מול הרוכש הפוטנציאלי. אני לא מאמין בשגר ושכח ומלווה את הדיירים העתידים עד לקבלת המפתח – וגם אחרי אם צריך. המוטו שלי חד משמעי: אני בונה בית שבו אני רוצה לגור בו בעצמי. אם לא ארצה לגור בו – לא אבנה אותו. ככה באמת אני עובד. מעבר לכך, אני חושב שמה שמייחד את הפרוייקטים שלי זה הייחודיות בעיצוב ובאיכות הבנייה”.


נוי: “אני חושב שצעדי הממשלה עוד לא הוכיחו את עצמם ולכן עדיין לא רואים ירידת מחירים דרסטית, לא בעפולה ולא בכל רחבי הארץ. החשש שלי שתהיה התפרצות של ביקושים"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• פרוייקט העבודה- בניין בוטיק

בשנים האחרונות בנה נוי מספר בתים דו משפחתיים במרכז העיר ווילות פרטיות. בזמן שהוא מתפתח ומתמקצע הוא הקים את "נוגל יזמות בע"מ", חברת יזמות בתחום הבנייה שמתמחה בבניית בנייני בוטיק ובונה בימים אלה את הפרוייקט היוקרתי “העבודה”, ברחוב העבודה בעיר, אחד הרחובות המבוקשים בעפולה.
"רציתי להתפתח בתחום היזמות והבנייה", אומר נוי, “ההחלטה להקים את החברה יצאה לפועל אחרי ניסיון רב שצברתי. הידע והניסיון הובילו אותי גם לעבור לתחום בניית בניינים רבי קומות. מדובר בתחום יותר מורכב ומסובך מדו משפחתיים, אבל לשמחתי השתלבתי בו במהרה – וכיום הפרוייקט כבר קורם עור וגידים”.
"פרוייקט העבודה", נבנה כאמור ברחוב העבודה – פינת רחוב יוספטל. מדובר באחד הרחובות האטרקטיביים למגורים בבירת העמק. נוי מציין כי תהליך השגת האישורים נמשך לאורך כשלוש שנים, עד לעליית הדחפורים על הקרקע.

• "הרוכשים יצטרכו להביא מזוודות ומזגנים ולהיכנס לגור בבית"

"פרוייקט העבודה, גולת הכותרת של החברה שלנו הוא בניין בן חמש קומות, שיעמוד על קומת עמודים", מפרט נוי, “סטנדרט הבנייה בו גבוה מאוד כשבכל קומה שתי דירות וסה"כ עשר דירות של 4 חדרים. המגרש עליו נבנה הבניין הוא גדול מאוד יחסית למגרשים עליהם נבנים בניינים דומים ולכן אנו משקיעים רבות בתחום הפיתוח הסביבתי, בשטחים הציבוריים, בחניות שיהיו גדולות, ובכניסה מפוארת ללובי. הבתים עצמם יהיו מרווחים ומעוצבים ברוח הקדמה. מנקודת ראותי הרוכשים יצטרכו להביא מזוודות ומזגנים ולהיכנס לגור בבית. אנו מכוונים את מכירת הבתים בבניין למשפרי דיור ודיירים פוטנציאליים שמחפשים לגור במרחק של מספר דקות הליכה ממרכז העיר – ומנגד במקום שקט ופסטוראלי. השכונה בה נבנה הבניין מוכרת בעיר מזה שנים כשכונה הכי שקטה ומבוקשת. כרגע אנו מצויים בשלב לקראת קידוח כלונסאות שייתכן שיושלמו כבר עד סוף השבוע. צפי האכלוס הוא בעוד כשנתיים”.
נוי מעורה מאוד בכל מה שקשור לנדל"ן בעיר. הוא בקשר מצוין עם קולגות ואנשי נדל"ן ויזמות בעפולה ובצפון וער לתנודות בענף. לדבריו,
בחודשים האחרונים נרשמת האטה במכירת דירות בעיר, בין היתר בשל היצע עצום ומאות יחידות דיור שמצויות 'על המדף', “אני חושב שצעדי הממשלה עוד לא הוכיחו את עצמם ולכן עדיין לא רואים ירידת מחירים דרסטית, לא בעפולה ולא בכל רחבי הארץ. החשש שלי שתהיה התפרצות של ביקושים. לתפיסתי זה לא טוב לרוכשים שנשארו על הגדר בשנים האחרונות וממתינים לרגע הנכון לרכישת בית וזה גם לא טוב גם לנו היזמים והקבלנים. גם אנחנו צריכים יציבות, כמו כל גורם אחר", סיכם נוי.