המהפך של שיר: משימוש בסמים למצטיין בצה"ל

סמל שיר שבו שהתחנך בפנימייה במושב נהלל עבר דרך ארוכה ומאתגרת, כולל 8 תיקים משטרתיים שנפתחו לו. היום הוא במקום אחר לגמרי ומשמש כממלא מקום רס"ר בחטיבה הצפונית באוגדת עזה. צילום: דובר צה"ל

סמל שיר שבו מנהלל

לפני מספר ימים, התקיים טקס מצטייני מפקד פיקוד דרום, אלוף אליעזר טולדנו לכבוד יום העצמאות ה-75. בין כלל המצטיינים נבחר סמל שיר שבו מנהלל – ממלא מקום רס"ר בחטיבה צפונית באוגדת עזה. בנעוריו, סמל שבו לא הסתדר עם אימו וביום אחד עזב את הבית, עבר לפנימייה במושב המיועדת לעירוניים שבאו מבית קשה. מהר מאוד התחיל לעשן סיגריות ואז גם סמים.
בהמשך ההידרדרות נפתחו לו שמונה תיקים במשטרה על פריצות וגניבות ושימוש בסמים. בכדי לסגור את התיקים הלך למכון גמילה של הרווחה. בהמשך המחנכת שלו הכריחה אותו ללכת למכינה. שיר השתלב במכינת "אחד משלנו" בבית ינאי ובמהלך שנה זו חזר לקשר עם אימו.
שיר התגייס לצבא למרות שלא היה מחויב לכך, היה מצטיין פלוגה בטירונות ומאוחר יותר גם מצטיין קורס. בשלב הבא הוא השתבץ בתקשוב באוגדת עזה, ובדרגת טוראי שימש כרס"פ הפלוגתי. כשהוא רק סמל קודם להיות סגן רס"ר של החטיבה הצפונית באוגדת עזה. לאחר מספר חודשים בתפקיד הפך להיות ממלא מקום הרס"ר בחטיבה.