המדור הכלכלי: תודעת שפע- גרסת הקורונה

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: על מנת לייצר שינוי ולנהל את העסק שלך יש צורך בתודעת שפע וזו לא קלישאה – זה עובד הלכה למעשה

מאז הגיחה הקורונה לחיינו הרבה בעלי עסקים נמצאים בהישרדות. הם לא מצליחים לסגור את החודש, לקוחות לא מגיעים, המענקים לא מספיקים לעמוד בתשלומים השוטפים, הבנק לא מאשר אשראי חדש. יש חוסר שקט, ייאוש, לא יודעים מה יקרה בהמשך, והמון חוסר וודאות מהמצב.
על מנת לייצר שינוי ולנהל את העסק שלך יש צורך בתודעת שפע וזו לא קלישאה – זה עובד הלכה למעשה.
בכדי שתוכל להרוויח יותר ולהגדיל את ההכנסות, למרות המצב הנוכחי (כי הקורונה פה והיא נשארת) חשוב להיות בתודעת שפע.
הכוונה היא? לחשוב יצירתי. תמיד יש עוד אפשרויות להגדיל הכנסות, לבנות מוצרים חדשים, להאמין בעצמכם שאתם יכולים להצליח.
אז מה עושים? מגדירים יעדים ומטרות, מתחילים את היום באנרגיה גבוהה, ובונים תחזית עסקית לשנת 2021.

• איך עושים את זה?

כשאני במצב הישרדותי –  האנרגיה שלילית, נמצאים בחוסר עשייה ואי יכולת ורצון לבצע פעילות. כאשר אנחנו בתודעת שפע – "הכל אפשרי", וניתן להגיע לרווחה כלכלית. אנחנו שואפים למצוא פתרונות לאתגרים שעומדים בפנינו, מתנהלים ע"פ תכנית פעולה ממוקדת ולוחות זמנים מוגדרים מראש, וכך העסק מתחיל להרוויח.

• ארבעה מהלכים ליציאה ממצב הישרדותי

  1. פיתוח עסקי – מוצרים ותמחור: מתמחרים נכון את המוצרים שלנו ובמקבל מפתחים מוצרים נוספים שיגדילו לנו את ההכנסה באופן מידי. 2.
  2. בונים תחזית עסקית לכל השנה, כל חודש, מה צפי הכנסות מה צפי הוצאות, מהי שורת הרווח לפני מיסים? (אני מקווה שלכל לקוח עסקי יש כבר תחזית עסקית לשנת 2021 – זהו המפתח העיקרי להגדלת המחזורים העסקיים באופן שיטתי).
  3. בניית תזרים מזומנים – מדויק בתחילת כל רבעון.
  4. הפרדה בין חשבון משק הבית לעסק יעשה לנו סדר והתאמה בדוחות הכספיים.

בעת שאנחנו מתנהלים לפי תחזית עסקית ותזרים מזומנים אנחנו נמצאים בפוקוס ומיקוד שמאפשר לנו להגדיל הכנסות ולנהל את העסק ממקום של תודעת שפע מיקוד ולפי גאנט יומי חודשי שבועי.