המדור הכלכלי: על גביה ומוסר תשלומים

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ

יש לכם גידול בהכנסות, אתם עובדים קשה ולא רואים את הכסף בחשבון הבנק? מעבירים משכורת לעובדים ולא נשאר לכם להעביר משכורת למשק בית שלכם? ובכן זו בעיה שלא מעט בעלי עסקים מתמודדים איתה. מה הפתרון? דיוק תהליכי גבייה.

• האם גם אתם מתמודדים עם לקוחות שלא משלמים לכם בזמן או לא משלמים בכלל?

כבעל עסק יש לכם אסטרטגיה עסקית ותכנית פעולה ברורה וממוקדת. אתם מיומנים בגיוס לקוחות, ומצליחים להגדיל את אחוזי ההמרה, מכירים את המספרים של העסק ושולטים בהוצאות. יש לכם שיטת מכירות שמגדילה את ההכנסות, אך ההכנסות לא משתקפות בחשבון הבנק. המסקנה: יש לכם בעיה בתהליכי הגבייה מול הלקוחות.
אתם חייבים לגבש תהליכי גבייה, לדרוש מהלקוחות שישלמו לכם בזמן, אחרת אתם תשלמו לבנק את פערי התשלום, ע"י שימוש במסגרות חח"ד וריבית גבוהה מאוד.

• מה עושים?

חובה עליכם להכין הסכמי התקשרות ולבצע גבייה מראש על השרות או לחלופין להסדיר תנאי תשלום קבועים בחוזה.
ישנן מספר אפשרויות לשלם בזמן: אפליקציות, סליקה באמצעות הפלאפון, סליקה בכרטיסי אשראי, שיקים ומזומן.
אם יש בעיית גבייה יש לעצור את השוטף, ולהתמקד אך ורק בפנייה ללקוחות על מנת שיסדירו את החוב שנוצר כלפיכם.
תהיו אסרטיביים אם אתם מעניקים שרות מקצועי מכל הלב והנשמה. אל תוותרו על התשלום הראוי. לא כולם קיבלו חינוך פיננסי ולעיתים יש עניינים עם אמונות מגבילות לגבי כסף. אם גם אתם מרגישים שיש לכם "אישו" עם עולמות הכסף תחקרו ותבדקו, מתי זה התחיל? ובעזרת חקירה קצרה ניתן לפתור את החסם הזה.
כשיצאתי לעצמאות כולם אמרו לי עליזה את לא מבינה לאיזה עולם את נכנסת. הרבה עצמאים מתייאשים מתהליך הגבייה שהם צריכים לבצע מול הלקוחות ולכן בוחרים להיות שכירים. לכן גם בתחילת דרכי בניתי תהליכי גבייה ממוקדים כדי שלא אתמודד עם לקוחות שלא משלמים בזמן. תאמינו בערך שאתם מעניקים ללקוח ותדרשו תמורה ובזמן.