המדור הכלכלי: "התבואה העסקית"

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ

חג השבועות הוא חג הקציר – הזמן בו קוצרים את התבואה. כמו בחקלאות כך גם בעסקים, יש זמן בו אנחנו קוצרים את הפירות לאחר שהשקענו בעסק מבחינה שיווקית, שרות ומכירות, הניהול הפיננסי והמספרים בעסק.
התבואה העסקית שלנו היא ההכנסות ותזרים מזומנים חיובי.
חג השבועות מסמל את סוף תקופת הקציר. זהו סוף האביב ותחילת הקיץ. סיימנו מחזור של זריעה, גידול וקציר וכעת הזמן ליהנות ממה שקצרנו. החג בא להזכיר לנו את החיבור לאדמה, את החשיבות להביע הכרת תודה על השפע בחיינו ולחלוק את מה שיש לנו עם מי שיש לו פחות.
וכך גם בעסקים -לאחר שעמלנו ותכננו זה הזמן לקצור את הפירות. כאשר העסק מנוהל ומתוכנן נכון, זרענו את הזרעים של הניהול והתכנון הפיננסי, הצבנו יעדים ובנינו תוכנית שיווק הכוללת את ערוצי השיווק, התוכן השיווקי שלנו, תקציב שיווק וניהול לידים נכון. הגדרנו מטרות ועבדנו ע"פ שגרות ניהול, כלומר היכולת שלנו כבעלי עסקים להתנהל נכון במרחב הזמן, ולהגדיר ביומן זמן אישי עבורי – לממש את עצמי, להנות מזמן משפחתי וזוגי, ולתפעל את העסק נכון.
כאשר אנחנו מנהלים בצורה מתוכננת ומסודרת את המספרים בעסק זה מה שמוביל להגדלת המחזורים ושורת הרווח. בדיוק כמו בטבע, יש תהליך התפתחותי של העסק. לנהל עסק זה לא הוקוס פוקוס. יש תהליך שבסופו של דבר נקצור את הפירות. לכן אני תמיד אומרת לעסקים שאני מלווה – שהמינימום לתהליך הפיתוח העסקי הוא לפחות בין שלושה חודשים לחצי שנה.
חודש יוני הוא החציון של השנה. וזה אומר שאתם מוזמנים לבצע סיכום אמצע שנה ולתכנן את החצי שנה הקרובה, שגם בה יהיו את חגי תשרי , ולהיערך בהתאם לחופשות החגים. חופשת הקיץ מגיעה ואיתה הוצאות הבילוי עם המשפחה, ותחילת שנת הלימודים. תתכננו את יעדי המכירות בהתאם, בכדי שנוכל לסיים את השנה עם דלתא במכירות לעומת אשתקד. בהצלחה וחג שבועות שמח. תהיו בנתינה והכרת הטוב.