המדור הכלכלי: כאב ראש או כאב בכיס – זו השאלה

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ

יש לכם חזון? חולמים להיות עצמאי ולנהל את הזמן שלכם ללא בוס על הראש? יש לכם רעיון עסקי מצוין ואתם בטוחים שיצליח?
נהדר איזה יופי ,ומה עכשיו? למדתם איך מנהלים עסק מצליח? מכירים את חוקי הכסף? אתם שולטים בתהליכי גבייה? יודעים מתי לשלם לספקים? הגעתם לבנק, מה אתם מבקשים? איך תגייסו לקוחות? באילו פלטפורמות תשווקו?

• מה תענו שיגידו לכם יקר לי?. רגע, רוצים לחשוב על זה שוב?

כל כך הרבה תחומי ניהול שונים – פיננסי, מכירות, שיווק, ניהול עובדים, ניהול מלאי, נהיול ספקים. ומה אתכם? איך אתם מנהלים את הזמן שלכם? יש פוקוס, מיקוד, תכנון, סדר?

כל כך הרבה שאלות – עשיתם לכם כאב ראש- נהדר, כי עדיף שיהיה כאב ראש ולא כאב בכיס ובלב. 100 עסקים נסגרים בכל יום בישראל. 70 אלף עסקים נסגרים בשנה.
אם גם אתם לא רוצים להשתלב בסטטיסטיקה הזו, בנו תוכנית עסקית מקיפה. תחילה חקרו את השוק שלכם, הבינו מי השחקנים במגרש, נתחו את קהל היעד שירכוש ממכם את המוצרים שירותים, תמחרו נכון בכדי שתגיעו לרווחים יפים, תלמדו מכירות, וכמובן תבנו אסטרטגיית שיווק עם תקציב שיווק.
דמיינו שקניתם מכונית פרארי, רכב יוקרתי חזק, בטיחותי, אך אין לכם דלק כדי להנות מהנסיעה בו.
כך גם בניהול עסקי: לא מספיק שיש לכם מקום יפה, שאתם מקצועיים בתחום, חייב להיות לכם מערך שיווק ומכירות כדי לגייס לקוחות משלמים, כדי שהתזרים שלכם יהיה כל הזמן חיובי.
כמובן לא לשכוח להתנהל נכון פיננסית מול הבנק ומול הספקים ולדאוג שיהיה לכם תזרים מזומנים חזוי 3 חודשים לפחות קדימה, וכדי שתצליחו לבנות עסק בצמיחה, בנו תחזית עסקית שנתית.