הלכה לעולמה אשת התאטרון ממגדל העמק

השחקנית והבמאית רונית איבגי שהייתה מיוזמי רעיון התאטרון המרוקאי ולימדה משחק דורות של תלמידים הובאה למנוחת עולמים בעיר שכל-כך אהבה.

מגדל העמק כואבת: בת העיר השחקנית והבמאית רונית איבגי ממגדל העמק הלכה ביום שישי האחרון לעולמה בגיל 67. איבגי נולדה במרוקו והגיעה עם משפחתה למגדל העמק בגיל צעיר ובה התגוררה כל חייה מלבד הפסקות בהן התגוררה במרכז בגלל עבודתה כשחקנית.

איבגי הייתה שחקנית ובמאית ועסקה גם בהוראת תיאטרון. בין התפקידים שביצעה זכורה במיוחד דמותה של 'אימו' של השחקן נאור ציון בסדרה "החברים של נאור" ששודרה במשך שלוש עונות. בנוסף לתפקידיה בטלוויזיה ובתאטרון היא הייתה בין יוזמי הקמתו של התיאטרון המרוקאי במגדל העמק כאשר לפני 15 שנים ביימה את ההצגה הראשונה שנעשתה בישראל בשפה המרוקאית "אל מיזיריה" (הקמצן ע"פ מולייר), ובהמשך גם את "משרתם של שני אדונים" בשפה המרוקאית.

• "רונית הייתה הלב של המשפחה"

ביום ראשון השבוע הובאה איבגי ז"ל למנוחת עולמים בבית העלמין במגדל העמק. ליוו אותה בני משפחתה, בכירי הרשות, מנהלי בתי ספר, חברים ותושבים רבים וביניהם ראש העיר אלי ברדה. השחקן משה איבגי ספד לאחותו ואמר: "רונית הייתה הלב של המשפחה, הייתה לה אוזן קשבת וחכמת חיים, כולנו התייעצנו איתה". ראש העיר אלי ברדה: "רונית הייתה אישה מדהימה ואהובה. היא העצימה רבים מתלמידי מערכת החינוך באמצעות המשחק והדרמה והייתה מיוזמי רעיון התאטרון המרוקאי באישיותה הצנועה מחד ובתרומתה המקצועית מאידך היא הטביעה חותם בלבבות כולנו". צילום: ארכיון דוברות עיריית מגדל העמק