הכתובת הייתה על הקיר? אירוע הדקירה בגן נר לא יורד מסדר היום

גניבות, ונדליזם, אלימות מילולית ופיזית וטענות של תושבים שהיישוב הקהילתי הפסטוראלי הגדול בגלבוע מתדרדר ומאבד את ציביונו. חברי קהילת גן נר מתקשים להתמודד עם אירוע הדקירה אמש במהלך קטטה ביישוב. הבוקר הובא להארכת מעצר החשוד בדקירה, קטין בן 15

אירוע הדקירה אמש בגן נר בגלבוע, ממשיך להעסיק את תושבי היישוב הקהילתי השלו בדרך כלל. כזכור, אמש, קטין בן 16 נדקר על ידי נער בן 15 במהלך קטטה ובעקבות זאת הובהל למרכז הרפואי העמק כשמצבו קל. בקטטה היו מעורבים ארבעה בני נוער. משטרת ישראל עדכנה היום כי הקטין החשוד בדקירה נעצר בשעות הלילה והיום בבוקר יובא לבית משפט השלום בנצרת להארכת מעצרו.
האירוע האלים החמור הותיר בתדהמה את תושבי היישוב, בעקבות עוצמתו, אולם חלק מהתושבים אומרים כי לצערם, במקרה הזה הכתובת הייתה על הקיר, לאחר שורה של אירועי אלימות בהם היו מעורבים בני נוער המתגוררים במקום.
אותם תושבים מדברים על אירועי ונדליזם, בייחוד בעת האחרונה בחופש הגדול, וכן אירועי אלימות נוספים, הן פיזית והן והן מילולית המתרחשים בתדירות גבוהה. בקיר הפייסבוק המרכזי של היישוב "גן נר שלי", כתבו תושבים על שריפת תיבות דואר, אירועי השחתה, גניבות ואירועי אלימות בהם היו מעורבים בני נוער ועוד.


לכולם ברור שהאירוע הזה יכול היה להסתיים רע יותר ורק בנס הוא נגמר עם פצוע קל. כולם פה מכירים את כולם, את הילדים, את המשפחות המעורבות שהמומות וכואבות


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מנגד, תושבים מספרים שמרבית בני הנוער המתגוררים ביישוב הם ערכיים ותורמים לקהילה הסובבת אותם. בתגובות לאירוע המטריד הציעו אותם תושבים להפעיל את סיירת ההורים, לפעול למצוא יותר תעסוקה לשעות הפנאי של אותם בני נוער ולאתר פעילויות משותפות נוספות.
"אין ספק שנחצה פה גבול", אמר היום לעמקניוז תושב היישוב, שהעדיף להישאר בעילום שם, "הקהילה פה מזועזעת מהאירוע ומדברים על הקטטה בכל מפגש ביישוב. ממש עצוב מה שקורה פה. לכולם ברור שהאירוע הזה יכול היה להסתיים רע יותר ורק בנס הוא נגמר עם פצוע קל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כולם פה מכירים את כולם, את הילדים, את המשפחות המעורבות שהמומות וכואבות וזה לא קל לשמוע את הקולות, גם את אלה שטוענים שמדובר בבני טובים וגם את אלה שדואגים לעתיד ומוטרדים באופן טבעי ומגיבים בכעס ובהאשמות קשות. לדעתי צריך להסיק מסקנות מהאירוע הזה, בכדי למנוע הישנות של מקרה אלים דומה בעתיד, או כל גילוי אלימות כזה או אחר. האלימות באה לידי ביטוי לא רק ברמה הפיזית, אלא גם בתגובות של הורים וילדים בפוסטים, שמן הסתם גורמים לליבוי יצרים". הנהגת היישוב עדכנה כי אמש נערכה שיחה עם בני הנוער במטרה להרגיע את הרוחות הסוערות בעקבות הקטטה האלימה.