היסטוריה: "תמיד ידענו שג׳מאל יגיע רחוק"

ג'אמל חכרוש, בעבר מפקד משטרת עפולה, קיבל אמש את דרגות הניצב, ויעמוד בראש המנהלת שתוקם לשיפור והנגשת שירותי המשטרה ביישובים הערביים

ג'מאל חכרוש קיבל היום אמש את דרגות הניצב ויעמוד בראש המנהלת שתוקם לשיפור והנגשת שירותי המשטרה ביישובים הערביים. חכרוש הוא הניצב הערבי הראשון במשטרת ישראל.
ניצב חכרוש (59), נשוי ואב לארבעה ילדים, מתגורר בכפר כנא. הוא החל את דרכו במשטרת ישראל בשנת 1978, כששירת כסייר בתחנת חדרה. לאחר שסיים את קורס הקצינים שירת כקצין סיור בתחנה ובהמשך בשורה של תפקידי פיקוד בתחנות זבולון וחיפה וכמפקד התחנות עפולה, נהריה וזבולון. כמו כן שירת כסגן ראש אגף התנועה, סגן מפקד מחוז חוף וממלא מקום מפקד המחוז.
בעת שירותו כמפקד התחנה בעפולה זכה להצלחות רבות במאבק בפשיעה ובהגברת תחושת הביטחון של תושבי עפולה והעמקים.
פקוד של ניצב חכרוש, שיצא לאחרונה לגמלאות משירותו במשטרה אמר לעמקניוז: ״זו גאווה גדולה שג׳מאל מונה לתפקיד כל כל בכיר. היה לנו ברור שג'מאל יגיע רחוק ולא יעצור בפיקוד על משטרת עפולה. בטוחני שהוא יצליח גם בתפקיד החדש״.

• המפכ״ל: ״לרגע זה אנו מצפים כבר זמן רב״

דברי המפכ"ל, רנ"צ רוני אלשיך, באירוע: "לרגע זה אנו מצפים כבר זמן רב. מזה תקופה ארוכה, נמצאת משימת העמקת השיטור במגזר הערבי על המדוכה. ראשי הרשויות זועקים זה שנים על רצונם בשיטור ואכיפת החוק, כמקובל ביתר חלקי הארץ. הנושא הוצב כיעד מרכזי למשטרת ישראל, כבר בשיחותי המקדימות עם השר לביטחון הפנים וראש הממשלה, עוד טרם הסכמתי לקחת על עצמי את התפקיד".
"האתגר נמצא על שולחן התכנון של המשטרה כ"קפיץ דרוך" שהמתין לסיכום משאבי, כי מובן לכולם שלא ניתן לבצע את קפיצת המדרגה הנדרשת, ללא תוספת משאבים משמעותית. בינתיים, פגשתי את ראשי הרשויות הערביות והתרשמתי באופן בלתי אמצעי, עד כמה רצונם בשיטור, עמוק ואמיתי. פגשתי בראשי המגזר הבדואי וההתרשמות היתה דומה. כולם חיכו לסיכומים, והנה בהובלת השר מול משרד האוצר, הם הגיעו לחוף מבטחים".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"בחודשים האחרונים, במסגרת האילוצים, אנו עושים ככל שלאל ידנו במשאבים הקיימים ובריכוזי מאמץ נקודתיים, לטפל בנושא הירי במגזר, בבריונות הקשה בכבישים ועוד.
חשוב לציין כי המעט שעשינו, עשרות כלי הנשק שתפסנו, עשרות בריוני הכביש בהם טיפלנו, ההצבה של עוד ועוד מש"קים מוצלחים למגזר, כל הצעדים המוגבלים האלה, התקבלו בברכה על ידי ראשי הרשויות והם רואים בזה סימן לבאות ומצפים לדבר האמיתי".
"זו היתה ההוכחה החותכת שיש לנו שותפים בקהילה, כדי לנסות ולחולל סוף סוף את המהפכה הנדרשת. משטרה ללא קהילה, זו משטרה מוגבלת ובוודאי לא משטרה שתדע לתת שירות. לכן, כל כך חשוב הקשר עם הרשויות, סדר העדיפות של "כאבם", כמי שמייצגים את ה"מרג'עייה" של המגזר הערבי".

• "היה ברור שאת חכרוש נכון לשמור להנעת המהפכה"

"הציבור הערבי נתן בהם את אמונם ובסיועם, נבנֶה את אמון הציבור במשטרה, שהוא תנאי, ליכולת לתת שירותי משטרה איכותיים. לפני כחודשיים, סיימנו סבב מינוי ניצבים. על הפרק עלתה מועמדותו של תנ"צ ג'מאל חכרוש לניצב. ג'מאל כקצין ותיק ומנוסה, יכול היה למלא לא מעט מהתפקידים אליהם קודמו חבריו התנ"צים, אך היה ברור שאת חכרוש נכון לשמור להנעת המהפכה".
"המלצתי בפני השר להמתין עם חכרוש ולשמור אותו כדי להניע יחד את אחת ממשימותינו העיקריות. בדיוק מהסיבה בְּשֶלָה חשוב לנו לגייס שוטרים ערבים, קידומם של קצינים מהמגזרים השונים, מוסיף למשטרת ישראל את התובנות האסטרטגיות הנדרשות, את הרגישות והתבונה, להתקדם ביחד עם המגזר ולא חלילה לאבד אותו בדרך".
"ג'מאל, אתה קצין מצוין ומוכשר. במסגרת שרותך ביצעת שלל תפקידי מפתח בהצלחה רבה. בין היתר שימשת כמפקדן של תחנות עפולה, נהריה, זבולון. שימשת כסגן מפקד מרחב חוף, ס' ר' אגף התנועה ובתפקידך האחרון שימשת כסגן מפקד מחוז חוף. ככל קצין בכיר, צמחת כשוטר רב-תרבותי במשטרת ישראל. במשטרה המיוחדת שלנו, האחד, נדרש להתמודד עם המַלוח'יֶה, השני נדרש להתמודד עם הגפילטעפיש…".
" זה הזמן להודות למשפחת חכרוש, על הדרך הארוכה בה היא צועדת עימנו. כבר עתה ישנו דור המשך מצליח, אשר עושה כבוד גדול למשפחה הנרגשת. מגיעה לכם קצת נחת, לאחר שנים כה ארוכות של הקרבה ולפני המשימה הגדולה של ג'מאל״.