עמק יזרעאל: היוגב הפך לאויב העם?

בחודש האחרון מוצבת כדרך קבע משמרת מחאה של חקלאים מול ביתו בחיפה של משה כחלון. הסיבה: החקלאים טוענים להרס של ענפים רבים, בעידוד ותמיכה של שר האוצר. טל זמיר, רפתן מהיוגב: "בן גוריון וראשי הציונות מתהפכים בקברם לנוכח המציאות העגומה. האם אנחנו אויבי העם?"

משמרת מחאה של חקלאים ממושב היוגב בעמק יזרעאל, שהגיעה ביום שבת בערב סמוך לביתו של שר האוצר משה כחלון בחיפה, נתבקשה לעזוב את האזור, בשל הפרעה לציבור.  בחודש האחרון מתקיימת משמרת המחאה באופן ספונטני על ידי חקלאים מכל רחבי ישראל. במוצ"ש הצטרפו למשמרת כאמור מספר חקלאים ממושב היוגב, אך המחאה נגדעה על ידי המשטרה .
נציגי המושב הדגישו כי המאבק יימשך ככל שיידרש לנוכח זריעת חורבן והרס התוצרת המקומית לתועלת היבואנים ובניגוד גמור לאינטרס של הציבור בישראל.


האם זה החזון ? למעשה את כל המדינה יכול שייח סעודי מהמפרץ לקנות, האם זה מה שצפוי למדינתנו האהובה? בן גוריון וראשי הציונות מתהפכים בקברם לנוכח המציאות העגומה אותה הובילה המדיניות של הממשלות האחרונות.


 

בין המוחים היה גם טל זמיר, רפתן ותיק מהמושב שסיפר כי הוא וחבריו הגיעו סמוך לביתו של כחלון ללא רצון לעורר פרובוקציה כזו או אחרת, אלא להביע את מחאתם בצורה דמוקרטית, "הפכו אותנו לפושעים גדולים", אמר השבוע זמיר בציניות, "בסך הכול עמדנו עם שלטים, כחלק ממחאה ספונטנית. התרחקנו כמה מאות מטרים מהבית של כחלון בכדי לא להפריע, אבל כנראה שגם זה הפריע למישהו ולא נתנו לי להגיד את אשר על ליבי. לצערי, במציאות בה אנו חיים השתנו סדרי בראשית. אנחנו, השורשים של המדינה, הפכנו לאויבי העם.
אנחנו לא רוצים להתעשר – אבל גם לא רוצים לקבל מכות מכל הכיוונים. סך הכול אנחנו רוצים את טובת המדינה ולחיות בשקט בערוגת הכפר", סיכם זמיר.

• "מדינה כמו שלנו אל לה לסמוך על העגבניות של טורקיה והמלפפונים של עזה"

להלן הנאום שנשא זמיר בסמוך לביתו של השר כחלון, במוצ"ש האחרון: "אנו נציגי החקלאים דור שני, שלישי ורביעי לחלוצים שהקימו ובנו את המדינה, בנו יש מאין. בנו ופיתחו חקלאות מפוארת ופורצת דרך, מהמתקדמות בעולם. הורינו הקימו, יישבו וקבעו את גבולות המדינה.
נלחמו וידעו להתמודד בגנבות, נזקי טבע, ספגו קטיושות וטילים ולא נטשו את האדמה והעבודה גם ברגעים קשים. החקלאות והחקלאים הם השורשים של המדינה, נטועים חזק באדמה ומהווים אנטיתזה ליהדות הגולה שאופיינה בעבודות מסחר ובחוסר יכולת לקבוע את מקומם מושבם במקום אחד.


בזמנו, בן גוריון, בכדי לקדם את כלכלת המדינה, הקים מפעלים לאומיים בכדי להניע את הכלכלה. היצור המקומי, החקלאות והתעשייה מניעים את הכלכלה והמשק. מדינה לא יכולה להתקיים רק בזכות נותני שירותים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אנו ממשיכי הציונות האמתית נאחזים בקרקע וקובעים ומקבעים את שורשי המדינה באדמת הארץ. השר כחלון, החקלאות הישראלית שומרת על בטחון המזון בארץ. מדינה כמו שלנו אל לה לסמוך על העגבניות של טורקיה והמלפפונים של עזה. אוי למדינה אם הייתה נסמכת על המים מטורקיה והבשר מפולין. בסרט הזה כבר היינו. אמברגו צבאי וכלכלי הוטל עלינו כל אימת שנקלענו לעימות צבאי כזה או אחר. השר כחלון "אל נא תעקור נטוע". אין ברצוננו להפוך לעשירים, אנו אנשי עבודה ועמל. אין אנו רגילים להתמודד ולהילחם כנגד מדינתנו שנטשה את טובי בניה.
מאות רפתות נסגרו בשנתיים האחרונות. מאות משקים חקלאיים הרימו ידיים וחיסלו את מפעל חייהם. ראה מה התוצאה, ברפתות שנסגרו מגדלים יבואנים מעזה ודיר אל אסד מאות אלפי עגלים. החקלאים נהיו שכירים אצל בעלי ההון במשקיהם שלהם, נהיו לוסאלים אצל אדונים פאודליים.

• אנו לא הבעיה אנו הפתרון

האם מדיניות זאת באמת באה להטיב עם העם? הצרכנים לא זוכים להוזלת מחירים. היצור המקומי מתחסל. עם החיסול של היצור המקומי נפגעת כל השרשרת של נותני השירותים ועובדי התעשייה.
בזמנו, בן גוריון, בכדי לקדם את כלכלת המדינה, הקים מפעלים לאומיים בכדי להניע את הכלכלה. היצור המקומי, החקלאות והתעשייה מניעים את הכלכלה והמשק. מדינה לא יכולה להתקיים רק בזכות נותני שירותים. אך גם אם נניח שהמחירים יוזלו ב10% אך מנגד האבטלה תעלה והשכר הממוצע ירד או ישחק, מהיכן יהיה כסף לאזרחים? החקלאי מקבל בין 20% ל30% מהמחיר לצרכן, כאן תמונה הבעיה. אנו לא הבעיה אנו הפתרון. אין עתיד למדינה ללא חקלאות ותעשייה מקומית".