הוכנבוים: "מאז שהתקרבתי לדת-הפכתי לאדם טוב יותר"

הסיבה שתגרום לו לעזוב את נצרת עילית, הגישושים מצד עפולה, ההשוואה בין שאוט לדיין, הציפייה מהבן שלו (11) שמשחק במכבי חיפה, ההבדל בינו לבין ברק בכר, ההקפדה על קוד לבוש הולם, האובססיה לרכבים עם נפח מנוע גדול והדבר שהיה רוצה לשנות בעצמו. וגם הסיבה שהוא בכה לפני כשבועיים בשעה שהתפלל בבית הכנסת. ירון הוכנבוים פותח את הלב בראיון חגיגי. אסור להחמיץ

ירון הוכנבוים, נשוי ואב לארבעה, נולד בשנת 1971 ומתגורר בחיפה. עד גיל 22 שיחק כדורגל ובהמשך פנה לקריירת אימון-תחילה במחלקת הנוער של הפועל חיפה ומשם המשיך לבוגרים.
נכון להיום הוכנבוים נחשב לאחד המאמנים המוערכים בליגת המשנה, כזה שמחזיק בקבלות. הוא העפיל לליגה הלאומית עם נצרת עלית ב-2002 והפועל עפולה ב-2012 (גם הגיע עם עפולה לחצי גמר גביע המדינה). כמו כן, הוא העפיל לליגת העל עם הפועל עכו ב-2009.
בתחילת העונה הנוכחית הוא חזר לקדנציה נוספת בנצרת עילית והצליח לשקם את הקבוצה השבורה ולהוביל אותה שוב לקדמת הבמה-פלייאוף העליון.

ירון, מתי בפעם האחרונה הרגשת אושר אמיתי?
 "בשבוע שעבר כשעלינו לפלייאוף העליון עם נצרת עילית".

אם לא היית מאמן כדורגל מה היית?
"הייתי עו"ד".

התחביב שלך?
"לשמוע מוזיקה עברית. אוהב את אייל גולן והגבעטרון".

מתי בכית בפעם האחרונה?
"אני בוכה הרבה. בפעם האחרונה בכיתי בבוקר יום המשחק מול כפר סבא. זה קרה שהייתי בבית הכנסת והתפללתי. תוך כדי בכיתי בלי הפסקה. לדעתי, זה היה שילוב של התרגשות, מתח וציפייה".

"אופיר חיים עשה עבודה טובה
בעפולה וצריך לקבל את הקרדיט"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


על השאלה האם הוא מתכוון להמשיך בנצרת עילית, השיב הוכנבוים: "יש לי סעיף יציאה עד סוף העונה. הסעיף הזה נולד כשביקשו מכולם לקזז 10 אחוז ואני יחד עם השחקנים הסכמתי לדרישה למרות שבאותה תקופה הייתה לי הצעה בהפועל פ"ת ובחרתי להישאר. בזמן שהשחקנים קיבלו מגיל ברעם 'סוכרייה' בדמות סעיף מענק על העפלה לפלייאוף עליון, אצלי 'הסוכרייה' הייתה שקיבלתי חוזה לעונה נוספת עם סעיף יציאה עד סוף מאי".

מה יכול לגרום לך לעזוב?
"אם אקבל הצעה הרבה יותר טובה מנצרת עילית אז אני לא אהיה פה. בינתיים אין לי הצעות וזה לא רלוונטי. השבוע כבר ישבנו עם ההנהלה לתכנן את העונה הבאה".

סיימתם במקום ה-6. זה באמת הישג?
"התקציב שלנו העונה גדול יותר ב-200 אלף שקלים בערך מאשר בעונות הקודמות. עצם זה שחמש קבוצות שיש להם תקציב גדול יותר משלנו סיימו בפלייאוף תחתון זה כבר הישג (הפועל פ"ת, הפועל  ר"ג, מרמורק, הרצליה וכפר סבא). מעבר לכך הצלחנו גם במטרות משניות כמו לקדם שחקנים צעירים ולהחזיר את הקהל ליציעים".

ומה עם שכר השחקנים של עפולה?
"גם שכר השחקנים של עפולה גבוה יותר משלנו וזה בדוק".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אגב, עפולה גיששו מולך לגבי העונה הבאה?
"עפולה זה מועדון מאוד דומה לנצרת עילית. זה מקום שעברתי בו דברים טובים ויש לי מערכת יחסים טובה עם האנשים שם. ראשי המועדון הבהירו לי שהם רוצים את אופיר חיים ואני חושב שזו החלטה נכונה, כי אופיר עשה עבודה טובה מאוד. יחד עם זאת, שמעתי מאנשים מסביב כי במידה ואופיר לא ימשיך שם-אז הם יפנו אליי. נכון לרגע הזה אף אחד לא פנה אליי".

מי 'האיש החזק' בנצרת עילית- גיל ברעם או רועי כהן?
"ברעם עושה עבודה מדהימה בתחום שלו", מפרגן הוכנבוים. "הוא דואג לאינטרסים של הקבוצה במינהלת, בהתאחדות והמשכורות משולמות בזמן-זה לא מובן מאליו. רועי כהן, מצידו, מקיים שיחות אישיות עם השחקנים מדי שבוע. כמו כן, קבלת ההחלטות הטובה שלו, הן בבניית הקבוצה והן בהחלפות ושינויים שנעשו בינואר-הוכיחו את עצמם. הוא עושה את זה שהוא בשנה הראשונה שלו בתפקיד וזה לא מובן מאליו. אני מתייעץ הרבה מאוד עם שניהם ובכלל עם כל הצוות המקצועי-הראל, אריק ושרון. כולם שותפים להצלחה הזו".

 גיא דיין פורח אצלך (13 כיבושים)?
"גיא הוא שחקן פנטסטי, שהיה טוב גם לפני שאני אימנתי אותו. הוא השחקן הכי בכיר אצלנו. יש לו חלק מרכזי בהצלחה שלנו".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ספר קצת על הבן שלך שמשחק במכבי חיפה?
"קוראים לו לאל. עוד שבועיים הוא יהיה בן 11. הוא משחק מגן וקשר. אני לא שלחתי אותו לשחק כדורגל. ראו אותו משחק בשכונה ולקחו אותו לפני שנתיים לנווה יוסף, ולאחר מכן לקחו אותו במכבי חיפה. אני לא מההורים שלחוץ שהבן שלהם יהיה שחקן כדורגל. מבחינתי הציפייה שלי ממנו זה שהוא שיעשה את המקסימום בכל דבר בחיים, כך גם בכדורגל. ב-30 באפריל הוא ישחק בגמר הגביע מול מכבי ת"א ואני מאחל לו ולקבוצתו לזכות בגביע".

סגנון הלבוש שלך הפך לנושא מדובר בליגה?
"אנחנו המאמנים נמצאים בתפקיד ייצוגי ואני חושב שכל אחד צריך לבוא עם לבוש שמכבד את המועדון ואת המקצוע שלו. יחד עם זאת, כל אחד גם צריך להרגיש בנוח עם מה שהוא לובש. ואני עושה את השילוב הזה".

"אני נוסע ברכב שהוא מאוד חסכוני בדלק"
אומרים שיש לך חיבה לרכבים עם נפח מנוע גדול (2000)?
"כרגע יש לי 'יונדאי' היברידית מדגם סונטה שהיא מאוד חסכונית. זו מכונית שלא מזהמת את האוויר, צורכת 50 אחוזים בדלק, וגם יש לקבוצה הנחה במיסוי".

מה נשים לא מבינות לגבי גברים?
"לא יודע. אני לא מומחה לנשים".

מה אנשים לא יודעים עליך?
"שאני מאוד רגיש".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


איך היחסים שלך עם בורא עולם?
"אני אוהב אותו מאוד, ומקווה שגם הוא אוהב אותי".

אומרים שחזרת בתשובה?
"לא יודע אם להגדיר את זה כחזרה בתשובה אלא פשוט התחזקתי. התחלתי להתפלל ואני שומר שבת וזה עושה לי טוב. מאז ההתקרבות לדת-נהפכתי לאדם יותר טוב".

קברי צדיקים?
"אני נוהג ללכת כל ראש חודש".

מה השיעור הכי חשוב שהחיים לימדו אותך?
"שאין סוף ללמידה".

מי הכדורגלן הכי טוב בליגה הישראלית?
"מאור בוזגלו".

מה ההבדל בין ברק בכר למאמן כמוך?
"ההבדל? (הוא צוחק) שלוש אליפויות בליגת העל. עכשיו ברצינות. ברק בכר הוא אחד המאמנים הבכירים בארץ אם לא הבכיר ביותר. אין מה להשוות בינינו-איפה שאני נמצא ואיפה שהוא נמצא".

מי יותר מוכשר לדעתך-דיין או שאוט?
"שניהם שחקנים מעל הליגה הלאומית. לדעתי הם באותה רמה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מה היית רוצה לשנות בעצמך (פנימי או חיצוני)?
"הייתי רוצה להיות רזה יותר".

מה מפריע לך בכדורגל הישראלי?
"מפריע לי שאני שומע וקורא על דברים שקורים בין בעלי קבוצות למאמנים. אני מאשים רק את המאמנים, ובמיוחד את אותם מאמנים שנותנים יד לדבר הזה".

מה אתה מאחל לעם ישראל לרגל יום העצמאות?
"שב-70 השנים הבאות נתקדם כמו שב-70 השנים הראשונות למדינה התקדמנו".