הבכורה של לחמן בעפולה: האם יצליח לחולל שינוי?  

אחרי שבוע סוער שבו המאמן החדש של עפולה, אייל לחמן, הספיק לבקש לעזוב ולחזור בו, הקבוצה תארח היום (ו', 15:00) את רמת השרון. גורמים בסביבת המועדון מספרים: "לחמן מאוכזב ששחררו שחקנים עוד לפני שהחתימו אחרים. הקבוצה 'מבוגרת' ואיטית וחייבת לעבור שינוי רציני בחלון ההעברות"

המאמן אייל לחמן יערוך את הופעת הבכורה שלו על הקווים של הפועל עפולה, שתארח היום (ו', 15:00) את רמת השרון (מקום חמישי, 29 נקודות) במסגרת המחזור ה-18 של הליגה הלאומית.

לחמן, למרות כל הסטיגמות המיליטנטיות שדבקו בו, הוא אחד המאמנים המנוסים והמקושרים שיש בארץ, כזה שמסוגל להביא לעפולה הרבה שחקנים טובים, במיוחד צעירים. עפולה, למי שלא יודע, היא התחנה ה-19 של המאמן בקריירה. הוא חווה ושמע כמעט הכל בכדורגל, לטוב ולרע.
זה לא מובן מאליו שמאמן ברמתו של לחמן מגיע לעפולה, ולכן חשוב מאוד לאפשר לו לעבוד בשקט, בתקווה לבנות משהו רציני וטוב לטווח הארוך. עם זאת, חשוב לציין כי לחמן, עם כל הידע והניסיון שלו, הוא לא קוסם. ללא חיזוק משמעותי בינואר, כלומר הבאתם של לפחות (4-5) שחקנים טובים, גם לחמן עלול להיכשל.

בהנהלת הקבוצה העבירו מסר מרגיע למאמן, לפיו הם יעמידו לרשותו את הכלים הדרושים בכדי שיצליח. השאלה היא איזה שחקנים פנויים ניתן למצוא בינואר, כאלה שמתאימים לעפולה הן מבחינה מקצועית והן מבחינת השכר.

 

• מה גרם ללחמן לבקש לעזוב ולחזור בו?

אחרי שבועיים ללא מאמן וציפייה ארוכה לקאמבק אפשרי של ירון הוכנבוים, ראשי הפועל עפולה קיבלו במוצ"ש האחרון החלטה להחתים את אייל לחמן לעונה וחצי. אלא שיומיים אחרי מינויו לתפקיד ועוד לפני שהספיק להעביר אימון בקבוצה, לחמן ביקש להשתחרר מהחוזה, אך בהמשך חזר בו מההחלטה, וזאת לאחר מכבש לחצים שהופעל עליו מצד ההנהלה.


מה הוביל לזיגזג המביך? גורמים במועדון מספרים כי לחמן, שראה מהיציע את קבוצתו מפסידה 0:2 מול הפועל אשלקון, זיהה בעיות רציניות בקבוצתו החדשה והיה מאוכזב מאוד מחומר השחקנים. "הוא ראה חושך בעיניים. הוא היה בהלם מאיך שהקבוצה נבנתה. ראה קבוצה "מבוגרת" ואיטית", אמר גורם במועדון.


 

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במקביל, על פי טענת אותם גורמים, המאמן שמע מהנהלה כי שני שחקנים שהוא בנה עליהם, גיא דיין (הפועל עכו) ואיתי אלקסלסי (קרית גת) צפויים לעזוב, וזאת עוד לפני שהחתימו אחרים. נוסף על כך, המאמן גילה כי מתיאס מרטין, החלוץ היחיד בסגל, שוחרר באישור ההנהלה לחופשת מולדת בכדי להיות לצד אחותו שמתחנת, עוד החלטה שלא מצאה חן בעיני המאמן.
גורמים בסביבת המועדון סיפרו: "לחמן מאוכזב ששחררו שחקנים עוד לפני שהחתימו אחרים. בדיעבד, הוא כנראה מצטער שהגיע לעפולה. הוא לא מסוג המאמנים שיאחז בקרנות המזבח. אם לא יהיו תוצאות טובות הוא ישר יניח את המפתחות וילך. הוא לא יהיה מוכן להוריד את הקבוצה ליגה". בהודעה הרשמית של המועדון נמסר: "היו אי הסכמות לגבי סוגיית השחרורים, אבל המאמן וההנהלה הגיעו לעמק השווה".

אתמול (ה') המאמן ערך אימון בכורה עם הקבוצה, שתארח כאמור היום את רמת השרון. השאלה המעניינת היא האם גיא דיין, שמצוי בסכסוך רציני מול ההנהלה לגבי סוגית מעברו להפועל עכו, ישחק היום.