הפועל עפולה: הבינגו של אייל לחמן

הוא חושף מדוע כמעט עזב את עפולה, מודע לכך שיש לו 'פתיל קצר' ("במגרש אני לא רואה בעיניים"), סוגר חשבון עם הקהל של אחי נצרת ("לא נתקלתי בקהל כזה מגעיל"), מפרגן לאייל לחמן ("שחקן צעיר שרוצה להצליח זה רק עם לחמן"), מאמין שהוא יכול לשחק עם אוגו בחוד ("אנחנו משלימים אחד את השני"), וגם משוכנע שעוד יגיע לאירופה. החלוץ עזאת חלאילה (22), שהגיע בינואר לעפולה מהפועל עכו וכבר הספיק לכבוש את ליבם של האוהדים בעמק, התפנה לראיון

אחרי פתיחת עונה מאכזבת עם ניסן יחזקאל, שבה ניכר החוסר מחץ בהתקפה של הקבוצה, הפועל עפולה הייתה צמאה לחלוץ 9 אמיתי. והחלוץ הצעיר עזאת חלאילה (22), שהצטרף לעפולה בינואר מהפועל עכו וכבר הספיק לכבוש שני שערים, מתברר כמו שידוך משמיים. או אם תרצו כמו עוד בינגו של אייל לחמן.

הוא צמח במחלקת הנוער של הפועל עכו ועונת השיא שלו הייתה לפני שנתיים, כשכבש 25 שערים במדי קבוצת הנוער של עכו בליגה הבכירה. בעונה שעברה הוא הוקפץ לקבוצה הבוגרת של עכו, שם קיווה לצבור דקות משחק, אבל אז הוא קיבל מסר מאלון חרזי שהוא לא בונה עליו.
דבר שאילץ אותו לצאת לסיבוב קצר בבית"ר נהריה מליגה א', שם הספיק לכבוש 4 שערים ב-8 משחקים, עד שבינואר הוא חזר לכור מחצבתו.

לסקורר הצעיר מעכו יש פוטנציאל גדול, הן מבחינה פיזית והן מבחינה טכנית. לא בכדי, מתוך היצע בשוק החלוצים אייל לחמן רצה אותו יותר מכולם. "בדרך כלל אני רוצה שחקנים שיש להם טווח התקדמות", אומר אייל לחמן, "לחלאילה יש מקום גדול להתקדם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מכל המרכיבים שעושים חלוץ גדול יש לו טעימה מכל מרכיב, אבל כל מרכיב כזה צריך לקחת אותו קדימה. אני חושב שבשביל שהוא יפרוץ קדימה הוא זקוק מרגע זה ואילך לשנה וחצי של עבודה אינטנסיבית. הוא הגיע לעפולה בלי דקות משחק כמעט וזה ניכר עליו".

בעונה הנוכחית הוא הספיק לערוך 11 הופעות במדי הפועל עכו, ברובן הוא עלה מהספסל. בשלב מסוים נמאס לו לשמש ככינור שני אצל ירון הוכנבוים, והעדיף להיות שחקן מוביל בליגה הלאומית.
"רציתי לרדת לליגה ללאומית בכדי לצבור דקות משחק ולא מעט קבוצות רצו אותי, ביניהן נצרת עילית ואחי נצרת. אבל בסופו של דבר הגעתי לעפולה בגלל אייל לחמן", מספר החלוץ עזאת חלאילה בראיון ל"עמקניוז".

 • "לא מצאתי את עצמי בעפולה ורציתי לעזוב"

את דרכו בבירת העמק פתח חלאילה ברגל שמאל וכבר אחרי שבוע הוא כמעט עזב את המועדון. "פשוט לא מצאתי את עצמי כאן ורציתי לעזוב", הוא משחזר,  "זו הייתה הפעם ראשונה שיצאתי מחוץ לעכו והיה לי קשה מאוד עם הנסיעות. אני לא רגיל לזה. באתי בגישה שלילית ורציתי לחזור לעכו.
בסופו של דבר נשארתי בעפולה כי נסגר חלון ההעברות ובדיעבד אני מאוד שמח על כך. היום, במבט לאחור, אני מאוכזב מזה שלא יצאתי כבר בתחילת העונה מעכו והגעתי לעפולה".

באיזה כושר הגעת לעפולה?

"בהפועל עכו בקושי שיחקתי. במשך חצי עונה, כולל משחקי גביע הטוטו, היו לי 11 הופעות וזה מעט מאוד. לא הגעתי בשיא הכושר ואני עדיין לא בשיא. אני מאמין שעוד שניים-שלושה משחקים אני אגיע לכושר משחק כפי שאני מצפה מעצמי".

• "אייל לחמן זה לא מאמן שמבלף אותך"

חלאילה, שידוע כטיפוס מאוד ישר וכן, נשאל לגבי ההבדלים בין מאמנו הנוכחי, אייל לחמן, לעומת המאמנים ששיחק תחתם בעבר, וענה: "לחמן הוא קודם כל מאמן אמיתי", הוא קובע מבלי להסס, "הוא לא אחד שמבלף אותך. הרבה מאמנים שאימנו אותי לפניכן היה להם 11 שחקנים קבועים. אצל לחמן אין דבר כזה. רק מי שטוב באימונים ומוכיח את עצמו משחק. הוא מאמן שמאוד מאמין במשחק לחץ, ודורש מאתנו כל הזמן לעשות לחץ על היריב. אצלו הכל רץ והכל 'טס' במגרש, ואין ספק שטביעת אצבע שלו בולטת מאוד בקבוצה".

אגב, כבר בהתחלה לחמן עשה לך 'סדרת חינוך'?

"כן, משהו כזה (הוא צוחק). הוא לא הלביש אותי בשבוע הראשון. אבל עכשיו אני יכול לומר בפה מלא ששחקן צעיר שרוצה להצליח זה רק עם אייל לחמן. הוא יודע לקלוט שחקנים וגם  מצליח להוציא מהם את מלוא הפוטנציאל. אצלו קיבלתי הרבה ביטחון ואני מרגיש התקדמות משבוע לשבוע".

ואיך האווירה בחדר ההלבשה?

"יש לנו קבוצה מגובשת מאוד וחדר הלבשה פשוט פנטסטי".

• "בלי ההודעה של אימא שלי אני לא יכול להיות מרוכז"

לסקורר הצעיר מעכו יש משפחה חמה ותומכת, כזו שמלווה אותו לכל מגרש וגם די מעורבת בקריירה שלו. "אבא שלי ואחי מלווים אותי לכל משחק ולכל מגרש", הוא מספר בהתרגשות, "בנוסף, אני מקבל תמיכה גדולה מאוד מהחברה שלי.
וכמובן, שאי אפשר בלי אימא שלי שלפני כל משחק שולחת לי הודעת אס.אם.אס עם ברכה מיוחדת. בלי הודעה ממנה אני לא יכול להתרכז במשחק. זה הרגל קבוע אצלי".

השמועה מספרת שיש לך 'פתיל קצר' מאוד?

"אני מודה שכן (הוא מחייך). זו בעיה שקיימת בצלי כבר בילדות. אפילו אם אח שלי משחק נגדי אני לא מרחם עליו. מחוץ למגרש אני יכול לכבד את כולם ולהיות הכי סבבה שיש, אבל במגרש אני לא רואה בעיניים".

במשחק האחרון אוהדי אחי נצרת קיללו אותך בלי הפסקה?

"לא נתקלתי בקהל כזה מגעיל אף פעם. במהלך המשחק היה לי ויכוח עם אמג'ד סולימאן ואני לא בדיוק איזה פראייר ששותק, אז התחלנו בדחיפות. הקהל שלהם התחיל עם יריקות וקללות מגעילות, אבל לא התרגשתי יותר מדי. להיפך, זה רק דרבן אותי יותר".

אתה לא תשחק במשחק מול לוד בגלל צהובים?

"לצערי לא אשחק וזה מאוד מרגיז אותי. דווקא אחרי שני שערים רצופים וכשאני נמצא במומנטום חיובי, פתאום לא אני לא מתלבש וזה בהחלט מבאס מאוד".

אתה מסוג החלוצים שמחפש כל הזמן את השער?

"באופן טבעי חלוץ מרכזי צריך לחפש תמיד את השער ובמידה מסוימת הוא גם יכול להיות סוג של אגואיסט".

אתה יכול לשחק יחד אוגו צ'קומה בחוד?

"בהחלט כן, אני חושב שאנחנו יכולים להשלים אחד את השני. הוא יודע לשמור טוב בגוף ולייצר הרבה בלגן ברחבה ואני יכול להיות זה שמסיים".

עפולה יכולה להיאבק על הכרטיס השני לעלייה?

"כרגע המטרה היא להבטיח לעצמנו מקום בפלייאוף העליון. ואם זה יקרה אז אני מאמין שהכל אפשרי, כולל מאבק על כרטיס העלייה".

החלום שלך זה לחזור לליגת העל?

"הפריצה שלי עדיין לא הגיעה. ברגע שהיא תגיע אני מאמין שעוד אשחק באירופה ולא רק בליגת העל. אני רק צריך מישהו שיאמין ויתמוך בי ואני אגיע לשם".

שחקן שאתה מעריץ?

"חלוץ באיירן מינכן רוברט לבנדובסקי".