הבחירות המוניציפליות כבר התחילו

לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד כשנה, יועץ התקשורת אופיר שפיגל מציג בטור אישי: כיצד בונים קמפיין למועמד הפוטנציאלי

הקרבות התקשורתיים, הצעדים שאנו רואים בקואליציות המתפרקות ברשויות המקומיות, העליה במדד הפניות לתקשורת והרעש שעושים מתמודדים ומתמודדים מטעם עצמם מוכיחים כי מערכת הבחירות כבר מזמן החלה והיא סוערת גם אם מעל פני השטח רואים רק את קצה הקרחון. מועמד שרוצה לצאת ולהתמודד חייב כבר בימים אלו לבצע מספר פעולות קריטיות.

• השיקול המשפחתי

ראשית לעשות את השיקול המשפחתי- בחירות הם דבר אמוציונאלי, המחיר המשפחתי והאישי הוא כבד וצריך לקחת בחשבון את החסרונות והקשיים. חשוב שבני הבית יהיו שותפים לתהליך ויתנו גב כי המועמד/ת נכנס/ת לשנה מאוד קשה ועמוסה והרבה יותר קל לעבור אותה ביחד.
המפלגה: מועמד/ת חייבים לבחון האם רצים מטעם מפלגה קיימת ארצית או כעצמאי: יש יתרונות לכאן ולכאן ויש לבדוק באיזה צד הדרך תהיה יותר קלה, באיזה דרך ניתן לזכות לתמיכה ואהדה של הציבור ומה הדרך הנכונה ביותר לעשות זאת. לאחר מכן יש לבחון ולקבוע מה הם המשאבים הכספיים: בחירות עולות המון כסף ולכן יש לקבוע מה הוא התקציב ממנו אין לחרוג, מי מנהל אותו מהיכן ניתן להביא כסף (אמנם יש מימון מפלגות ובכל זאת). כמה כסף ניתן להביא מהבית, כמה ניתן לגייס מתרומות (וממי).

•  בניית מטה בחירות

השלב הבא הוא בניית מטה: יועץ משפטי, רו"ח ואסטרטג פוליטי: שלושת בעלי מקצוע שחובה על המועמד להאמין בהם בצורה מלאה. הם חייבים להיות אנשי סוד, שותפים ומודעים לכל הייתרונות והחסרונות של המועמד, להיות בקיאים בחוק (איש לא רוצה להגיע למשטרה או למבקר המדינה לאחר הבחירות ).


תמונה שווה אלף מילים- אז לפני שיוצאים לקמפיין של מאות אלפי שקלים מועמדים פוליטיים צריכים להשקיע בצלם (אמיתי) וביועצ/ת תדמית 


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


להתנהל בצורה מושכלת ואחראית ומעבר להכול חוקית. עידן הניו מדיה גם מחייב מועמד לפני שהוא מכריז על מועמדותו לעשות "בדק בית" של ההיסטוריה שלו ברשתות החברתיות: נכון שכאשר "אדם מהרחוב" מעלה תמונה שלו עם סיגריה בלתי חוקית או בפוזה "לא ממלכתית" זה עשוי להיות משעשע. אבל מרגע שאותו אדם רוצה והופך לדמות ציבורית הרי שהתמונה הרבה פחות משעשעת.
מתנדבים ושותפים: מרגע ההכרזה יפנו אנשים ש"רוצים שינוי" או כאלו "המאמינים במועמד/ת" או אפילו כאלו שפשוט "זוכרים אותו בכיתה א וכבר אז ידעו שהוא יגיע רחוק"…- יש לדאוג להם ולשמור עליהם רכז/ת מתנדבים שיידע לתת להם מענה לשמור איתם על קשר שיוכל לסייע בצבירת קולות חשובים, כ"א איכותי ומסור ועוד.

• דף מסרים

בניית תיבת מסרים: העידן החדשני כיום מאפשר בעלויות זולות יחסית להשתמש בכלים מדהימים – אבל צריך לבנות אותם היטב. יש חשיבות לדמות המועמד וכיצד מציגים אותו. מה המסרים אותם הוא רוצה להעביר , מה מייחד אותו (לא אנחנו נקדם את החינוך ואיכות הסביבה- זה כולם אומרים, זה לא מיוחד).
מה הנושאים שעל סדר היום ומה מעניין את הציבור (טיפ קטן, לפעמים סדר היום נקבע מדרישות הציבור ולא בגלל שאלו הנושאים המעניינים באמת את המועמד).

• נראות

תמונה שווה אלף מילים- אז לפני שיוצאים לקמפיין של מאות אלפי שקלים מועמדים פוליטיים צריכים להשקיע בצלם (אמיתי) וביועצ/ת תדמית (המועמד רוצה להיות צעיר וספורטיבי או מבוגר שקול ואחראי?) ותקבעו מה הקו ומה צריך לעשות על מנת לקדם אותו. המסע הוא ארוך אבל כמו כל בית על מנת שהוא יהיה חזק יש צורך ביסודות חזקים.
הכותב מנהל משרד יחסי ציבור ברמת ישי ומשמש כיועץ תקשורת פוליטי. כיהן בעבר כחבר מועצה.