יודיס: "צריך לעצור את המחאות בסמוך לביה"ח העמק"

סגן ראש עיריית עפולה, ד"ר בוריס יודיס קיבל בתקופה האחרונה שלל פניות מתושבים מקומיים שזועמים על עריכת מחאות ומפגני תמיכה בעיתונאי מוחמד אלקיק – השובת רעב יותר מחודשיים ומאושפז במרכז הרפואי העמק בעיר

בשבועת האחרונים נערכו בסמוך לכניסה למרכז הרפואי העמק בעפולה ולפארק העירוני מספר מחאות של תושבים מהמגזר הערבי, לעתים בתמיכה של חברי כנסת, במטרה להביע תמיכה בעיתונאי מוחמד אלקיק השובת רעב מזה קרוב ל-80 ימים. לאחרונה השהה בג"צ את מעמדו של אלקיק כעציר מנהלי, אך הוא עדיין שובת רעב במרכז הרפואי העמק בעפולה. המוחים שנושאים שלטים קוראים לשחרר את העיתונאי. בחלק מהמחאות הם נושאים אל על את דגלי פלסטין, מה שמעורר את זעמם של תושבי עפולה והעמקים, המגיעים בשערי בית החולים.

סגן ראש עיריית עפולה, ד”ר בוריס יודיס
סגן ראש עיריית עפולה, ד”ר בוריס יודיס

לאחרונה קיבל סגן ראש עיריית עפולה, ד"ר בוריס יודיס פניות רבות מתושבי העיר בנוגע למחאות. לדבריו, יש לבחון דרך לעצור את המחאות בסמוך לבית החולים, למרות שהן נערכות באישור המשטרה וכחלק מאקט דמוקראטי. "בעקבות המחאה שנערכה ביום שלישי השבוע, סמוך לכניסה המובילה לחדר המיון, החליטו מספר תושבים מעפולה ליצור איתי קשר ולהביע את מחאתם", אמר יודיס, "הם טענו בפניי כי המראה של דגלי פלסטין המתנוססים צורם להם עד מאוד וכן שהם רואים במחאה הזו אקט מתגרה, הלכה למעשה. אני באופן אישי חושב שהכניסות לבית החולים הן לא המקום לערוך בהן מחאות מהסוג הזה. גם כך החולים מתמודדים עם קשיים ולא צריך להוסיף להם על כך. אני חושב שהמחאות הללו צורמות גם לתושבים מהמגזר היהודי וגם לבאי בית החולים מהמגזר הערבי. הבאתי את הסוגיה הזו לידיעת בכירים במפלגה שלי ישראל ביתנו, אבל מבחינה ראשונית, נראה כי לא ניתן לבטל את המחאות, מכיוון שהן נערכות בצורה חוקית. למרות זאת נעשה הכל על מנת לבחון דרכים אופרטיביות למנוע את הפגיעה בציבור התושבים. יש גם דרך להביע מחאה ומקומות שיכולים להיות מתאימים לכך, ובית החולים זה ממש לא המקום", סיכם יודיס.

עשרות משתתפים בהפגנה מול ביה"ח. כוחות משטרה שמרו על הסדר
עשרות משתתפים בהפגנה מול ביה"ח. כוחות המשטרה שמרו על הסדר