דרבי העמקים: "יש תחרות ספורטיבית אבל אין דם רע"

הפועל עפולה וגלבוע גליל תיפגשנה הערב (ג', 19:00) לדרבי לוהט ומסקרן, כשלשתיהן מאזן נקי מהפסדים. בעפולה מצפים לאולם מלא. רכז עפולה, זיו בן צבי: "מרגש לשחק מול מועדון שבו גדלתי". מנכ"ל גלבוע גליל, ארצי פרטי: "אנחנו מכבדים את עפולה ואני בטוח שגם להיפך". צילום: חן אלוני

חגיגה בעמק: המפגש המרתק שחובבי הכדורסל באזור לו חיכו במשך זמן רב הולך ומתקרב. הפועל עפולה וגלבוע גליל תיפגשנה היום, יום ג' (19:00, כניסה חינם) לדרבי לוהט, שטומן בחובו הרבה מאוד אמוציות ויוקרה. בקרב אוהדי הקבוצות, שרואים בהתמודדות הזו משחק מפתח, מורגשת תכונה גדולה ועל פי ההערכות 900 אוהדים ימלאו את האולם המשודרג בעפולה.


מאז פירוק האיחוד בין עפולה לגלבוע מערכת היחסים בין המועדונים ידיעה בעיקר ירידות. המועדונים ניהלו בקיץ האחרון תחרות סמויה על החתמתם של מספר שחקנים ישראלים, מה שהוסיף עוד קצת שמן למדורה. נקודת הרתיחה הייתה כמובן סביב הרכז המוכשר זיו בן צבי, שוויתר על חוזה לשלוש שנים בגלבוע (מועדון שבו הוא צמח), ובמקום זאת העדיף לחתום בעפולה, מהלך שיצר לא מעט כותרות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• מי תאבד את המאזן המושלם שלה?   

שתי הקבוצות, ששואפות בתום העונה להעפיל לליגת העל, מגיעות לדרבי במצב רוח מרומם, כשהן מחזיקות במאזן נקי מהפסדים לאחר ארבעה מחזורים. במצב הנוכחי, כך סבורים מרבית אנשי הכדורסל בעמק, קשה מאוד להצביע על פייבוריטית.

"אי אפשר להצביע על פייבוריטית. מדובר בשתי קבוצות חזקות שיש להן סגנון ודרך. יחסי הכוחות די שווים, וקשה מאוד לחזות מה יהיה", כך טוען רכז הפועל עפולה, זיו בן צבי, שלראשונה ישחק מול המועדון שבו הוא צמח. "אנחנו תמיד רוצים לנצח ובטח כשמדובר בדרבי שיש לו חשיבות יתרה עבור הקהל והעיר. זה משחק חשוב מאוד, אבל צריך לקחת אותו בפרופורציות. זה לא הקרב שיכריע את גורל העלייה, בטח לא כשמדובר במחזור החמישי בליגה".

שחקני גלבוע/גליל. דרבי אדום ראשון בעמק
שחקני גלבוע/גליל. דרבי אדום ראשון בעמק

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בן צבי גם התייחס לתחושות האישיות לקראת המפגש המיוחד, כשהוא מרכז סביבו לא מעט תשומת לב בעקבות אירועי הקיץ: "אני לא רוצה להתייחס למה שהיה בקיץ. מבחינה אישית מדובר במשחק מרגש מאוד עבורי, כי אני הולך לשחק מול מועדון שגדלתי בו. המשחק הזה אפילו קצת מלחיץ כי בכל זאת מדובר בקרב ספורטיבי רציני. כמקצוען אני יודע לשים את הכל בצד ולהתרכז במשחק עצמו ובמטרה לעזור לעפולה לנצח".

 

"המשחק הזה הוא אתגר רציני שבו נוכל לדעת מה אנחנו שווים". מנכ"ל גלבוע/גליל, ארצי פרטי (משמאל)
"המשחק הזה הוא אתגר רציני שבו נוכל לדעת מה אנחנו שווים". מנכ"ל גלבוע/גליל, ארצי פרטי (משמאל)

• מנהל גלבוע/גליל: "עפולה טיפה יותר פייבוריטית"

מנכ"ל גלבוע גליל, ארצי פרטי, מחכה בקוצר רוח לשריקת הפתיחה: "זה משחק מאוד מאוד מסקרן. מבחינתנו אנחנו רוצים לדעת איפה אנחנו עומדים, והמשחק הזה הוא אתגר רציני שבו נוכל לדעת מה אנחנו שווים. מדובר בשתי קבוצות טובות ואטרקטיביות עם שני מאמנים מוערכים שיש להם רזומה מכובד. אני בטוח שתהיה חגיגת כדורסל לכל מי שיגיע לאולם ולא משנה איך ייגמר המשחק. אולי עפולה טיפה יותר פייבוריטית בגלל שהמשחק בבית שלה, אבל בגדול הקבוצות מאוד שוות. היריבות בין המועדונים היא יריבות ספורטיבית. אנחנו מכבדים את עפולה ואני בטוח שגם להיפך. אין פה שום דם רע".