"דו קרב" על השבת בעפולה: "שבתרבות" מול שומרי השבת

עו״ד דוד דואייב ותושבים דתיים המתגוררים בעפולה ומתפללים מתכוננים להפגין מחר בבוקר, במהלך ״שבתרבות״ מול הגלריה העירונית. הסיבה לדבריהם: חילול השבת והפרתו של הסטטוס קוו, ״השבת נרמסת ביד גסה. לא אתן לזה יד ולא אוותר עד שיפסק חילול השבת ההמוני״

הקרב על השבת בעפולה מחריף. חבר מועצת העיר עפולה בעבר עו״ד דוד דואיב, שהכריז לא מכבר על כוונתו להתמודד על תפקיד ראש העיר מתכוון להפגין מחר בבוקר עם תושבים דתיים נוספים מול היכל התרבות (הגלריה העירונית) בו ייערך אירוע שבתרבות השני וזאת, לדבריו, בשל חילול השבת והפרתו של הסטטוס קוו.
במנשר שהופץ גם ברשתות החברתיות נכתב: ״קריאת קודש, השבת זועקת, השבת מתחננת, תושבי עפולה היקרים אל תחללוני. גם השבת יתקיים חילול שבת המוני, בגלריה העירונית בעפולה שמשנה את פניה וציביונה. בעפולה מנתצים את חומת השבת. אחרי הפסטיבלים ההמונים, פסטיבל עפוליז, תערוכת הכלבים, פסטיבל הבירה ועכשיו שבתרבות.

מתחם השוק החדש בעפולה צילום: דימה חבר
פסטיבלים וירידים בשבתות וחגים במתחם השוק החדש בעפולה. שומרי השבת טוענים לחציית הסטטוס ה קווי בנושא השבת בעיר צילום: דימה חבר

עד כאן, אומרים לא לחילול השבת בעפולה. תפילות מחאה וקריאת פרקי תהילים ייערכו בשבת ב-11 בבוקר. בואו למחות לכבודה של השבת״, נכתב במנשר עליו חתום דוד דואיב ושומרי השבת.
״רומסים את השבת בעפולה ביד גסה הלכה למעשה״, אמר היום דואייב, ״זה מדרדר משבוע לשבוע ואני לא מתכוון לוותר עד שהסטטוס קוו ישוב להיות כמו בשנים עברו. כל מי שהשבת חשובה לו מוזמן מחר להגיע ולהביע את מחאתו. אני צופה שיגיעו עשרות מתושבי עפולה״.
יש לציין כי מארגני שבתרבות הדגישו בעבר כי האירוע אינו מחלל שבת ולשם כך אף נרכש מיקרופון מיוחד. באירוע מחר צפויים לשבת בפאנל אותו ינחה העיתונאי אלי לוי מערוץ 10 שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון, חבר הכנסת איתן ברושי וחברת הכנסת ד״ר יפעת שאשא ביטון.