דבוריה מציגה: הגלקטיקוס של המגזר

תוך מספר שבועות מ.ס דבוריה הפכה מקבוצה אנונימית בליגה ב' לקבוצה המדוברת ביותר של האזור, כשהיא מחתימה שחקנים בכירים ותופסת כותרות בלי הפסקה. היו"ר אחמד מסאלחה: "אני לא בן אדם 'שופוני' שמחפש פרסום וכותרות. באתי לתרום לספורט". פאדי סכניני: "מגיע לדבוריה קבוצה בליגה א'. השאיפה היא לא לחרוג מתקציב של מיליון שקל". צילום: באדיבות אחמד עזאיזה

עד לפני מספר שבועות השם מ.ס דבוריה היה די אנונימי לחובבי הכדורגל באזור ובמיוחד לאלה הצעירים. והאמת, די בצדק. בכל זאת מדובר בקבוצה קטנה שבעונה שעברה בקושי רב שרדה בליגה ב'.

אלא שבשבועיים האחרונים קרה דבר בכפר דבוריה. הקבוצה מהמגזר הכריזה באופן פתאומי על עלייה וטרפה את הקלפים. ההכרזה הזו קיבלה תוקף רשמי עם מסע החתמות מרעיש במיוחד במושגים של הליגות הנמוכות.

• גלאקטיקוס נוסח דבוריה

זה התחיל עם החתמתו של המאמן רפי בוסקילה, שעד לא מזמן אימן בליגה הלאומית, ונמשך עם החתמות של שחקנים בכירים כדוגמת אבי מלכה, צחי אליחן, סולטן זועבי, אורן עידו, חאלד סואן ואבי עמוס. ופתאום, ממש תוך פרק זמן קצר, דבוריה הפכה ל"קבוצה החמה" של האזור, זו שמדברים עליה בלי הפסקה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


באופן לא מפתיע יש כמה שאלות מסקרנות שמלוות את תהליך בניית הסגל הנוצץ בדבוריה. ראשית, מאיפה הכסף הגדול? שנית, האם רפי בוסקילה יצליח להשתלט על כל האגו שיש בחדר ההלבשה? ושאלה נוספת היא-האם ההנהלה אכן מסוגלת לעמוד בחוזים 'השמנים'?
פרט למועצה שהחליטה השנה להגדיל את התקציב (קרוב ל-80 אלף שקלים בחודש), יש עוד שני אנשים שעומדים מאחורי המהפכה בדבוריה. האחד הוא אחמד מסאלחה, איש עסקים אמיד מהכפר דבורייה, בן 50, שמחזיק במחסן עצים גדול וחברת הובלות רצינית. האדם הנוסף הוא פאדי סכניני, בעלים של חנות האופנה "אופנת פאדי", שהוא גם חתנו של מסאלחה ונחשב למבין גדול בכדורגל ובעצם זה שקובע יחד עם המאמן בוסקילה את הסגל מבחינה מקצועית.


"מדובר באנשים מכובדים ורציניים שאפשר לסמוך עליהם", מעידים אנשים מהמגזר שמכירים את השניים היטב.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"יש לי אהבה גדולה וטהורה לכדורגל ולספורט ואין לי שום מטרות פוליטיות. אני רוצה שיהיה שקט בקבוצה והקהל יהנה מכדורגל חיובי. אני לא בן אדם 'שופוני' שמחפש כותרות ופרסום", אומר מסאלחה בראיון ל"חדש בעמק".

• תפנית חדה: מקבוצה מפורקת-לקבוצה יומרנית

מסאלחה מספר על התפנית בעלילה: "בשנה שעברה הקבוצה בקושי שרדה בליגה. במקרה של ירידה הייתה עלולה גם להתפרק. אז במשחק האחרון לקחנו את הקבוצה לידיים ובעזרת ראש המועצה זוהיר יוסף ובעזרתו של מוחמד יוסף מנהל המתנ"ס בדבוריה-החלטנו לשנות כיוון ולבנות משהו שונה. אנחנו הולכים לקראת פרויקט גדול ורציני ומתכננים כל צעד בקפידה מתוך אכפתתיות לספורט בדבוריה. חשוב לנו לשנות את התדמית".


"יש לנו מאמן מוערך ואנחנו מכבדים את הדעה המקצועית שלו. כהנהלה אנחנו מקבלים מהמאמן שמות של שחקנים, בודקים לגבי כל אחד ואחד אם הוא מתאים לנו ולמסגרת התקציבית-רק אחרי זה הוא חותם פה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ומה המטרות המרכזיות בעונה הקרובה? פאדי סכניני עונה: "אני חושב שמגיע לדבוריה קבוצה בליגה א'. מדובר בכפר עם פוטנציאל עצום מכל הבחינות. יש פה קהל אוהדים גדול וטוב, אבל לקהל הזה יש גם דרישות. הוא רוצה הנהלה מסודרת וכמובן גם הצלחות. אז מעבר לעליית ליגה חשוב לנו שיהיה פה גם סדר, ארגון ושקט במועדון. חשובה לנו גם התדמית. ולכן אנחנו מעניקים לשחקנים ולמאמן גם יחס של כבוד. חשוב לנו שהם ירגישו בנוח בקבוצה".
לגבי כל ההמולה שנוצרה סביב הקבוצה מוסיף סכניני: "יש לנו עוד שבוע שבועיים ליהנות מהכותרות ואחרי זה כולם צריכים לרדת לקרקע ולהתרכז בכדורגל".

• מהו גובה התקציב?

כשהיו"ר החדש/ישן נשאל לגבי התקציב, קיבלנו ממנו תשובה מתחמקת. "כרגע הקצנו תקציב של 400 אלף שקלים עד סוף השנה. בינואר צריכים לאשר תקציב נוסף. כמובן שאני אעזור לקבוצה במה שצריך ואם יש חוסר אנחנו נגייס בעזרת אנשי הכפר את שאר הכסף. יש פה הרבה אנשים טובים בכפר ואני בטוח שנקבל עזרה גדולה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


גם סכניני לא מציין במדויק את התקציב, אך חשוב לו להבהיר: "השאיפה היא לא לעבור את המיליון שקל".
יש מי שטוענים שבדבוריה מחתימים שחקנים בלי מחשבה, על כך אומרים בהנהלה החדשה: "יש לנו מאמן מוערך ואנחנו מכבדים את הדעה המקצועית שלו. כהנהלה אנחנו מקבלים מהמאמן שמות של שחקנים, בודקים לגבי כל אחד ואחד אם הוא מתאים לנו ולמסגרת התקציבית-רק אחרי זה הוא חותם פה".
השאלה שבעת האחרונה עולה שוב ושוב, היא האם ראשי המועדון באמת מסוגלים לעמוד בחוזים 'הכבדים'.  "אנחנו נעמוד בכל ההסכמים שלנו", אומר מסאלחה בנחרצות, "כל בן אדם שהתחייבנו מולו יקבל מאיתנו את מה שמגיע לו עד השקל האחרון".