גלבוע: 500 וואט בהילוך גבוה מהחרמון לאילת

רוכבי מועדון האופניים של הגלבוע, הפועל במסגרת מחלקת הספורט במועצה, חזר ממסע בן ארבע ימים מהחרמון לאילת

 

שחף רמות, מנהלת מועדון האופניים 500 וואט: "מרגש כל פעם מחדש לבוא בפתח שערי העיר אילת לאחר 700 ק"מ עייפים, מרוצים ומסופקים, גאים מאוד כיחידת עילית אנושית רכובה"

מסע רכיבת הכביש מהחרמון לאילת התקיים זו השנה השישית ( 4 -7 בנובמבר) והפך למסורת במועדון האופניים של הגלבוע והעמקים "500 וואט", הפועל באמצעות מחלקת הספורט הרב תחומי במוא"ז הגלבוע. השנה יצאו כ- 30 רוכבים מהגלבוע והעמקים במסגרת הזו לתור את הארץ.

שחף רמות, מנהלת המועדון: "מועדון האופניים שם לעצמו לפני 6 שנים למטרה לקיים באופן מסורתי מידי שנה בשנה מסע אופניים מהחרמון, דרך הגלבוע לאילת. הרכיבה נועדה לבניית וחיזוק הבסיס האירובי של הרוכבים בכל תחילת עונת רכיבה, תקופת בסיס שמתרחשת בסתיו. בנוסף, ברמה הערכית רצינו לקיים מסע שיש בו אתגר מנטלי, וכן מהווה השתקפות של הערכים בהם דוגל ועליהם מחנך המועדון – אהבת והכרת הארץ, נתינה, רעות, נחישות, מצוינות, ספורטיביות, אורח חיים בריא, מקצועיות ובטיחות".

דבוקת הרוכבים בתחילת המסע בחרמון

דבוקת הרוכבים בתחילת המסע בחרמון

הפלאטון (דבוקת הרוכבים) הורכב מהרוכבת הצעירה ביותר אלה מקא בת ה – 12 מגן נר, אשר רכבה את המקטע האחרון עם כלל הרוכבים, דרך נערים בני 14- 15 נוער 17-18 ומאסטרס בני 20 פלוס 30 פלוס  40 פלוס והוותיק בן 52 שנים. הבוגרים וצוות המאמנים חנכנו במהלך המסע את הדור הצעיר באתגר המתמשך לרכוב מהחרמון לאילת בארבעה ימים.

הרוכבים במהלך המסע האתגרי
הרוכבים במהלך המסע האתגרי

מסלולי המסע עצמם מאתגרים וכללו ביום הראשון מרחק של  122 ק"מ על 1400 מטר טיפוס מצטבר מעין זיוון לכפר יחזקאל בגלבוע, ברוחות עזות של כ – 65 קמ"ש. ביום השני רכיבה של  177 ק"מ על 1,000 מכפר יחזקאל למצדה, כולל העלייה למצוקי דרגות, ביום ארוך מאד עם נפח רכיבה גדול.
היום השלישי כלל 190 ק"מ על 3,000 טיפוס מצטבר לג'וניורס (נוער חברי נבחרת ישראל) ו – 160 ק"מ על 2500 טיפוס למאסטרס מצדה, דרך מעלה חתרורים והמכתש הגדול, למצפה רמון.
היום הקשה של המסע "יום המלכה" מאופיין בהרבה טיפוס, גשם ורוחות, חוסן מנטלי ועבודת צוות. היום הרביעי כלל 155 ק"מ מצפה רמון דרך נאות סמדר וכביש הערבה לאילת, כ-1,000  מטר טיפוס פלוס מצומת ציחור לנאות סמדר ועד לסיומת המיוחלת באילת.

לקראת סיום המסע באילת
הרוכבים מ-500 וואט בגילאים השונים לקראת סיום המסע באילת

רמות: "המסע עצמו מופק כחלק מתכנית האימונים והעבודה השנתית של המועדון תחת מחלקת הספורט של מועצה אזורית הגלבוע, בניהולו של שלומי אייל. התמיכה בנו מעודדת את קיום הפעילות השנתית ובמסגרתה את המסע, כחלק מתפישת עולם של הנגשת פעילות אתגרית עממית לבוגרים ותחרותית הישגית לנערים ונוער בתחומי ורחבי המועצה.
אנו מודים לכולם וגאים ברוכבים שלנו ובצוות המוביל על הביצוע של המסע הזה בצורה המקצועית והבטיחותית לצד הערכיות הרבה. מרגש כל פעם מחדש לבוא בפתח שערי העיר אילת לאחר 700 ק"מ עייפים, מרוצים ומסופקים, גאים מאוד כיחידת עילית אנושית רכובה. אנו כבר עם התכנון של המסע ל 2016".

תרמו למסע : חנות האופניים אופן אופן בעפולה, High5 ו-32 gi מוצרי תזונת ספורט, גרפיקל הדפסות תל יוסף, צמח חקלאות.