גלבוע: תן נגוע בכלבת התגלה בכפר יחזקאל

התן הנגוע התגלה ביום רביעי שעבר(25/10) בחצר בית בישוב והיה במגע עם כלב. עד כה לא התקבל מידע על אנשים שנחשפו לתן. המחשה (FREEPIK)

תן החשוד כנגוע בכלבת התגלה ביום רביעי שעבר בחצר בית במושב כפר יחזקאל במועצה אזורית הגלבוע.
אתמול (שבת) בסיום הבדיקה אושר כי התן חולה בכלבת. עוד התברר כי התן היה במגע עם כלב, אך עד כה לא ידוע על אנשים שנחשפו לתן.
ממועצה אזורית הגלבוע נמסר: "השירות הווטרינרי במוא"ז, יחד עם משרד החקלאות תחם את אזור האירוע והוענקו חיסוני דחף לכלבים המצויים בו, כאשר בימים הקרובים יפוזרו באזור פיתיונות לחיסון של חיות הבר. במוא"ז ציינו כי פיתיונות אלה אינם מסוכנים לבע"ח".
במועצה יצאו בקריאה לתושבי כפר יחזקאל שכלבם חוסן רק פעם אחת, ליצור קשר עם המחלקה הווטרינרית, לצורך קבלת חיסון דחף, ללא עלות, בתאום הגעה בטלפונים: 04-6533290 או 04-6481547.
בנוסף יצאה קריאה לבעלי הכלבים בגלבוע, שטרם חיסונו את כלבם השנה, לחסנם באופן דחוף ע"י המחלקה הוטרינרית או אצל רופא וטרינר פרטי.
עוד התבקשו התושבים לדווח למוקד המועצה (04-6071122), במידה ויתקלו בחיות בית או בחיות בר שמתנהגת באופן מוזר או החשודות כחולות.
אחד הסימנים לחיית בר החשודה בכלבת הוא חיית בר שאינה חוששת להתקרב לאדם.
מלשכת בריאות נפת יזרעאל – עפולה יצאה הודעה כי כל מי שהיה במגע עם בע"ח חולה כלבת, בצורה ישירה או עקיפה, חייב לפנות למשרד הבריאות בעפולה,
בטלפון: 04-6099000, לשם שקילת הצורך למתן טיפול מונע
כללי הזהירות במקרים של מגע עם חיה החשודה בכלבת . לחצו: https://bit.ly/3c3W6VP