גלבוע: תושבים הפגינו ברמת צבי וקראו "אל תרעילו אותנו"

תושבי הגלבוע ערכו ביום שבת מפגן מחאה אקטיבי כנגד הכוונה להקים תחנות כח בשטחי מושב רמת צבי ויישובים פוטנציאליים נוספים. תושב רמת צבי: "תחושת התושבים בהרחבה קשה מאוד. תושבים רבים חוששים כי הקמת התחנה המזהמת תפגע בבריאותם ובבריאות משפחתם"

"זה האוויר של כולנו, בטלו את תחנת הכוח", ברוח סיסמא זו, נערך ביום שבת בערב ברמת צבי בגלבוע מפגן מחאה רחב היקף נגד הכוונה להקים תחנות כוח במושב. במפגן המחאה לקחו חלק כ-250 משתתפים.
להתכנסות שהחלה במרכז רמת צבי הגיעו תושבי המושב, בעיקר אלו המתגוררים בהרחבה וכן תושבי מושב מולדת, טייבה ונציגי מושבים ויישובים נוספים בשטח השיפוט של המועצה.


המשתתפים במפגן אחזו שלטים עליהם נכתב: "אל תרעילו אותנו", "השאירו את העמק ירוק", "זה הבית של כולנו" ועוד.
תושב הרחבת רמת צבי: "תושבים רבים חוששים כי הקמת התחנה המזהמת תפגע בבריאותם ובבריאות משפחתם, ובנוסף תפגע במרקם היחסים עם השכנים בישובים הסמוכים: מולדת, תמרה טייבה נאעורה"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לצד המחאה במושב, מתקיים בחודשיים האחרונים שיח פעיל ברשתות החברתיות כנגד הקמת התחנות ברמת צבי ובשטחים פוטנציאליים עתידיים בגלבוע.

סוגיית ההקמה של תחנות הכוח לייצור חשמל שתופעל בגז טבעי מרחפת כעננה כבדה במושב רמת צבי. הנושא קיבל ביטוי גם במהלך מרוץ הלילה המסורתי שנערך לאחרונה במושב על ידי ועדת הספורט ושזוכה למשתתפים רבים. תושבים במושב מספרים על קרע של ממש בין חברי המושב הותיקים והתושבים שמתגוררים בהרחבה, זאת על רקע סוגיית תחנת הכוח.

הפגנה ברמת צבי
תושבים מהגלבוע מפגינים במרכז מושב רמת צבי כנגד הקמת תחנת כוח מונעת גז

תושב שגר בהרחבת הישוב והשתתף הן במירוץ והן במפגן המחאה אמר השבוע לעמקניוז: "תחושת התושבים בהרחבה קשה מאוד, לאחר שלפני כחודשיים הצביעו 30 מחקלאי הישוב הוותיקים באסיפת האגודה החקלאית, בעד הקמת תחנה ליצור חשמל שתונע על גז בשטחיהם הפרטיים, ובכך גררו את הישוב המכיל הרחבה גדולה, צעירה ומתפתחת, למחול שדים ולתחושת חוסר ודאות. תושבים רבים חוששים כי הקמת התחנה המזהמת תפגע בבריאותם ובבריאות משפחתם, ובנוסף תפגע במרקם היחסים עם השכנים בישובים הסמוכים: מולדת, תמרה טייבה נאעורה, ובמקביל בערך נכסיהם".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


תושב נוסף הוסיף כי לתפיסתו הסיכויים שתחנת כוח לא תקום ברמת צבי קלושים, "ייקח עוד המון שנים עד שנראה את המיזם הזה יוצא לדרך אחרי שיקבל את כל האישורים הנדרשים, אבל בסוף להערכתי הוא יפעל – וזאת לצערי הרב. במקרה הזה הרכבת כבר יצאה מהתחנה למרות כל המאבקים. כולי תקווה שהמחאה תוביל לשינוי".
בתוך כך נודע לעמקניוז כי נציגי המאבק נגד הקמת תחנת הכוח, שלחו בשבוע שעבר מכתב לוועדי המושב בו קראו להם לבטל את החוזה שנחתם ובמקביל הם העלו דרישה להיעזר בראש מוא"ז הגלבוע, עובד נור, במטרה לסייע להם בהתרת החוזה מול היזם.

סמוך לנהלל: נשק מוסלק נמצא ברכב

|

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|