גלבוע: פתרונות לבעיית הבעלות בקרקעות במגזר הערבי

בגלבוע מייצרים פתרונות לבעיית הבעלות בקרקעות במגזר הערבי, וממשיכים להוביל את המאבק כנגד הפשיעה החקלאית. במסגרת זו השבוע התארח במועצה ח"כ יואב קיש, יו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת. צילום: מוא"ז הגלבוע

בשבוע שעבר התארח ח"כ יואב קיש  יו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת בגלבוע, כאשר הגעתו למוא"ז נוצלה לצורך פגישה רבת משתתפים בה נכחו נציגי ציבור רבים, אשר תפקידים, הוא בהלימה לתחומי אחריות ועדת הפנים בכנסת.
עובד נור, ראש המועצה: "הצגנו בפני יו"ר ועדת הפנים, את הצורך בטיפול הדחוף בטרור החקלאי ואת אתגר קידום היתרי בניה בהעדר הוכחת בעלות במגזר הערבי. אני שבע רצון מכך שח"כ קיש נרתם לנושאים תוך שהוא מקבל על עצמו לקדם, בעזרת השר ארדן, את התוכנית שאנו מציעים למינוי שוטרים לאכיפה ושמירה בשדות – כתוספת למלחמה בטרור החקלאי וכן לקדם יצירת מנגנון פיצוי לחקלאים".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


נושא מהותי נוסף בו הודיע ח"כ קיש שהוא מתכוון לפעול לאישור, הוא הפתרון שיצרו בגלבוע לצורך קידום תכניות בניה והיתרים בכפרים, על בסיס אימוץ תכניות קיימות החתומות על ידי התושבים בהסכמות וכוללות את אישור הוועד לנכונותן. ברקע הדברים עומדת רפורמה "ממשל זמין" בוועדות תכנון הבניה בארץ, אשר מקשה מאוד את תחילתו של התהליך להוצאת היתר בניה- וזאת ללא הוכחת בעלות בצורת רישום הקרקע בטאבו.
ממוא"ז הגלבוע נמסר כי בגלבוע פיתחו כאמור מנגנון, המאפשר להתבסס על תכנית קיימות, וזאת לצד פרסום שמאפשר התנגדויות כרגיל, ותוך שיתוף גורמי התכנון הרלוונטיים ומשרד הפנים. ח"כ קיש רואה בחיוב את הפתרון התקדימי של מוא"ז הגלבוע, כשהוא הביע נכונות לפעול לאישורה. יצוין כי במידה ותאמץ המדינה את הפתרון שפותח בגלבוע, הדבר יהווה שחרור חסם עיקרי כיום בכל לבניה בכל הכפרים הערבים בארץ.

מתאים לכם לעצב לעצמכם את העתיד כבר היום?

|