גלבוע: חשב פנימי מונה למוא"ז

המועצה מינתה את מייאס זחאלקה לתפקיד חשב פנימי, לצורך ניהול כספי החוב ועמידה בתכנית ההתייעלות. צילום ארכיון

מליאת המועצה האזורית הגלבוע אישרה, פה אחד, בישיבתה האחרונה את מינויו של מייאס זחאלקה, כחשב פנימי לצרכי ליווי תכנית ההתייעלות. מינויו של זחאלקה מגיע על רקע כניסת המועצה לשלבים אחרונים בתכנית התייעלות, הדורשת איש מקצוע מנוסה שיסייע לגזבר בניהול הקשר עם הספקים, וביצירת מנגנונים המקלים על תזרים המזומנים במועצה.
עובד נור, ראש המועצה: "אנחנו נמצאים בשלב האחרון של תכנית ההתייעלות, כאשר לתכנית יש שני נדבכים: קיצוץ משמעותי ושאפתני בהוצאות, בסדר גודל של כ-15 מיליון שקל, ומתן מענה לבעיית התזרים. המועצה התחילה את תכנית ההתייעלות בגרעון מצטבר של כ- 70 מיליון שקל, אבל מתוך זה קרוב ל-46 מיליון שקל הם בצ'קים לספקים שפוזרו מראש, במהלך השנים האחרונות".
אותו חוב שנגרר בשנים האחרונות מכביד כיום על ההתנהלות השוטפת של המועצה, מסביר עובד נור: "מרבית החוב מוחזק אצל ספקים חיצוניים. כך שגם בהתייעלות המרבית שאנו מובילים, עדיין נשאר חוב עבר בעייתי. תהליך הבראת המועצה והגעה לאיזון תקציבי דורשים קשר ישיר עם ספקים לצורך פיקוח, בקרה, וניהול כספי וארגוני הדוקים".
מייאס זחאלקה יכנס במהלך החודש לעבודה, והוא יסייע לגזבר (ג'ואד זועבי), בניהול הקשר עם הספקים להם חוב. זחאלקה יהיה מורשה חתימה שלישי בחשבון המועצה.