גלבוע: השר ארדן והמפכ"ל אלשיך בהשקת בסיס הפעלה למתמיד ול"שומר החדש"

ריכוז הכוחות בבסיס הפעלה אחד, נועד לתת מענה טוב ואיכותי לתופעה מדאיגה ממנה סובלים חקלאי הגלבוע והעמקים בשנים האחרונות, בדמות הפשיעה החקלאית. עובד נור: "אלו פניה של קהילת הגלבוע- חקלאים וחקלאיות, אשר לצד הבטחת אספקה שוטפת של מזון ותוצרת לשווקים, הם חלק בלתי נפרד מתפיסת הביטחון הישראלי ושמירת השטחים הפתוחים". צילום: ברוך אולשק

צמרת משטרת ישראל, בראשות המפכ"ל רוני אלשיך, יחד עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, והנהלת מוא"ז הגלבוע, הגיעה ביום חמישי האחרון לבסיס ההפעלה "מתמיד" בקיבוץ תל יוסף, לציון מאורע ראשוני וחגיגי המסמל את ריכוז המאמץ כנגד הפשיעה החקלאית. המכובדים הגיעו לחלוק כבוד לאנשי הביטחון בגלבוע ולארגון "השומר החדש" אשר פעילותם המבורכת תאוחד במסגרת יחידת המתנדבים של משמר הגבול, בתוך בסיס הפעלה אחד, שבמועצה האזורית הגלבוע.
במהלך האירוע אמר עובד נור, ראש המועצה: "זה הגלבוע ואלו פניה של קהילת הגלבוע- חקלאים וחקלאיות, אשר לצד הבטחת אספקה שוטפת של מזון ותוצרת לשווקים, הם חלק בלתי נפרד מתפיסת הביטחון הישראלי ושמירת השטחים הפתוחים. חקלאות בגלבוע זה תמיד ערך ודרך, וכך לצד הניסיון הקשה להתפרנס מעמל כפיהם, נמצאים החקלאים בקו הראשון, ומתמודדים עם בעיות ואתגרים של המרחב הכפרי כולו".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ריכוז הכוחות בבסיס הפעלה אחד, נועד לתת מענה טוב ואיכותי לתופעה מדאיגה ממנה סובלים חקלאי הגלבוע והעמקים בשנים האחרונות, בדמות הפשיעה החקלאית. אל מול כל אתגרי החקלאים בשנים האחרונות (מאבקים מתוקשרים כנגד פערי התיווך, מחירי המים, הורדת מכסים וכדומה), נוסף גורם מכריע לקשיי החקלאים. פשיעה חקלאית מוגדרת כגניבה או השחתה של תוצרת או ציוד חקלאי, הסגת גבול, הצתת שטחים חקלאיים וגביית דמי חסות במגזר החקלאי. אם בעבר סבלו מכך רק ישובים הסמוכים לקו התפר, הרי שתופעה מדאיגה זו התפשטה בשנים האחרונות למרחבי הנגב והגליל והיא מצויה כיום בכל חלקי הארץ.

• אנשי השומר החדש יעניקו מענה מהיר לאירועי פשיעה, בגזרה החקלאית

בחלקו השני של האירוע הגיעו כל המכובדים לחדר האוכל של קיבוץ עין-חרוד מאוחד, לשם הענקת אותות ואמירת דברים מחזקים לנוכח איחוד השורות כנגד הפשיעה החקלאית.
בסיס הפעלת המתנדבים גלבוע, כולל עשרות אנשים ערכיים ומיוחדים שפעילותם נחשבת לסיפור הצלחה בכל קנה מידה, ויש להם תפקיד מכריע בפעילות השיטור בגלבוע, ובנוכחות אנשי חוק המטפלים, ומונעים, הפרות סדר. אליהם כעת יצטרפו אנשי השומר החדש, שתוך פיקוד משמר הגבול, והצטיידות באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, יעניקו מענה מהיר לאירועים ולתופעות פשיעה, בגזרה החקלאית של המחוז הצפוני.
כל דוברי האירוע הדגישו כי מעבר לפעילויות של אכיפה וחיזוק החקלאים, מדובר למעשה במשהו גדול הרבה יותר והוא: ערך ההתנדבות והתרומה לקהילה. על מנת לבטא זאת, הפתיע מפקד מג"ב, ניצב קובי שבתאי, כאשר ביחד עם מפקד מג"ב צפון, נצ"מ עמרם נידם, הזמינו את עובד נור, לחזור לבמה ולקבל מהם תעודת הוקרה על התנדבותו המוערכת במסגרת "המתמיד" שבגלבוע