גלבוע: "אין דרך לשלום – השלום הוא הדרך"

"מונדיאליקו הגלבוע" ומסע אופנים משותף: מאות תלמידים מהרשות הפלסטינאית ומהגלבוע-במפגן מרשים של דו קיום. עובד נור, ראש המועצה: "השלום יתחיל ממעשים קטנים. כל העשייה בגלבוע היא תחת הקפדה על ערכי סובלנות ושוויון"

 

בגלבוע ממשיכים לדבוק במדיניות המקדשת את ערכי סובלנות ושוויון והידוק היחסים המשותפים. ביום חמישי שחלף התקיימה פעילות כדורגל משותפת במסגרת "מונדיאליקו בגלבוע". במהלך היום הגיעו כ-100 נערים ונערות מהרשות הפלסטינית, המתגוררים באזור רמאללה, למגרש הכדורגל של קבוצת אסי גלבוע שבגוש יעל. במגרש הם פגשו את שחקני שלוש קבוצות הנוער של אסי גלבוע, בגילאים 14 עד 16.
לאחר היכרות קצרה עלו כולם על המגרש, והחלה הפעילות בה חולקו כל הנערים לקבוצות מעורבות, ונערכו טורנירים שונים ביניהם. מאמני הנוער מאסי גלבוע שימשו כשופטים במשחקונים, כאשר לא רק הנערים שיחקו, ובמקביל נערכו משחקונים של נערות. בתום המשחקים התקיימו פעילויות חברתיות משותפות שיש בהם הסרת מחיצות.
יום לפני כן, הגיעו כ-120 תלמידים בגילאי 12 עד 15 מהרשות הפלסטינאית, בעיקר מהעיירה אל-ח'דר, למצפה יוס-ודוד, סמוך לקיבוץ בית-השיטה, לצורך קיום מסע אופניים שהוא הצגת תכלית של דו-קיום על גלגלים.

ישראלים ופלשתינאים משחקים יחד כדורגל במגרש יעל
נערים ישראלים ופלשתינאים משחקים יחדיו כדורגל במגרש יעל. צילום דוברות מוא"ז הגלבוע

הפעילויות במהלך שבוע החנוכה, אורגנו ע"י שלומי אייל (מח' הספורט), והם תולדה של שיתוף פעולה בין המרכזיים הקהילתיים בגלבוע (בניהולה של סיון גולדמן), והמשרד לשיתוף פעולה אזורי,  אשר ביחד מבקשים לקיים בגלבוע פעילויות שיש בהם קידום ערכי דו-קיום, ודרך ארץ תוך מעורבות בקהילה.
עובד נור, ראש המועצה: "השלום יתחיל ממעשים קטנים. כל העשייה בגלבוע היא תחת הקפדה על ערכי סובלנות ושוויון, וכאשר מדובר בעשייה חינוכית, הרי שמודל החיים המשותפים מקבל משמעות מיוחדת. לאחרונה גיבשנו את חזון החינוך בגלבוע, ומודל הדו-קיום משתקף בו היטב ומצטרף לערכים של טיפוח זהות ושייכות, ומעורבות ערכית חברתית. יש לברך, לעודד ובעיקר לבצע רעיונות טובים המחברים בין אוכל