דרבי סל לוהט: הגנת ברזל ועימות חריף ונדיר בסיום

המוליכה גלבוע/גליל נקמה על ההפסד לעפולה בסיבוב הקודם עם ניצחון משכנע 67:81. עפולה, שחסרה את קלאוול הפצוע, רשמה הפסד שלישי ב-4 המשחקים האחרונים. לקראת הסיום פרצה תקרית לא נעימה בין שחקן גלבוע גיא דותן למאמן רועי פרל. חואקין שוכמן: "הגענו נחושים למשחק כשההפסד בדרבי הקודם ישב אצלנו היטב בראש"

המוליכה גלבוע/גליל השיגה אמש (ג') נקמה ספורטיבית על ההפסד בדרבי הקודם מול היריבה המרה מעפולה, עם ניצחון ביתי משכנע 67:81.

בזכות הניצחון גלבוע/גליל ביססה את מעמדה בפסגה ופתחה פער של שתי נקודות מהפועל עפולה. הקבוצה של רועי פרל, לעומת זאת, מתחילה לאבד גובה ואמש ירדה למקום הרביעי בטבלה, לאחר שרשמה הפסד שלישי בארבעת המחזורים האחרונים. הדרבי הקודם, למי שכח, הסתיים בניצחון משכנע של העפולאים שגברו 77:86, אבל הפעם החבר'ה של רועי פרל לא יכלו על הקבוצה של אריאל בית הלחמי, ששלטה בקצב לאורך כל המשחק.

אולם גועש בגן נר. האדום חזר למלא את היציעים
אולם גועש בגן נר. האדום חזר למלא את היציעים

למעלה מ-1,000 איש הגיעו לאולם בגן נר, וסיפקו תפאורה הולמת למשחק דרבי מסקרן בין שתי קבוצות צמרת ששואפות להשיג בתום העונה את הכרטיס לליגת העל. הפועל עפולה הופיעה ללא הזר המצטיין שלה ג'ילברטו קלאוול, שנפצע במחזור הקודם מול כפר סבא וחסרונו הורגש היטב.

חסרונו הורגש. גי'לברטו קלאוול
חסרונו הורגש. גי'לברטו קלאוול

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


החניכים של רועי פרל בראשותו של נועם מטלון (14 נקודות בחצי הראשון) הצליחו עוד איכשהו לתת פייט במחצית הראשונה, וירדו להפסקה בפיגור 44:37. אלא שברבע השלישי הייתה רק קבוצה אחת על הפרקט וזו גלבוע/גליל, שהפעילה לחץ גדול על כל המגרש וברחה לפער משמעותי שהוציא את האוויר מהמפרשים של שחקני עפולה.


רגע לפני שריקת הסיום אירעה תקרית לא נעימה בין שחקן גלבוע, גיא דותן, למאמן עפולה, רועי פרל. זה התחיל בעבירה חריפה  של אחד משחקני עפולה על דותן, שלאחריה ניגש האחרון למאמן עפולה וסינן לעברו "זה מה שאתה מלמד את השחקנים שלך?". מכאן התפתח עימות מילולי חריף בין הצדדים והשופט מיהר לשרוק עבירה טכנית לחובת גיא דותן


איש המשחק היה דמיטריוס טרידוול, שסיפק 22 נקודות ו-9 כדורים חוזרים לזכות המקומיים. גיא דותן ורביב פיטשון הוסיפו 15 נקודות כ"א. בלטו בשורות עפולה: איגור סימין 15 נקודות, נועם מטלון וגל טסלר הוסיפו 14 נקודות כ"א.

קפטן גלבוע/גליל, חואקין שוכמן, אמר בסיום: "ההפסד בדרבי הקודם מול עפולה ישב לנו היטב בראש. אני שמח שהצלחנו להחזיר לקהל הנהדר שלנו עם ניצחון מתוק וחשוב". יו"ר הפועל עפולה, יוסי מלכה: "התקשינו מאוד מול ההגנה הטובה של גלבוע/גליל. הקבוצה הטובה יותר ניצחה במשחק".