איחוד בכדורסל? גלבוע ועפולה שכחו שקודם צריך לנצח

הדיבורים על איחוד אפשרי בין עפולה לגלבוע בעונה הבאה לא עשו טוב לקבוצות: מוליכת הליגה גלבוע/גליל רשמה הפסד בכורה העונה בגן נר 74:62 מול קרית אתא, והפועל עפולה הופתעה בדרבי העמקים מול מגדל העמק 74:88 

מסתבר שהדיבורים על איחוד אפשרי בין גלבוע/גליל להפועל עפולה בעונה הבאה לא ממש עשו טוב לשתי הקבוצות, שבמחזור האחרון רשמו הפסדים מפתיעים במאבק העלייה בליגה הלאומית. מוליכת הליגה הפועל גלבוע/גליל (36 נקודות) נוצחה 62:74 במשחק העונה מול השנייה בטבלה קרית אתא, והפועל עפולה הפסידה באופן מפתיע להפועל מגדל העמק בדרבי העמקים 74:88.

• מאבק פתוח

חניכיו של בית הלחמי הגיעו למשחק העונה בגן נר בידיעה שניצחון על קרית אתא יגדיל את הפער ממנה לשלוש נקודות, ולמעשה יבטיח להם באופן כמעט ודאי את המקום הראשון לקראת משחקי הפלייאוף. אלא שלחבר'ה מהקריות היו תכניות אחרות ודווקא שבוע אחרי הנפילה במשחק הביתי מול כפר סבא, הם השיגו ניצחון גדול ומפתיע על גלבוע/גליל, שרמשה הפסד בכורה העונה בגן נר. כעת, הפער בין הקבוצות עומד על נקודה אחת בלבד. בלטו בשורות גלבוע/גליל: טרידוויל 18 (9 ריב'), סיגרס 14 (5 אס'), פיטשון 12, דותן 9 (5 אס'). מנגד, ג'וליאן מילס היה בלתי ניתן לעצירה וסיפק משחק נפלא שהסתיים עם 24 נקודות ו-10 ריב'. עזרו לו  גינת (14 ריב') ופארין (4 אס') 13 כ"א.

מי שעוד נהנתה מההפסד המפתיע של גלבוע/גליל והתקרבה אף היא למרחק נקודה מהפסגה היא הפועל באר שבע, שהביסה בחוץ את מכבי הוד השרון 68:90. להלן תמונת הצמרת: גלבוע/גליל במקום הראשון עם יש 36 נקודות, קרית אתא (שנייה) והפועל ב"ש (שלישית) עם מאזן של 35 נקודות כ"א, והפועל עפולה במקום הרביעי עם 34 נקודות.

• נקמת האקסים

הפועל מגדל־העמק הפתיעה את הפועל עפולה בדרבי העמקים עם ניצחון ביתי משכנע 74:88 שעוזר לה לברוח קצת מהתחתית. המפגש הזה טמן בחובו הרבה מאוד פיקנטריה, כשהצוות המקצועי בעפולה בראשותו של המאמן רועי פרל ועוד 5 משחקניו-זיו בן צבי, קלי בידלר, נועם מטלון, גל טסלר ורז אמיתי-פגשו את האקסית ממגדל העמק, וירדו מהפרקט מאוכזבים לאחר שפיספסו הזדמנות לצמק את הפער מהפסגה לנקודה אחת. בלטו בשורות מגדל העמק: אוגידה 23 (17 ריב'), הוניג 20, אלכסנדר 16 (3 אס'). לעפולה: בידלר 18 (8 ריב'), בן־צבי 12 (9 אס'), מטלון 11, בר־אבן 10.