גביע המדינה: עירוני טבריה גברה 2:0 על אסי גלבוע

שבוע לפני פתיחת הליגה, אסי גלבוע נוצחה 0:2 ע"י עירוני טבריה השאפתנית במסגרת הגביע. אור אלקבץ העלה את האורחים מטבריה ליתרון (28) ורגע לפני ההפסקה הורחק באדום. למרות החיסרון המספרי, טבריה הצליחה להכפיל את התוצאה בדקה ה-60 (כפיר בן דוד) בדרך לשלב הבא בגביע

חזרה גנרלית לקראת הליגה: המפגש המסקרן בין אסי גלבוע, שקיבלה כרטיס עלייה לליגה א' במתנה לעירוני טבריה, שמסומנת כאחת המועמדות הבולטות לעלייה ללאומית, הסתיים עם ניצחון 2:0 של האורחים מעיר הכנרת.

לפני המשחק היו הרבה ציפיות, במיוחד מעירוני טבריה השאפתנית שבנתה סגל נוצץ במטרה להשיג בתום העונה את כרטיס העלייה ללאומית. בפועל, קיבלנו משחק משעמם ודל במצבים שלא התעלה לרמה גבוהה.
וספק רב אם מישהו מהמאמנים יצא ממנו מרוצה לקראת ההמשך. אולי רק המאמן מוריס אוזן, וגם זה בגלל שקבוצתו צלחה את מבחן התוצאה, ולא בגלל היכולת שהיא הציגה.

מחוץ למגרש דווקא היה הרבה יותר מעניין, כש-200 אוהדים עשו הרבה רעש ביציעים. מה שהכניס עוד תבלין של פיקנטריה למשחק זה הדו קרב המעניין בין המאמנים אבי דנן ומוריס אוזן, שבעונה שעברה שיתפו פעולה יחד על הקווים של הפועל בית שאן ונחשבים לחברים טובים.

אחרי פתיחה מנומנמת, הטבריינים עלו ליתרון בדקה ה-28. שלום עקיבא, הכוכב הבלתי מעורער של טבריה, הגביה כדור חופשי לרחבה, שמצא את ראשו של הבלם אור אלקבץ שקבע 1:0. בדקה ה-43 הגיע רגע המחלקות במשחק. אבי מלכה חדר לרחבה של טבריה וספק הוכשל. בעוד שכל אנשי אסי גלבוע היו משוכנעים שמגיע להם פנדל, השופט יוני קלז החליט בצעד מעורר מחלקות לשלוף כרטיס צהוב לחלוץ על התחזות.
החלטה זו, אגב, גרמה לזעם עצום אצל אבי מלכה שלא נרגע גם במהלך ההפסקה.

שחקני אסי גלבוע, שעלו למחצית השנייה עם יתרון מספרי, החלו ליזום יותר בניסיון לחזור למשחק, אבל דווקא אז הם חשפו את ההגנה ושילמו על כך ביוקר. בדקה ה-60 טבריה יצאה למתפרצת מסוכנת, בסיומה שלום עקיבא הוציא כדור רוחב נהדר לכפיר בן דוד, שהכפיל את התוצאה לזכות טבריה. מכאן ואילך רמת המשחק ירידה עוד יותר. גם החילופים ההתקפיים של אבי דנן, לא הועילו ואסי גלבוע .

הקבוצה של אבי דנן, שבנתה קבוצה לליגה ב' ו"העלייה" הפתאומית לליגה א' תפסה אותה לא ממש מוכנה, חייבת לבצע מספר חיזוקים בהקדם, במיוחד במרכז הקישור, בכדי שהמתנה שקיבלה מההתאחדות לכדורגל לא תלך לאיבוד בתום העונה.

מצד שני, גם עירוני טבריה על שלל כוכביה עדיין לא נראית ממש מחוברת. ולמרות הניצחון היא לא הציגה יכולת מזהירה ומי שעשה את ההבדל עבורה היה הקשר שלום עקיבא, שהיה אחראי לשני הבישולים במשחק. הבעיה הבולטת של טבריה היא החוסר מחץ בהתקפה, בעיה שמנסים בטבריה למצוא לה פיתרון כבר בשבוע הקרוב עם צירופו של חלוץ דומיננטי.