בת 17 ממגדל העמק נפצעה בתאונה ימית בכנרת

הנערה שהורכבה על אופנוע ים באחד מחופי הכנרת אושפזה בבית החולים פוריה. בעל האופנוע, תושב המרכז, הוזמן הבוקר לתחנת המשטרה למתן עדות. המחשה: ארכיון

יום הכיף הסתיים בביה"ח: נערה בת 17, תושבת מגדל העמק, פונתה אמש, בשעת לילה, למרכז הרפואי פוריה כשהיא פצועה באורח קשה(על פי גורמי רפואה) לאחר שככל הנראה נפגעה בתאונה ימית עם מעורבות של אופנוע ים.
מבירור נסיבות האירוע על ידי המשטרה עלה כי הנערה הורכבה על גבי אופנוע ים באחד מחופי הכנרת. בשלב כלשהו, במהלך הרכיבה על אופנוע הים הנערה נפלה למים.
בעקבות הנפילה הנערה נחבלה וסבלה ממכות יבשות. לאחר שיצאה לחוף ולא חשה בטוב היא התפנתה לבית החולים. חוקרי משטרת ישראל שפתחו בחקירת הארוע הצליחו לאתר את בעל האופנוע, תושב המרכז, שהוזמן הבוקר למתן עדותו.
מהמרכז הרפואי פוריה נמסר: "צוות מומחים גניקולוגי- כירורגי ניתחו את הנערה לאחר שהתברר שנפגעה וסובלת מדימום באיבריה המוצנעים".
ד"ר אילן אטלס, גניקולוג בכיר במרכז הרפואי, אשר חוקר את מקרי הפציעות של נשים באיברים הנשיים- כתוצאה מנפילה מאופנוע ים מסביר, "נתקלנו בפציעות כאלה וקשות יותר במקרים קודמים, קרעים באיברים הפנימיים כתוצאה מסילון המים העוצמתי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


פציעה כזו יכולה להיות קלה ויכולה להיות אנושה – מאחר ויכולה להיות בנוסף לפגיעה הגניקולוגית, פגיעה במערכת העיכול שהיא מסוכנת מאד ויכולה לגרום למוות. הצוות המטפל היה מורכב מגניקולוגים ורופא כירורג. היה קרע עם דימום משמעותי באיבר המין, מה שחייב ניתוח מיידי" .
מדוברות פורייה נמסר כי עקב מקרים חוזרים ונשנים של פציעת נערות, יצאה בשנה שעברה, הנחייה של משרד התחבורה, למשטרה, לאכוף את התקנה המחייבת לבישת מכנסי מגן בעת רכיבה על אופנוע ים, "בגלל המקרים שקרו והסכנה הגדולה, הוציאו בכל העולם תקנות המחייבות גברים ונשים ללבוש מכנסי מגן ולהגן על האיברים. אצל גברים הנזק נגרם בפי הטבעת, אצל נשים באיבר המין ובפי הטבעת" .
בבית החולים עדכנו הבוקר כי מצבה של הנערה אשר אושפזה במחלקת נשים טוב והיא מתאוששת מהפציעה.