ברוח החנוכה: התנגש בעץ שחדר לקסדה וניצל בנס

הרוכב נפצע ביום שישי בתאונת דרכים כשהחליק עם האופנוע בכביש 71- סמוך לכפר יחזקאל: ד"ר דוד הוכשטיין, רופא בכיר ביחידת הטראומה והמערך הכירורגי ברמב"ם: "הענף היה עבה והוא חתך את העור ואת בשר הקרקפת, אך למזלו של רוכב האופנוע החדירה נעצרה שם. עוד כמה מילימטרים והפגיעה הייתה קטלנית". העץ שחדר לקסדה. צילום: באדיבות דוברות רמב"ם

"כי האדם עץ השדה", הוא פתגם יפה השואב מהמסורת היהודית ומעיד על החיבור ביננו לבין הטבע. ביום שישי האחרון הגיע למיון רמב"ם פצוע שעבורו לפתגם הזה יש משמעות אחרת לגמרי.
צוות יחידת הטראומה וחדר ההלם של מיון רמב"ם היו בכוננות ביום שישי בערב, לקראת הגעתו של גבר בן 35, שהוטס מאזור כפר יחזקאל- (בכביש 71) במסוק אחרי שנפצע בתאונת דרכים. עם קבלתו של הפצוע בחדר המיון הסתבר כי נסיבות התאונה היו לא רגילות. הפצוע, בן 35 ותושב אחד המושבים באזור העמק, רכב בשעות הצהריים על אופנוע שטח באזור מגוריו. במהלך הרכיבה הוא נתקע בעץ ומעוצמת הפגיעה, אחד מענפי העץ נתקע בקסדה שחבש וחדר אותה. כתוצאה מהפגיעה הרוכב נפצע באורך בינוני, כשהוא סובל מחבלות בכל חלקי גופו, אך החשש העיקרי היה לראשו ולנזק שאולי נגרם מהענף.
"הוא הגיע לחדר המיון עם פציעה קשה בפניו ובמצח", שחזר ד"ר דוד הוכשטיין, רופא בכיר ביחידת הטראומה והמערך הכירורגי ברמב"ם, אשר קיבל את הפצוע, "הענף היה עבה והוא חתך את העור ואת בשר הקרקפת, אך למזלו החדירה נעצרה שם. עוד כמה מילימטרים והפגיעה הייתה קטלנית".
הפצוע עבר סדרת בדיקות, לרבות בדיקות סי.טי בכל גופו, על מנת לשלול פציעות נוספות. לאחר מכן הוא טופל על ידי צוות של פלסטיקאים, כירורגים ואורתופדים ונותר להשגחה במערך הכירורגי של ביה"ח. בכל זמן האשפוז, לצד מיטתו ניצבה הקסדה המשופדת, תזכורת למזל הגדול שהיה לו. בתום הטיפול הרפואי. בראשית השבוע הפצוע כבר שוחרר לביתו כשהוא חש בטוב.

 

תכירו: מרכיבת הטילים מנוף הגליל שהשתתפה בהגנה האווירית מול איראן

|

עפולה: יום עיון בנושא זהירות בדרכים בעקבות התאונות הטראגיות

|

כתב אישום יוגש בגין רצח בת 48 מעפולה

|