בפשטידה, בפופקורן או בפולנטה: התירס ככוכב ההצגה

לכבוד הירק בעל הגרגירים הצהובים הכנו לכם רשימה של מאכלים שמאירים על התירס באור צהוב בוהק ונוצץ. צילום: freepik

תירס הוא ירק נפלא, הוא מגיע במגוון צורות שונות, טעמו מתקתק והוא אהוב על ידי ילדים ומבוגרים כאחד. אומנם נהוג לחשוב עליו כעל תוספת, אך למעשה התירס הוא כוכב בפני עצמו אם רק תשימו אותו במרכז העניינים.

• מרק תירס קרמי

מי לא מכיר את מרק התירס האסייתי? המרק הנהדר הזה מורכב מתירס צהוב במרקם חלק וטעים. יתרה מכך הוא מושלם עבור מי שרוצה לאכול מרק מדהים עם מעט קלוריות. את המרק ניתן לשדרג עם עירית קצוצה ועלי כוסברה שיעטרו אותו לפני ההגשה ויעניקו לו טעם נהדר. אל תשכחו להוסיף גם מעט פלפל ירוק חריף שייתן ניגודיות למתקתקות של התירס.

לביבות תירס

מתי בפעם האחרונה שמעתם על לביבות תירס? ובכן המתכון הזה ישאיר אתכם עם טעם וחשק לעוד ועוד. את גרעיני התירס מערבבים ביחד עם מספר גבינות שיהוו בסיס, לאחר הכנת התערובת מכינים ממנה לביבות ומצפים אותן בפירורי לחם ומשם הופ לטיגון עמוק. את הלביבה המתוקה והצהובה הזו אתם לא תשכחו במהירות.

פולנטה 

הפולנטה היא למעשה דייסת תירס טעימה ורכה שאי אפשר להפסיק לאכול ממנה. אין ספק שהשימוש בחמאה ובגבינת פרמז'ן מועילים מאוד לקבלת הטעמים הנפלאים שלה. מי שרוצה לשדרג את הפולנטה מוזמן להוסיף לה פטריות וליהנות ממנה משגעת, קרמית וטעימה בטירוף.

ממליגה

ממליגה גם היא דייסת תירס המגיעה אלינו ישירות מרומניה. היא נחשבה שנים רבות כ"לחם לעניים". שכן הכנתה מאוד פשוטה וכמעט אין בה מרכיבים. מי שרוצה לשדרג אותה מוזמן להוסיף לה גבינה צהובה, קוטג' או בולגרית ואפילו גרעיני תירס. 

פשטידת תירס

פשטידת תירס היא פשטידה שכיף לאכול, היא צהובה ושמחה, היא טעימה וקלילה וילדים משוגעים עליה. רק כמה גבינות, קופסת שימורי תירס, קצת קמח ויש לכם פשטידה לתפארת. מי שרוצה לשדרג את טעמי התירס מוזמן להוסיף מעט שמיר קצוץ אשר ייתן טעם קצת יותר דומיננטי לפשטידה אך עדיין לא ייגרע מטעמם של הגרגירים הצהובים.

כדורי תירס אפויים

מתכון נהדר שיגרום לילדי שלכם לאכול את הירק הצהוב. את התירס משלבים בתוך מרקם של פירה עם קמח תירס וקמח לבן, מתבלים מעט, מוסיפים גרעיני תירס ומניחים לתערובת להתייצב. אחר כך יוצרים ממנה כדורי תירס קטנים ומצפים אותם בפירורי לחם ושומשום. משם הם ממשיכים אל התנור לאפייה קלה. תהיו בטוחים שהילדים שלכם יחסלו אותם ברגע.

פופקורן ביתי

לפני שנים רבות היו היה פופקורן שמכינים בסיר והוא קפץ והתפצפץ. מאז עברו גרגירים רבים בנהר והיום הם סגורים בתוך שקית להכנה במיקרוגל. אם אתם חובבי נוסטלגיה, או מעדיפים את הטעם האמיתי של הפופקורן או פשוט לא רוצים לאכול אוכל עם חומרים משמרים וחומרים נוספים שאינכם יודעים מה הם, הרשו לנו להחזיר עטרה ליושנה ולהציע לכם לחזור ולהכין פופקורן בסיר. להכנת פופקורן מושלם קחו סיר בגודל הרצוי, שימו בו שמן, הכניסו פנימה מלח שטחנתם מראש לאבקת מלח (כמו אבקת סוכר רק במלח) ערבבו היטב את המלח עם השמן וכסו במכסה. הניחו לשמן להתחמם מעט. כעת שפכו פנימה גרעיני תירס, ערבבו אותם היטב עם השמן והמלח וכסו את המכסה. חשוב להכין את הפופקורן על אש גבוהה ולא להנמיך אותה. וגם חשוב לשים לב מתי רוב הפופקורן התפצפץ וכמעט אין התפצפצות נוספת ולכבות את האש, כדי שהפופקורן שנמצא למטה לא יישרף. אופן ההכנה הזה מבטיח לכם פופקורן בטעם של פעם!

תירס חם… בים בם בם

מי לא אוהב לקלף קלחי תירס ולהכניס אותם לסיר מלא במים חמים, להמתין מעט עד שהם יקבלו גוון צהוב עז, לכבות את האש ולהוציא קלח חם ומהביל מהסיר ועוד לפני שהוא מספיק להתקרר לאכול אותו עם הרבה מלח? מי שלא יכול לאחוז אותו בידיו (לרוב ילדים קטנים) ניתן לקנות מחזיקי תירס קטנים ובאמצעותם לאכול את התירס החם בהנאה גדולה!

גרגירי תירס מוקרמים

לפניכם מנה לא שגרתית, שכן לרוב אנו מקרימים תפוחי אדמה, או איזה מרק פטריות מצוין אבל גרגירי תירס? התשובה היא כן. גרגירי תירס עם שמנת מתוקה, חמאה וים של פרמז'ן, יהפכו את המנה הזו למנה מושחתת וטעימה שלא תשכחו עוד הרבה זמן.