בעקבות טים דאנקן: עבר מכדורגל לכדורסל וזכה באליפות אירופה

עד כיתה ט' גבי צ'אצ'אשווילי (בן 18, מתנשא לגובה 2.07 מטר) שיחק כדורגל במחלקת הנוער של נצרת עילית ("היה בלם לא רע"), אבל אז החליט לעבור לכדורסל. לפני 4 חודשים הוא הוביל את הנוער של עמק יזרעאל לזכייה בגביע המדינה והשבוע הוא כבר רשם הישג היסטורי: זכייה באליפות אירופה במדי נבחרת העתודה. סיפור מרגש
צילום: איגוד הכדורסל

עד לפני מספר שנים גבי צ'אצ'אשווילי, בן 18 מנצרת עילית שמתנשא כיום לגובה 2.07 מטר, שיחק כדורגל בהפועל נצרת עילית וחלם להיות כדורגלן בליגות הגבוהות, כמו אלפי ילדים בישראל. אלא שלפני מספר שנים הוא החליט לעשות שינוי חד ועבר לכדורסל, ובתחילת השבוע הוא כבר זכה עם נבחרת העתודה באליפות אירופה עד גיל 20.
עד כיתה ט' צ'אצ'אשווילי, ילד ביישן וצנוע להפליא, עוד שיחק במחלקות הנוער לכדורגל של נצרת עילית ומי שאימן אותו אז היה המאמן העפולאי רומן זולו, שסיפר השבוע: "הוא היה ילד מקסים, אחד שעובד קשה. הוא שיחק בתור בלם וניחן בבעיטה טובה ומשחק ראש טוב. השבוע, שראיתי אותו במקרה בטלוויזיה ונדהמתי לגלות שהוא משחק בנבחרת העתודה בכדורסל".
בראיון ל"חדש בעמק" צ'אצ'אשווילי חושף מה גרם לו לשנות כיוון בקריירה: "עד כיתה ט' שיחקתי כדורגל ובשלב מסוים התחלתי לראות משחקי אן.בי.אי, ואז התאהבתי בסן אנטוניו ובטים דאנקן וזה בעצם מה שגרם לי לעבור לכדורסל". בשנתיים האחרונות שיחק צ'אצ'אשווילי במחלקת הנוער של עמק יזרעאל, ולפני ארבעה חודשים בערך הוא הוביל את קבוצת הנוער של המחלקה להישג היסטורי: זכייה בגמר גביע לנוער בכדורסל, אחרי ניצחון מדהים על מכבי ת"א 83:93. אגב, צ'אצ'שווילי נבחר באותו משחק לשחקן המצטיין אחרי שקלע 19 נקודות, לקח 12 ריבאונדים וחסם 7 פעמים. אבל עם כל הכבוד לזכייה ההיסטורית בגביע עם הנוער של עמק יזרעאל, הכישרון הצעיר מנצרת עילית רשם השבוע, כאמור, הישג בלתי רגיל עם נבחרת העתודה-שזכתה לראשונה בתולדותיה באליפות אירופה. רכז הכדורסל במועצה האזורית עמק יזרעאל, עודד יחיאלי, מספר על הטאלנט מנצרת עילית: "מדובר בילד מדהים. צנוע, שקט ובלי אגו. הוא היה הגורם הדומיננטי בזכייה של קבוצת הנוער שלנו בגביע. האמת שקצת הופתעתי מהדומיננטיות שלו בנבחרת העתודה, כי בכל זאת הוא אחד הצעירים שם בסגל". כעת, הסנטר המוכשר מנצרת עילית סיים גיל נוער בהפועל עמק יזרעאל ועשוי לצאת לאקדמיה באירופה. "אני בודק את האופציות שלי ביחד עם ההורים ועם עמק יזרעאל כדי לראות מה הכי נכון עבור ההתפתחות שלי", אומר הכישרון הצעיר, "חוויתי עונה חלומית. אי אפשר לתאר במילים את התחושה המדהימה הזו. אני שמח וגאה לייצג את העם. אני אמשיך לעבוד קשה בכדי שגם בעתיד יקרו דברים טובים. עמק יזרעאל זה הבית שלי ואני תמיד אהיה חלק מהמקום הזה".

צ'אצ'אשווילי. פעם היה כדורגלן
צ'אצ'אשווילי. פעם היה כדורגלן