בעמק יזרעאל 'מאירים אור לזכרם'

מרוץ הלפיד המסורתי של אחוזת ברק התקיים, זו השנה ה-24
והוקדש לזכרם של 7 נרצחי מתקפת הטרור בשבת השחורה. צילום: ענת חרמוני

המרוץ מתקיים, זו השנה ה-24, במטרתה לשמר ולחזק את תחושת הקהילתיות ביישוב, לאחד בין התושבים – ותיקים וחדשים כאחד ולייצר תחושת גאווה מקומית.
|השנה, המרוץ עמד בסימן 'מאירים את האור לזכרם' – ממשיכים את דרכם, זכרם ואורם של שבעה מצעירי היישוב, שנרצחו במתקפת הטרור הרצחנית בשביעי באוקטובר: דין בר, שוהם בר, איתן שניר, שי שלו, נועה חיאל, גידי (גדעון) חיאל  ושלו גל – יהי זכרם ברוך.
בתחילת המרוץ, מוטי ז'ורנו שמנצח על המרוץ מטעם ועדת הספורט באחוזת ברק, אמר מילים לזכרם והודלקו שבעה נרות לכל אחד ואחת מחללי היישוב.
מאות המשתתפות והמשתתפים יצאו ממבנה המזכירות והקיפו בריצה את היישוב, כשהם מאירים את הרחובות ברחבי אחוזת ברק.
יפית וקנין – רכזת הקהילה ביישוב, שיתפה: "נוכח האבדות הקשות שקהילת אחוזת ברק ספגה, היה ברור לכולנו שהמרוץ השנה יוקדש לזכרם ולאורם של תושבינו האהובים והיקרים, שנלקחו מעמנו באופן כה טראגי. ההיענות למרוץ גבוהה בכל שנה, והשנה – אף הייתה גבוהה מהרגיל. מאות רבות לקחו חלק באירוע שהיה מעצים, מרגש ומיוחד עד מאוד. תודה לוועדת הספורט באחוזת ברק, בניצוחו של מוטי ז'ורנו, ניב פייס – רב"ש היישוב, מזכירות היישוב, המועצה, הוועד המקומי וכמובן לכל המשתתפות והמשתתפים שתרמו להצלחת המרוץ".
אייל בצר – ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, ברך את הרצים רגע לפני ההזנקה: "הבחירה לרוץ לזכרם של דין, שוהם, איתן, שי, נועה, גידי ושלו היקרים, זכרם לברכה, מדגישה את האור הגדול שהותירו ואף את אורו הייחודי של המרוץ הקהילתי, המתקיים מדי שנה, כבר 24 שנים. 'כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן', שימשיך להפיץ את זכרם, דרכם ומורשתם. חיבוק גדול לכל הקהילה המדהימה של אחוזת ברק שקמה מהשבר, זוקפת קומה ורצה אל היעד".
בסיום המרוץ, הודלקו הנרות בחנוכייה היישובית וכמיטב המסורת, התכבדו המשתתפים בסופגניות.

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|

חייו של מטופל ניצלו בזכות עירנותו של דימותן בכללית

|

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|