בית שאן סרט הוקרה: נותנים כבוד לאלישע לוי

אלישע לוי, מאמן נבחרת ישראל בכדורגל, קיבל תעודת כבוד והוקרה מעיריית בית שאן. "האדם הוא תבנית נוף מולדתו ובית שאן, על רכל הרבדים שבה, על כל גווניה ונפלאותיה, היא הערוגה בה נבטתי, טופחתי ופרחתי", אמר לוי באירוע המרגש. צילום: עיריית בית שאן

בטקס מרשים ומרגש, שבו הוענק אות 'יקיר העיר' לארבעה מתושבי העיר בית שאן, הוענק בסוף השבוע , אות הוקרה מיוחד לאלישע לוי, בן העיר, שהתמנה באחרונה לתפקיד מאמן נבחרת הכדורגל של ישראל.
אלישע החל את הקריירה המגוונת והעשירה שלו כשחקן בשנת 1974 כקשר בקבוצת הפועל בית שאן, וסיים אותה את כשחקן פעיל בקבוצת נעוריו בשנת 1989. בשנה זו התמנה למאמן. הוא אימן אותה עד שנת 1995 ואח"כ בשנים 1996 -1998. הוא הגיע עם הקבוצה להישגים שלא ייאמנו והעפיל עמה – כנגד כל הסיכויים- אל ליגת העל, הליגה הבכירה ביותר בכדורגל הישראלי.
אלישע נמנה עם בכירי המאמנים במדינה. הוא מוערך מאוד על ידי הגורמים המקצועיים ביותר בכדורגל הישראלי ונחשב למאמן קפדן ויסודי. בנימוקים לבחירתו נאמר כי אלישע: "ניחן בחוסן מנטאלי, ביושרה מקצועית ומזוהה כמאמן שמקדם צעירים בקבוצות שבהן אימן. רבים מהשחקנים המובילים בכדורגל כיום חבים לאלישע את קידומם".


הדברים שנשא אלישע בטקס לא הותירי אף לא עין אחת באולם יבשה. "אין ספור זיכרונות חלפו בראשי במהלך הנסיעה לכאן", אמר לוי, המתגורר כיום בתל אביב, "בכל ביקור נולדים זיכרונות חדשים"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בערב המרגש אמר לו ראש העיר, רפאל בן שטרית בהתרגשות: "תושבי העיר בית שאן שבה נולדת, גדלת ועם קבוצת הכדורגל שלה הגעת כמאמנה להישגים חסרי תקדים, מברכים אותך וגאים בך עם בחירתך לתפקיד הרם והיוקרתי. בית שאן מתברכת וגאה בך. הבחירה בך מתוך מועמדים ראויים מעידה על הערך המוסף והייחודי שלך; איש מקצוע מהמעלה הראשונה המשמש מודל לחיקוי ואף להערצה על ידי שחקנים ואוהדים רבים".

• אלישע לוי:"הסיפור האישי שלי שלוב בזה של העיר"

הדברים שנשא אלישע בטקס לא הותירי אף לא עין אחת באולם יבשה. "אין ספור זיכרונות חלפו בראשי במהלך הנסיעה לכאן", אמר לוי, המתגורר כיום בתל אביב, "בכל ביקור נולדים זיכרונות חדשים. הסיפור האישי שלי שלוב בזה של העיר, מלא למכביר בנגיעות של כל אחד ואחת מכם. האדם הוא תבנית נוף מולדתו ובית שאן, על רכל הרבדים שבה, על כל גווניה ונפלאותיה, היא הערוגה בה נבטתי, טופחתי ופרחתי. גם כאיש כדורגל אבל בעיקר כאדם. ברור לי מעל לכל ספק, כי לעולם לא הייתי מגיע להישגים מקצועיים, כשחקן וכמאמן, ללא הערכים שינקתי בעירי", אמר לוי.

אלישע לוי בתקופת אימון הפועל בית שאן
אלישע לוי בתקופת אימון הפועל בית שאן

בהמשך דבריו המרגשים, אמר לוי, אשר את ההחלטה להעניק לו את אות ההוקרה המיוחד יזם ראש העיר, רפאל בן שטרית, כי הוא הגשים את אחד החלומות הגדולים (מינויו למאמן הנבחרת) וכבש פסגה שלא פעם נראתה בלתי אפשרית לכיבוש. "אני עומד כאן ואומר לכם, אתם שותפים מלאים. אתם אתי בכל רגע קשה ומשמח. העיר שלנו התפתחה והתקדמה, הצמיחה דמויות מופת. יש לנו נוסחה מנצחת והיא שגורמת לנו להיות גאים בעבר, בטוחים בהווה ואופטימיים חסרי תקנה לגבי העתיד".