בחירות 2024: מאלף עד תו

פחות מיממה לפתיחת הקלפיות, אתר עמקניוז קיבץ את מיטב המוחות לכתיבת מילון הבחירות המקומיות הלא רשמי. אתם מוזמנים להוסיף

א': אינסטגרם, וגם פייסבוק וטיק טוק. מיותר להרחיב עד כמה הרשתות החברתיות הפכו לכלי משמעותי בקמפיינים של המועמדים. אם אתם 'חיות' של פוליטיקה ואקטואליה, תתקשו בימים אלה לגלול את הפידים מבלי להיתקל בפוסט של מועמד כזה או אחר באזור מגוריכם.

ב': ביטחון. אחרי ה-7 באוקטובר, הקמפיינים של המועמדים הוקפאו ולאחר תהליך הפשרה בין מספר חודשים, הם עסקו לא מעט בתפיסות הביטחון במרחבי הרשויות והמועצות.

ג': גשם. האם הירידה בטמפרטורות מחר תשפיע על אחוזי ההצבעה? נספר לכם שכמה מועמדים בכירים ברחבי האזור בודקים יותר מפעם אחת ביממה האם צפוי מחר גשם, אפילו קל..

ד': דגל ישראל. הכחול לבן שלנו נוכח בכל פוסט, צילום, שמשונית או שלט תמיכה, בעיקר אחרי מתקפת החמאס.

ה': הבטחות. אלמנט מרכזי בהתרסה של לא מעט מתמודדים, שמספרים על סגירת ג'ובים ותפקידים בחדרי חדרים, לאחר יום הבוחר.

ו': וטו. תגובה חד משמעית של מועמדים, שלא מוכנים לשקול התגמשות בחיבורים למועמדים, שותפויות וכדומה.

ז: זחיחות. מועמדים שמשדרים ביטחון מופרז, ובטוחים בתמיכה רחבה, אבל כזו שלא תמיד עומדת במבחן המציאות, (וגם הקלפי).

ח': חיבורים. אלף בית בפוליטיקה המקומית, בעיקר בשלבים המוקדמים יותר של הקמפיינים, במטרה להפוך את השלם, גדול יותר מסך חלקיו.

ט': זה טורבינות: הנושא שהיה הכי מדובר בבחירות למועצה האזורית הגלבוע, עד אותו יום ארור ב-7 באוקטובר. סוגיית הטורבינות בשטח השיפוט של המועצה דוברה רבות בקמפיינים, ומן הסתם עוד תעלה שוב בעתיד הקרוב.

י': יריבות. האסוציאציה הראשונה שעולה מהמילה הזו, לפחות בבירת העמק היא אבי אלקבץ ויצחק מירון, שמאחוריהם יריבות קשה שנמשכת לאורך שנים רבות וארוכות, עם אינספור הכפשות ובייס נאמן שמתייצב לכל פוסט תמיכה במהירות הבזק.

כ': כל קול קובע. מערכות הבחירות באזור בעבר כבר הוכיחו את הקלישאה שכל קול קובע – תרתי משמע.

ל': ליכוד. מפלגת השלטון בישראל שלאורך השנים דומיננטית מאוד בערי העמק: עפולה, בית שאן ומגדל העמק. במערכות הבחירות האחרונות מתברר כי ההשתייכות הפוליטית הארצית של המועמדים, לא מהווה תמיד פקטור בבחירות הלוקאליות.

מ': מהפך. את המילה הזו ישמחו לשאוג כמה וכמה מהתומכים של המתמודדים החדשים על הבכורה ברשויות והמועצות באזור.

נ': נמל תעופה בעמק. כמו בסוגיית הטורבינות בגלבוע, עד לשביעי באוקטובר, סוגיית הקמת נמל התעופה בעמק הייתה אולי הכי משמעותית בקמפיינים של המועמדים.

ס': סיבוב שני. ארבעה מועמדים בעפולה, ארבעה בעמק יזרעאל, ושלושה בבית שאן. האופציה לסיבוב שני בחלק ממערכות הבחירות הללו או כולן היא ריאלית וסביר להניח שלפחות חלק מהמועמדים כבר עושים חישובים של ה"יום שאחרי".

ע': עפולה. כמו כל מערכת בחירות, גם זו הנוכחית מעוררת עניין רב בבירת העמק, עם ארבעה מועמדים בעלי רזומה מרשים, לא פחות מ-17 רשימות למועצה ותומכים שממתינים לפתיחת הקלפיות.

פ': פייקניוז, פרופילים מזויפים ופיקטיביים. כלים וירטואליים ואסטרטגיים שמיועדים להשחיר מועמדים, להציג מצגי שווא, סקרים מוטים ולא מהימנים – ולצערנו נצפים בכל מערכת בחירות בישראל וברחבי העולם. כמובן שהמועמדים והקמפיינרים מתנערים מהם…

צ': זה צביון: הסנטימנט הכי חזק בשתי מערכות הבחירות בעפולה, ועליו מדברים כול המתמודדים לראשות העיר והמועצה.

ק': זה קלפיות. המוקדים בהם יוצבו התומכים והממריצים של המועמדים והמתמודדים, עם דף מסרים חד וממוקד מטרה.

ר': זה רכבת לג'נין. ככל הנראה הקלף האחרון שאלקבץ שולף לקראת הבחירות.

ש': שלטים. מתנוססים עם דמויות המועמדים והמתמודדים בכל רחבי העיר, בלוחות מודעות, שדות חקלאיים, מכוניות, חזיתות של מבני מסחר וכל המרבה – הרי זה משובח.

ת': תקווה. המסר העקיף והישיר של המועמדים בקמפיינים- במטרה שהתושבים יבחרו בהם. לכן מייצרים בעבורם תקווה לאיכות חיים טובה יותר במקום מגוריהם.