בדרך של נאיל

מחבר, 'בנאי' של גשרים ואיש של תקווה אופטימיות ואמונה: נאיל זועבי, איש השלום מהכפר נין מוציא את "ערבי בשביל ישראל", ספר המספר את מסעו המיוחד בחברה הישראלית. צילום: טליה בן סבו

ביום בו הובאו למנוחת עולמים, ברק לופן, תומר מורד ואיתם מגיני, שלושת הנרצחים על ידי המחבל בן העוולה בפיגוע הנורא בתל אביב ביום חמישי האחרון, קיבל נאיל זועבי לידיו את העותק הראשון של ספרו הייחודי והמרגש: "ערבי בשביל ישראל". מדובר בספר שכולו תקווה, אופטימיות ואמונה כי מדינת ישראל, הינה מדינה יהודית דמוקרטית ודגל ישראל הוא דגלו ואין בלתו של זועבי.
הספר מספר את סיפורו של זועבי מהכפר נין, פורץ דרך בתחומו, מחנך, פעיל שלום ובעיקר בנאי מעולה של גשרים קטנים בחברה היהודית- ערבית.
המחנך, הסופר והפובליציסט עמנואל בן סבו, מנכ"ל הוצאת ספרי האיכות "עכשיו אפשר", כותב הספר, אמר, "נאיל הוא דמות מופת  וקול משמעותי וחשוב בשיח הישראלי, בהיותו מוביל את החיבור בין החברה היהודית לחברה הערבית. בעיניים פקוחות ובגוו זקוף, תוך כבוד עצום למדינת ישראל וסמליה ללאומיות הערבית ולקוראן אשר אינו מש ממנו. בספר מתואר המסע המיוחד מאז ילדותו בכפר נין דרך המעיין ממנו שאב את ערכיו החשובים, ועד להיותו משפיע ומעצב דעה ברמה הלאומית. זהו סיפור על אומץ ואחריות, סיפורה של מדינת ישראל היהודית- דמוקרטית".
"אני נרגש מאוד להחזיק בידי את העותק הראשון של הספר 'ערבי בשביל ישראל', שכתב ידידי הסופר עמנואל בן סבו על הדרך המיוחד אותה פרצתי, אותה סללתי בעמל רב ובאמונה גדולה, הדרך של השלום, האהבה והקיום המשותף", אמר זועבי השבוע והוסיף: "את הספר הזה חלמתי זמן רב, זוהי המשנה הסדורה של ערכיי, אמונותיי, שאיפותיי וחלומותיי. מיום שעמדתי על דעתי פעלתי לחיבורים בחברה הישראלית. כמחנך וכמנהל בית ספר במשך שש עשרה שנים העמדתי את חשיבות הכבוד למדינה וסמליה לצד השאיפה לשילובים בראש סדר העדיפויות. בספר אני מציג תפיסות עולם היונקת מאמונתי הדתי והיותי ישראלי גאה ומוסלמי גאה במדינה היהודית – דמוקרטית".
זועבי, מחנך, פובליציסט ובעיקר חייל בשורות לוחמי השלום לא נח, השפעתו ניכרת במעגלים שונים בחברה הערבית.
במשך למעלה משנות דור הוא פעל ופועל בתחושת שליחות, ללא מנגנון, ללא תמורה מכל סוג שהיא, למען חיבורים בין החברה הערבית לחברה הישראלית.
בספר מפגיש נאיל את הקורא עם אמונות, דעות, ערכים ובעיקר עם הרוח הטובה שבו, רוח התקווה שאם רק נרצה, אם רק נתאמץ, אם רק נתחבר יהיה כאן, במדינה היהודית – דמוקרטית טוב, הרבה טוב.

 

 

ברוח התקופה: הרמת כוסית לחג הפסח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|